וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולימפיאדת בייג'ינג יצאה לדרך

אחרי שנים של הכנות והשקעה של מיליארדי דולרים, נפתחו המשחקים האולימפיים. קולגנוב נשא את דגל ישראל במצעד המשלחות. צפו בטקס

צילום: ערוץ 1
עריכת וידאו: ענת ברק

אחרי שנים של הכנות, בנייה מאסיבית, השקעה של מיליארדי דולרים, הקמת תשתית ואין ספור הפגנות מחאה נגד המשטר בסין, יצאה היום (שישי) אולימפיאדת בייג'ינג לדרכה. טקס הפתיחה הראוותני הנו היקר בהיסטוריה של המשחקים ועלותו נאמדת בכ-100 מיליון דולרים, פי שניים מזה של אתונה 2004.

הסינים חששו שמזג האוויר יפגע בטקס, אך מבחינה זו לא נרשמו תקלות, ואלפי הרקדניות, האקרובטים והניצבים הוציאו את המופע לדרך. הטקס נפתח במופע של מאות מתופפים, ולאחר מכן הונף דגל סין ברוב טקס והדר. בהמשך הסינים הפליאו עם קטעי פירוטכניקה, שכללו מופע זיקוקין די נור מרהיב, שהכין את הקרקע למצעד המשלחות.

יאו מינג, כוכב יוסטון רוקטס ונבחרת הכדורסל של סין, נשא את דגל המשלחת הסינית במצעד, בעוד שהמתעמל לי נינג , שזכה בשלוש מדליות זהב באולימפיאדת לוס אנג'לס 1984, זכה להיות מדליק הלפיד האולימפי בסיום הטקס, ועשה זאת באופן ספקטולרי במיוחד, כשריחף באוויר ברחבי האיצטדיון בדרכו לכן הלפיד לפני הדלקתו.

מנהיגי העולם הגיעו למרות הכל

באולימפיאדה ישתתפו יותר מעשרת אלפים ספורטאים, ביניהם 43 מישראל. את דגל ישראל ההולך לפני ספורטאי המשלחת הניף מדליסט הארד מאולימפיאדת סידני, הקייאקיסט מיכאל קולגנוב.המשלחת העיראקית הקטנה, שהשתתפותה במשחקים אושרה רק ברגע האחרון לאחר שהשעייתה בעקבות התערבות פוליטית של הממשל הוסרה, זכתה לתשואות רמות מהקהל. משלחת נוספת שזכתה להכנסת אורחים לבבית היתה זו של ארצות הברית, אותה הוביל הפליט הסודני לופז לומונג.

למרות הקריאות הרבות שנשמעו ברחבי העולם בחודשים האחרונים להחרמת הטקס בגלל הפרת זכויות האדם בסין והכיבוש בטיבט, הגיעו מנהיגים רבים לצפות בחגיגה הגדולה, והחליטו שלא לערב את הספורט בפוליטיקה, לפחות הפעם. בין שועי העולם שנכחו בטקס היו נשיא המדינה שמעון פרס, נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, הנסיך הספרדי פיליפה, נסיך מונאקו אלברט ונשיא אלג'יריה עבד אל-עזיז בוטפליקה.

עדכון ראשון: 15:00, 08/08/08
עדכון אחרון: 19:29, 08/08/08

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully