וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב טומרקין העפיל לחצי גמר ב-200 מטר גב: "יש לי מקום בגמר"

שחיין הגב לא הרשים אך הצליח להעפיל מהמקום ה-16 בזמן של 1:57.58 שניות: "התעייפתי ב-50 המטרים האחרונים". גל נבו פספס את חצי הגמר ב-200 מעורב אישי ב-3 מאיות. אנדראה מורז סיימה במקום ה-30 ב-100 מטר חופשי. שיא אולימפי לקמפבל. עברי סיימה 28 ב-200 פרפר

יעקב טומרקין שחיין ישראלי. אסף קליגר, מערכת וואלה!
לא הרשים, אבל עשה חצי גמר. יעקב טומרקין/מערכת וואלה!, אסף קליגר

בריכת השחיה בריו לא האירה פנים עד כה לשחיינים הישראלים, אך ביום החמישי למשחקים האולימפיים התמונה מעט השתנתה. יעקב טומרקין הפך לישראלי הראשון בחצי הגמר כשסיים 16 במשחה 200 מטר גב. המומנטום לא עזר לגל נבו להעפיל לחצי הגמר ב-200 מעורב אישי, כשהשחיין בן ה-29 סיים במקום ה-17 במוקדמות. אנדראה מורז השתתפה במשחה 100 מטר חופשי, שחתה לא טוב וסיימה רק במקום ה-30. עמית עברי סיימה את חלקה במשחקים כשסיימה רק במקום ה-28 מתוך 29 ב-200 מטר חזה.

200 מטר גב: טומרקין העפיל לחצי הגמר

מוקד התחרויות עבור השחייה הישראלית היום, וייתכן שאף בכלל, הוא הופעתו של יעקב טומרקין במשחה החזק שלו, 200 מטר גב. טומרקין דורג שמיני בכניסה לתחרות, ושובץ במקצה השלישי במסלול השלישי. הישראלי היה נראה טוב עד 50 המטרים האחרונים, כשהוא נמצא במקום השלישי, אך אז נחלש משמעותית, וסיים במקום החמישי עם תוצאה של 1:57.78 שניות. התוצאה בסופו של דבר הספיקה לטומרקין להעפיל לחצי הגמר מהמקום ה-16, 3 מאיות מהמקום ה-17.

"זו לא התוצאה שציפיתי לה, אבל אני שמח לעבור את השלב הראשון, זה החלק השה של הבוקר. אתה תמיד נותן את הכול, לפעמים זה יוצא טוב יותר ולפעמים פחות טוב. הרגשתי טוב ליד האמריקאים, אף על פי שב-50 המטרים האחרונים התעייפתי. צריך לעשות את זה יותר טקטי, כדי שזה לא יחזור בחצי הגמר. בכל מקרה, אני שמח שעברתי את השלב הזה ושהגעתי לחצי הגמר".

עוד אמר טומרקין: "אני אגיע רעב הרבה יותר. אני יכול לעלות לגמר. אני מאמין שיש לי מקום בגמר. לא ידעתי איפה אני ממוקם אחרי המשחה, ולפעמים צריך קצת מזל. הייתי במתח, אני שמח שהמזל היה לצידי הפעם".

טומרקין דיבר על המדליה: "זה כיף, אני שמח שעשינו את זה. היו קצת פקשושים, אבל אני שמח שהגיעה המדליה ששינתה קצת את הרוח בנבחרת".

גל נבו,שחיין ישראלי. קובי אליהו
איזה פספוס. גל נבו/קובי אליהו

200 מעורב אישי: מקום 17 מתסכל לגל נבו

גל נבו הופיע למשחה האחרון שלו במשחקים האולימפיים, כשהשתתף ב-200 מטר מעורב אישי, לצד כמה מהשחיינים הבולטים בעולם. נבו, שזינק ממסלול מספר 1 במשחה השלישי, פתח חלש, אך הצליח בשלבים המאוחרים של המשחה להתברג שישי בזמן של 1:59.80, תוצאה טובה יותר מתוצאת הכניסה שלו לתחרות. למרות זאת, הישראלי לא הצליח להכנס לחצי הגמר, סיים במקום ה-17 ופספס את השלב הבא ב-3 מאיות.

מייקל פלפס ששחה במשחה הרביעי, סיים במקום השלישי הכללי בזמן של 1:58.41 שניות.

אנדי מורז, שחיינית ישראלית. קובי אליהו
רחוקה משיאה. מורז/קובי אליהו

מוקדמות 100 מטר חופשי: מקום 30 לאנדראה מורז, שיא אולימפי לקמפבל

מי שפתחה את הופעות הישראלים בבריכה הייתה אנדראה מורז, שויתרה על שני משחים בימים האחרונים בשל מחלה שתקפה אותה בימים האחרונים. מורז, ששחתה במשחה השלישי, הייתה רחוקה משיאה, 54.40, נראתה לא טוב, וסיימה שביעית במקצה שלה עם זמן של 55.47 שניות, שהספיק לה רק למקום ה-30, וכמובן לא העפילה לחצי הגמר. בהמשך התחרויות תתחרה מורז במוקדמות 50 מטר חופשי.

במקצה החמישי רשמה שיאנית העולם קייט קמפבל האוסטרלית שיא אולימפי נהדר בתוצאה של 52.78 שניות.

עמית עברי שחיינית ישראלית. רויטרס
סיימה את חלקה במשחקים. עמית עברי/רויטרס

200 מטר חזה: עמית עברי סיימה במקום ה-28

עמית עברי שחתה את המשחה האחרון שלה במשחקים האולימפיים הללו, כשהופיעה למשחק 200 מטר חזה. הישראלית, שלא הייתה צפויה להעפיל לחצי הגמר, סיימה במקום האחרון במקצה הראשון, והחלש ביותר, עם תוצאה רחוקה משיאה, 2:31.49 שניות. עברי סיימה את התחרות כולה במקום ה-28 מתוך 29.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully