וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין לי מושג איך עשיתי את זה"

בנבחרת האמריקאית עדיין המומים מהקאמבק המופלא של נבחרת השליחים. פלפס הנרגש: "איבדתי את הקול". המאמן הצרפתי: "ברנארד שבור"

אח, איזה קאמבק

שיא העולם השלישי בבריכה היום (שני) היה גם המרשים ביותר. נבחרת השליחים 4X100 חופשי של ארצות הברית פיגרה לאורך כמעט כל 400 המטרים מאחורי צרפת (ובהתחלה גם מאחורי אוסטרליה), אבל קאמבק אדיר של ג'ייסון לייזאק ב-50 המטרים האחרונים העניקו לאמריקאים מדליית זהב דרמטית עם שיא עולם נפלא של 3:08.24 דקות, שיפור של כמעט 4 שניות לשיא הקודם שנקבע אתמול.

הצרפתים המאוכזבים רשמו בעצמם זמן אדיר של 3:08.32 ושברו כל שיא אפשרי מלבד העולמי, אבל אחרי שהובילו לאורך כמעט כל התחרות בזמן מדהים, הסתפקו במדליית כסף מאכזבת. אוסטרליה סיימה שלישית וגם איטליה ושבדיה, שסיימו במקומות 4 ו-5 קבעו זמנים טובים מהשיא העולמי הקודם. זמן נפלא של 47.24 שניות שקבע אמון סאליבן האוסטרלי, השחיין הראשון של נבחרתו, היה שווה שיא עולם אישי עבורו.

"אלן שבור"

לייזאק, 32, המשתתף המבוגר ביותר במשלחת השחייה האמריקאית, כבר פיגר בגוף שלם אחרי יריבו, אבל הצליח להשלים את אחד הקאמבקים הגדולים בתולדות השחייה האולימפית. "ידעתי שאצטרך לתת את המשחה של החייים שלי", אמר לייזאק, שעבר את המרחק בזמן מדהים של 46.06 ש' (אך לא ייחשב לשיא עולמי), "לא הפסקתי להאמין לשנייה, אבל האמת היא שאני לא יודע איך עשיתי את זה. אף פעם לא הצלחתי לחזור מפיגור כל כך גדול ב-50 מטר".

גם פלפס לא האמין. "זה פשוט מדהים", אמר פלפס, שהראה אמוציונליות לא אופיינית, "איבדתי את הקול שלי, ראיתם שאני נרגש. ידעתי שזה יהיה משחה גדול, וה-15 מטרים האחרונים של ג'ייסון היו מדהימים. לא יכולנו לבקש פיניש צמוד יותר".

אצל הצרפתים, מנגד, הייתה אכזבה גדולה. אף אחד מהם לא האמין שדווקא אלן ברנארד - שהתרברב והצהיר שהצרפתים "ימחצו" את ארה"ב - יהיה זה שאחראי על איבוד היתרון המבטיח.

"כואב לאלן, הוא שבור", סיפר מאמן הנבחרת הצרפתית קלוד פוקט, "כשאתה שוחה אחרון ומאבד את המדליה עבור ארצך, אי אפשר שלא להיות שבור. אבל אני לא חושב שאלן איבד את הניצחון. לייזאק לקח אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully