וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל שובו לארץ: מחבל ששוחרר בעסקת ג'יבריל ייכלא אחרי 35 שנה

5.6.2017 / 1:25

יוסף אבו אל-חיר יישא במלוא עונש מאסר העולם שנגזר עליו לאחר שהורשע בהטמנת מטעני חבלה שגרמו למות שני אזרחים. הוא שוחרר בעסקת חילופי שבויים בשנת 1983 ונאסר עליו לחזור לישראל

אסירים פלסטינים  מובלים למעצר. GettyImages
"מפתחות בית הכלא היו נתונים בידיו". אסירים ביטחוניים/GettyImages

ועדת שחרורים מיוחדת במחוז הצפון, קבעה אתמול (שני) כי על יוסף אבו אל-חיר לשוב ולרצות את מלוא עונש מאסר העולם שנגזר עליו. אבו אל-חיר הורשע בבית המשפט הצבאי בעבירות ביטחון חמורות רבות, הכוללות מספר רב של מקרי הנחת פצצות, הנחת מטעני חבלה במסילת רכבת, בחופי רחצה ובמתקנים שונים, הטמנת מטעני חבלה בבתי מגורים שהביאו למותם של שני בני אדם ולפציעתם של אחרים. אבו אל-חיר הורשע בכל העבירות ונגזרו עליו 15 עונשי מאסר עולם.

בשנת 1983 שוחרר הנאשם במסגרת עסקת ג'יבריל הראשונה, לאחר שריצה 14 שנות מאסר מן התקופה שנגזרה עליו. אבו אל-חיר עזב את הארץ באותה השנה, ושב לישראל לפני כשבועיים. עם הגעתו הוא נעצר והובא בפני ועדת השחרורים, שאליה הגישה המדינה בקשה לבטל את שחרורו ולחייבו לרצות את עונש מאסר העולם לתקופה בלתי קצובה שגזר עליו בית המשפט הצבאי.

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: הפרקליטות צפויה להתנגד לשחרור מוקדם של אולמרט
משפחות שכולות זועמות: ארדן נעדר מטקס האזכרה לחללי המשטרה
אחרי שהצדדים לא הגיעו להסכמות: תיק אזריה יוכרע בבית הדין הצבאי

אסיר פלסטיני. GettyImages
הפר את תנאי שיחרורו. אסיר ביטחוני/GettyImages

המדינה טענה כי הרמטכ"ל קבע תנאי לפיו שחרור הנאשם מהכלא מותנה בעזיבתו את הארץ לצמיתות, ומשחזר לארץ הוא הפר את התנאי. עוד טענה המדינה כי כשהופר התנאי, ולא נקבע כי מסוכנותו של אבו אל חיר פגה, ראוי להשיבו אל בין כותלי הכלא.

ועדת השחרורים קיבלה את עמדת המדינה וקבעה, כי "מפתחות בית הכלא היו נתונים בידיו של המשיב עצמו. המשיב קיבל מפתחות אלה עם שחרורו. משבחר העותר לשוב ארצה, הרי הוא עצמו פגע בחירותו בידיעה ברורה ומרצון. על כן, אין לו להלין אלא על עצמו על כך שבחר להיכנס מחדש אל בין כותלי בית הכלא ולהשליך את המפתח שניתן לו".

(עדכון ראשון: 23:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully