וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליל הרגליים הארוכות: הבלוג האולימפי של ניר שועלי

ניר שועלי

16.8.2016 / 10:00

שוניי מילר ודייויד רודישה, שניצחו הלילה בצורה מדהימה, שייכים לאסכולת הרצים אליה שייך גם יוסאין בולט, קבוצת בעלי הצעד הארוך והאצילי. ניר שועלי על לילה של הפתעות באתלטיקה ושיאן עולם בקפיצה במוט שמאבד ריכוז בגלל קהל

מערכת וואלה!

1. ואיפה היו הברזילאים כשדה סילבה הביס בד-קרב מבריק את רנו לאבילני בקפיצה במוט? בים. זאת אומרת ליד, בכדורעף החופים שם היציעים מלאים בירוק וגועשים, או בכדוריד, או בכדורעף אולמות. ולא שאנחנו מזלזלים חלילה בענפים אלה, אבל אם מלכת הספורט לא ממלאת איצטדיון בערב של גמרים אולימפיים, אז קרה כאן משהו. הגיוני שיהיו יציעים ריקים? אני לא זוכר אולימפיאדה בה נראה מחזה כה מביך בערב של גמרים אצל הענף מספר 1 במשחקים האולימפיים, וגם לא שריקות בוז לקופץ במוט המתחרה מול אתלט מקומי. לאבילני, כוכב ענק, אולי יצא מהריכוז ואיבד את התואר האולימפי מכיוון שהיה עסוק בלהשתיק את הקהל לפני קפיצות ההכרעה שלו.

ועדיין, זו היתה תחרות מדהימה. הצרפתי חזר להפגין את כוחו עם לוח תוצאות נקי מפסילות, כולל ב-5.98 מטר שקבע בניסיון הראשון. שיא אולימפי חדש. כבר אפשר היה לפנטז אותו מתמודד על שבירת שיאו העולמי, 6.16 מטר. מי היה מאמין באותן דקות כי בסוף הלילה הוא יישאר ללא התואר האולימפי, ללא התואר העולמי וללא התואר האירופי. שיאן העולם והקופץ הטוב בכל הזמנים פשוט מתעורר היום לבוקר בו הוא לא מחזיק בשום תואר משמעותי.

אולי רק טיאגו דה סילבה האמין. צעיר בן 22, שהחזיק עד אמש בשיא דרום אמריקה השווה לשיא ישראל של אלכס אברבוך, 5.93 מטר, עלה למקום ה-7 בכל הזמנים עם 6.03 מטר תוך שהוא משפר את שיאו האולימפי הטרי של לאבילני ומעורר תאבון לקראת הופעתה של פביאנה מורר, הכוכבת המקומית, שתנסה להשלים דאבל ברזילאי במוט. אולי עכשיו גם יבוא קהל?

עוד בנושא:

דרמות באתלטיקה, אכזבה לרנו לאבילני ואליסון פליקס
כל מה שקרה הלילה: שיא אולימפי בהרמת משקולות, דרמה בכדורסל

רנו לאבילני קופץ במוט צרפתי. AP
היה עסוק בלהשתיק את הקהל הברזילאי שהקניט אותו. לאבילני/AP

2. שוניי מילר ראתה את הגב של אליסון פליקס באליפות העולם אשתקד בבייג'ין, כשפליקס ניצחה ומילר סיימה שניה בגמר ריצת ה-400 מטר. אתמול בריו חשה מילר כי שוב היא הולכת לעמוד על הצד הנמוך של הפודיום למרות שהיא הגיעה לאולימפיאדה כמהירה ביותר בעולם השנה, למרות שתפסה את ההובלה בגמר וטסה בישורת. נמוך? לא מלה שמילר מכירה.

פליקס האמריקאית גייסה את כל כוחה וניסיונה על מנת לעקוף בפיניש מסחרר ולגרוף זהב אולימפי חמישי בגיל 30, יותר מכל אתלטית אי פעם, אבל אז עשתה מילר בת ה-22 משהו שלא רואים כל יום, אם בכלל. כדי לחפות על הנחיתות במהירות מול פליקס, היא הזניקה את כל 185 הסנטימטרים שלה אל קו הסיום, פשוט זינקה קדימה עם קפיצת ראש של התאבדות, ועצרה את השעון לפני האמריקאית. 49.44 שניות, תוצאת השנה בעולם, שיפור של 11 מאיות לשיאה האישי, והעיקר, תואר אולימפי שני בהיסטוריה עבור איי הבהאמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רצה מאיי הבהמאס שוניי מילר. AP
זרקה את עצמה לעבר הניצחון. שוניי מילר, משמאל/AP

3. מילר, ששכבה דקות ארוכות על המסלול, ספק מתאוששת, ספק לא מאמינה ונרגשת, הייתה לראשונה מהבהאמס שהוכתרה כאלופת העולם עד גיל 18 ב-400 מטר. פליקס היתה אלופת לונדון 2012 ב-200 מטר, אבל לא צלחה את המבחנים האמריקאים למרחק זה לקראת ריו. 400 מטר, זה כל מה שנשאר לה, אולי באולימפיאדה האחרונה שלה. נראה היה כי תכנון הריצה שלה עבד והכל היה מוכן ומתוזמן לעוד ניצחון מפואר, אלא שכנראה זה היה הערב של הגבוהים על המסלול.

דייויד רודישה הקנייתי, בצעדיו הארוכים והמפורסמים, שמר על הזהב האולימפי בגמר ה-800 מטר למרות שהפעם זה קרה ללא שיא עולמי. 1.42.15 דקה, תוצאה מצוינת לכשעצמה, הספיקה לבחור הגבוה כדי להיות הרץ הראשון מאז 1964 ששומר על התואר האולימפי ב-800. רודישה ומילר שייכים לאסכולת הרצים אליה שייך גם יוסאין בולט, קבוצת בעלי הצעד הארוך והאצילי. מילר אף שכללה את השימוש במתת האל והוסיפה לארסנל תחמושת הסנטימטרים גם פעולת ייאוש אחרונה על קו הסיום, את הצלילה קדימה. זה היה הלילה בו נכנעה הסיבולת, הטקטיקה והניסיון אל מול האינסטינקט והרגליים הארוכות.

רץ קנייתי דייויד רודישה. רויטרס
שמר על הזהב מלונדון. דייויד רודישה/רויטרס

4. המדליסטית המפתיעה של אתמול היא סופי היצ'ון מבריטניה. 12 שנים רקדה הילדה באלט, אבל בגיל 25 היא מדליסטית הארד האולימפית ביידוי פטיש. גם כשהיא עברה לאתלטיקה, היא רצה כמו כולן, אבל לאחר שנתבקשה לתרום ניקוד למועדון שלה, בלקבורן הריירס, על ידי יידוי הפטיש, החל הרומן. אתמול היתה לה הזכות לעמוד על הפודיום ליד אניטה וולודרצ'יק הפולניה, שניצחה עם שיא עולמי חדש (כפי שצפינו זאת כאן אתמול בבלוג), 82.29 מטר. וונשיו ז'אנג הסינית זכתה בכסף (76.75 מטר) ואילו סופי רשמה שיא בריטי חדש, 74.54 מטר.

לטלגרף הבריטי אמרה הבלרינה לשעבר: "הדימוי של יודות הפטיש משתנה לאט לאט. יש במקצוע כמה בנות שאינן ענקיות. את חייבת להיות חזקה, אבל לא בהכרח להיות ענקית ושעירה. אני מקווה להמשיך ולהצליח כדי שנערות צעירות יקבלו ממני השראה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully