וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזיקים אצבעות לקיזוז: על ההופעה של המשלחת הישראלית בריו

ג'רבי וששון הביאו מדליות, קנייזבה ודוידוביץ' עשו תחרויות נפלאות, אבל מנהל המשלחת דני אורן הודה: "יש רבים שלא עשו את המצופה מהם". שליחנו לריו, יניב טוכמן, מסכם ומתכונן לאטיאס ואולשנסקי

מערכת וואלה!

חדר האוכל בכפר האולימפי הוא הברומטר של המשלחת הישראלית. אתמול כמעט ולא היה בו איש מהישראלים בארוחות השונות. השחיינים עזבו, הג'ודאים חזרו לארץ וגם מרבית האתלטים כבר לא כאן. יש עדיין נבחרת התעמלות אמנותית מלאה שתחל את דרכה לקראת סוף השבוע, אבל בסך הכל אנחנו כבר לקראת סיום האולימפיאדה. בנקודת הזמן הזו, האמינו בוועד האולימפי שישראל כבר תהיה עם יותר גמרים מאשר בלונדון 2012. "ציפינו שיעקב טומרקין יעשה גמר וציפינו שאלכס שטילוב יעשה גמר. וגם האמנו שסרגיי ריכטר יעשה גמר", הודה אתמול המנהל המקצועי של המשלחת דני אורן.

"סך הכל מי שעמד ביעדים ועשה את זה בגדול הם אורי ששון וירדן ג'רבי זוכי המדליות וכן חנה מיננקו ומעיין דוידוביץ' שעשו תחרויות נפלאות. גם שגיא מוקי ולינדה בולדר ראויים לציון, אבל בגדול יש גם רבים שלא הגיעו לכאן כמו שצריך ולא עשו את התוצאות שציפו מהם. דימה קרויטר, דונלד סנפורד, השחיינים וגם אחרים לא באו טוב לאולימפיאדה וזה חבל. אני מקווה שאילנה קרטיש בהיאבקות, רון אטיאס בטאקוואנדו, הבנות בהתעמלות אמנותית ונטע ריבקין, יפצו על אלה שלא עמדו ביעדים שלהם ושלנו. בכנסת קוראים לזה קיזוז, אז אני מחזיק אצבעות שנוכל לעשות את הקיזוז הזה ובכל זאת לסיים לפחות עם שמונה גמרים".

עוד בנושא:

קבלת פנים חגיגית למדליסטים ירדן ג'רבי ואורי ששון: "זו גאווה"
המצרי שלא לחץ את ידו של ששון נשלח הביתה ע"י הוועד האולימפי
אילנה קרטיש: "באתי הכי מוכנה". רון אטיאס יפגוש יריב ברזילאי

אלכס שטילוב מתעמל ישראלי בתרגיל המתח. רויטרס
לא הצליח להגיע לגמר כפי שציפו ממנו. אלכס שטילוב/רויטרס

אלה יומיים די נינוחים בגוון הישראלי של האולימפיאדה. שלשום היה סוער ודרמטי, אבל אתמול וגם היום אין כמעט מתחרים. דני אורן וגילי לוסטיג קפצו בבוקר לראות את אנסטסיה גלושקוב וז'ניה טטלבאום בשחייה האמנותית ואחרי זה אירחו משפחות נוספות של י"א חללי מינכן שביקרו בכפר האולימפי. לאורך כל היום תיכננו להגיע לארנת כדורעף החופים בקופקבנה כדי לראות את רבע גמר זוגות הגברים בין ברזיל לארצות הברית. אורן ולוסטיג באו מהכדורעף ועם כל הכבוד ליתר הענפים, זו האהבה האמיתית. בסוף שניהם יצאו באיחור מהכפר ונתקעו כרגיל באיזה פקק שמשבש לך את כל התכנון המוקדם. בריו דה ז'ניירו גם כך עמוס בכבישים, במיוחד כשרוצים להגיע מאזור בארה לאיפנמה ומשם לקופקבנה. וייז הנפלא עדיין לא הגיע לנהגים וכשאתה עולה על הכביש, כולל במוניות, אתה לא יודע כמה תימשך נסיעה של 30 קילומטר.

"האכזבה מאוד גדולה מדימה קרויטר", הודה לוסטיג כששניהם הגיעו באיחור של שעה וחצי לכדורעף על החול. "נפגשתי עם דימה ועם המאמן שלו על הבוקר למחרת התחרות שלו וקבענו להיפגש שוב כשנחזור לארץ. זו לא תוצאה מספיק טובה 2.17 מטר במשחקים אולימפיים. למרות שהגובה הנדרש לגמר היה 2.31 מטר, עלו ארבעה קופצים עם 2.26 מטר ואני מצפה מדימה לעשות את התוצאה הזו באולימפיאדה. הוא לא נראה לי טוב מתחילת החימום. הוא התלונן על פציעה וכאבים. אני מתכוון לעשות ניתוח מעמיק גם בעניין שלו. זה היה מאוד מאכזב שהוא לא עבר את ה-2.22 מטר, הגובה בו הוא פסל שלוש פעמים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
דימה קרויטר קופץ לגובה ישראלי. AP
"האכזבה ממנו גדולה". דימה קרויטר/AP

זה עוד לא סוף האולימפיאדה, אבל הכיוון כבר ברור. השחיינים כבר סיימו את התחרויות ושם לא נרשמה שום התקדמות. "השחייה יותר מכל דבר אחר הוא ענף מדיד וטומרקין הוא ממש תעלומה כי ראינו אותו באימונים והוא נראה מצוין", דיבר לוסטיג בכנות. "כל אנשי המקצוע של השחייה העריכו שהוא יעלה בוודאות לגמר אולימפי ב-200 מטר ולחצי הגמר ב-100 מטר. אין לי הסבר למה שקרה לו. בשחייה אף אחד לא שבר שיא אישי וזה המדד העיקרי. בשחייה זה משהו יותר גלובאלי ואנחנו צריכים לתת את הדעת על כך". שתי מדליות הארד שכבר יש, לא יכולות כאמור לחפות על כך שהמשלחת רחוקה מלעמוד ביעדי הגמר שהציבה לעצמה.

"אני לא מסתפק במה שעשינו עד כה ואני מנסה להעביר את המסר הזה כל הזמן לכל מי שנשאר לו להתחרות", ממשיך לוסטיג. "חנה מיננקו למשל עשתה הופעה נהדרת, למרות שלא הצליחה לקחת מדליה אבל היא נתנה תחרות מדהימה בהופעה הכי חשובה של השנה ולזה אנחנו מצפים. אני מוריד את הכובע בפני השחיינות בשחייה הצורנית למרות שהן לא עלו לגמר. הלכתי לראות אותן ואני מרגיש שהיה שיפוט ביתי לטובת דרום אמריקה. ידענו שגמר הן לא יעשו, אבל אנחנו מרוצים מההופעה שלהן".

רון אטיאס לוחם הטקוואנדו, ינואר 2016. ברני ארדוב
יפגוש יריב ברזילאי בסיבוב הראשון. רון אטיאס/ברני ארדוב

ההגרלה של רון אטיאס בטאקוואנדו סידרה לו מפגש מול יריב ברזילאי. אטיאס הגיע לריו כבר בשבוע שעבר כשהג'ודאים עוד התחרו ומאמנו לקח אותו במיוחד לתחרויות באולם על מנת שירגיש מה זה קהל ביתי חם שתומך בספורטאים שלו. בסופו של דבר יצא באמת שאטיאס יפגוש את רנילטון טישיירה שיזכה לגב עצום מהיציעים באולם הקטן יותר בפארק בו נערכו קרבות הסייף. אם יעבור את היקיר המקומי, הוא עשוי ללכת עד הסוף. במשלחת מדברים על לוחם קר רוח שלא רואה איש בעיניים ולא עושה חשבון לשום דבר.

מי שהגיע כאנדרדוג מוחלט הוא מרים המשקולות איגור אולשנסקי שנכנס עם כרטיס שקיבל אחרי ששלוש מדינות נפסלו עקב שימוש בחומרים אסורים. אף אחד לא מצפה שאולשנסקי אשר יתחרה היום ינצח את יריביו האיכותיים במשקל הפתוח, אבל אם ישבור את שיא ישראל ויגלה יכולת גבוהה בדיוק במשחקים האולימפיים, זה ייחשב כאן להצלחה גדולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully