וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד זהב לפלפס, עוד שיא עולמי

השחיין האמריקאי מייקל פלפס זכה במדלייית זהב השלישית שלו בבייג'ינג ב-200 מטר חופשי, קבע שוב שיא עולמי (1:42.96 ד'), ועוד ידו נטויה

הכי גדול בכל הזמנים?

מייקל פלפס המשיך הבוקר (שלישי) במרדף שלו אחר שמונה מדליות זהב באולימפיאדת בייג'ינג, כשהשיג את מדליית הזהב השלישית שלו במשחקים. הפעם השחיין האמריקאי סיים ראשון במשחה ל-200 מטר חופשי בזמן נפלא של 1:42.96 דקות, ושבר את שיא העולם בפעם השלישית במשחקים ברציפות.

פלפס ממשיך לנפץ את השיאים. זוהי מדליית הזהב התשיעית שלו בקריירה (אחרי שבאתונה זכה בשש מדליות זהב), והוא נכנס לרשימה של גדולי הספורטאים בתולדות ארה"ב, יחד עם האצן קרל לואיס, השחיין מארק ספיץ והרץ למרחקים ארוכים פאבו נורמי - לכולם תשע מדליות זהב. גם המתעמלת הסובייטית לשעבר לריסה לאטינינה זכתה בתשע מדליות זהב אולימפיות, אבל פלפס רק התחיל את האולימפיאדה, ידו עוד נטויה, ואם לא יקרה משהו בלתי צפוי הוא יהפוך לגדול הספורטאים האולימפיים בכל הזמנים (לפחות בכל הנוגע להישגים רשמיים).

טיווהן פארק הקוריאני סיים שני (1:44.85 ד') במשחה, פיטר ואנדרקיי האמריקאי לקח את הארד (1:45.14 ד').

קרל לואיס, מרק ספיץ, מייקל פלפס

"ידעתי שאני חייב להיות מרוכז מאוד, ולפתוח חזק כי פארק חזק מאוד ב-50 המטר האחרונים", סיפר פלפס, ששעה אחת בלבד אחרי המדליה והשיא העולמי סיים ראשון בחצי הגמר ב-200 מטר פרפר, "פתחתי פער, שחיתי במים הפתוחים, וזה היה קשה ליריבים שלי להדביק אותי".

"פלפס שחה כל כך מהר", אמר בייאוש פארק הקוריאני, "זה כבוד גדול עבורי לשחות לצדו". "זה משהו שרואים פעם במאה", אמר אהרון פירסול על פלפס, "הוא לא סתם שוחה, הוא פשוט רומס את כולם. זה פשוט מדהים לראות את זה".

גם מאמן השחייה של ארה"ב יודע שמדובר בספורטאי גדול. "זו היכולת הפיזית שלו, זו התשוקה שלו להתחרות, זו היכולת שלו לשמור על ריכוז, להתרגש כשצריך, ולהירגש כשנדרש", אמר מארק שוברט.


פלפס עצמו לא נשאר אדיש להישגים הכבירים שלו. "להיות בשורה אחת עם ספורטאים הכי גדולים בכל הזמנים, עם השמות האלה, עם ההיסטוריה האולימפית המופלאה הזו...", אמר פלפס ושיחרר חיוך גדול, "המשחקים האולימפיים מתקיימים לאורך כל כך הרבה זמן, כך שההישג הזה הוא בהחלט מדהים".

האמריקאים ממשיכים להיות דומיננטיים בבריכה, והיום הם חגגו שלוש מדליות זהב ב-20 דקות. "דברים מתחילים להסתדר לנו", אמר פלפס, "עכשיו אני רוצה להתכונן טוב לקראת מחר. יש לי אחר צהריים חופשי זה משהו נדיר עבורי. עכשיו אתאושש, כנראה גם אתגלח שוב. מקווה שאגיע מוכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully