וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: פלפס הגדול מכולם

השחיין האמריקאי שבר את השיא העולמי ב-200 מטר פרפר וניפץ גם את שיא מדליות הזהב האולימפיות עם 11 אחרי משחה השליחים

מייקל פלפס הפך הבוקר (רביעי) בצורה רשמית לספורטאי האולימפי הגדול בכל הזמנים אחרי שזכה במדליית הזהב ה-11 שלו במשחקים האולימפיים, דבר אותו לא עשה אף אחד אחר מעולם. פלפס ניצח במקצה הגמר ל-200 מטרים פרפר ולאחר מכן ב-4X200 חופשי, שבר עוד שיא עולם, היה שותף לאחר ובגיל 23 הפך באמת לגדול מכולם.

פלפס פתח את משחה ה-200 פרפר שלו בסערה ולא שמט את ההולכה עד הסיום. לקראת הסוף נראה היה שלאסלו צה ההונגרי סוגר עליו, כשפלפס נראה מעט עייף, אבל האמריקאי הצליח לנצח וגם לשבור את השיא עם 1:52.03 דקות, שיפור של 6 מאיות לשיא הקודם אותו רשם בשנה שעברה במלבורן. ברגע שנגע בקו הסיום, שבר האמריקאי הנפלא את שיאו העולמי ב-200 מטרים פרפר בפעם השביעית. צה זכה במדליית הכסף עם זמן של 1:52.70 וטקאשי מאצודה היפני סיים שלישי עם 1:52.97.

כשעה אחרי שזכה במדליית הזהב הרביעית שלו באולימפיאדת בייג'ינג, השלים פלפס גם זכייה בזו החמישית אחרי שניצח עם נבחרת השליחים 4X200 חופשי האמריקאית במקצה הגמר. כעת, אחרי שגם שבר מוקדם יותר את שיא מדליות הזהב בכל הזמנים, השחיין המחונן ממשיך במסעו גם לעבר שבירת שיאו של מארק ספיץ, שזכה בשבע מדליות זהב באולימפיאדת מינכן ב-1972.

האמריקאים העפילו לגמר עם זמן הטוב בכמעט 3 שניות מהנבחרת הבאה אחריהם, איטליה ובמשחה הגמר השליטה שלהם לא הועמדה בספק, כשהאתגר האמיתי הוא שבירת השיא העולמי, אותו השיגו בזמן של 6:58.56 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully