וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרייד של ישראל

למרות סיכויים נמוכים לפני שיוט המדליות ועם משא ציפיות ותקוות של מדינה שלמה, גולש הניל פרייד הישראלי סיים במקום השלישי הכללי וזכה במדליה הראשונה של ישראל בבייג'ינג

אם למישהו היה ספק ששחר צוברי עשוי מחומרים של ווינרים, של מדליסטים אולימפיים, הוא קיבל את ההוכחה היום (רביעי): עם הגב אל הקיר, כשלחץ של מדינה שלמה יושב לו על הצוואר, הוא התייצב לשיוט המדליות, המאני טיים שלו, והגיע למקום שהוא כל כך רגיל אליו: למטרה. גולש הניל פרייד סיים שני את שיוט המדליות ושלישי בדירוג הכללי, וזכה במדלית הארד שנראתה כל כך רחוקה כמה שעות קודם לכן.

כדי להבין את גודל ההישג, חשוב לזכור כמה לחץ היה על צוברי. 5:56 הבוקר (רביעי). השדרנית באחת מתחנות הרדיו סוגרת שעת שידור ומבקשת משחר צוברי להביא היום מדליה לישראל. כך, כשלוש שעות לאחר מכן, יצא גולש הרוח בן ה-22 לשיוט המדליות בתחרות הגלישה בדגם ניל פרייד, כשתקוות של מדינה שלמה למעט נחת אולימפית, מוטלות על כתפיו. למרות שסיכוייו להשיג מדליה לא גבוהים, הגולש הצעיר התגבר על פיגור של 9 נקודות והעניק לישראל מדליה ראשונה באולימפיאדת בייג'ינג, מדליית ארד.

בנוסף לתנאי הפתיחה הקשים, צוברי גם פתח לא טוב את שיוט המדליות עצמו בגלל קריאה לזינוק פסול. אבל אחרי שהבין שלא הוא שזינק לפני הזמן, הוא פרץ קדימה, צימצם את הפער מהחבורה המובילה והקיף את המצוף הראשון שלישי, מה שבאותו שלב הציב אותו במקום השלישי הכללי בזכות מיקום נמוך של ניק דמפסי הבריטי. עד מהרה צוברי התקדם מקום נוסף כדי להגדיל את הפער מיריבו על מדליית הארד וכדי להתייצב במקום שהביא לו את הארד. ווינר, כבר אמרנו?

הגדולה של צוברי, בסיכומו של דבר, היא בדרך שבה הוא השתלט על המומנטום הלא טוב אליו נקלע בימים האחרונים, וחזר לעצמו במאני טיים. צוברי פתח את תחרויות הגלישה שלו בצורה מצוינת ובאף אחד מארבעת השיוטים הראשונים של התחרות לא ירד מהמקום השלישי, כשפעמיים הוא גם מנצח. אחרי שהחזיק במקום הראשון במשך מספר ימים, הישראלי החל להיחלש, במקביל להתחזקות הרוחות בצ'ינגדאו שהיוו יתרון ליריביו בצמרת. שלשום ירד למקום הרביעי ואיבד נקודות חשובות, אבל היום כאמור עשה מהפך ורשם הישג ענק.

מי שנדחק מהפודיום הוא הבריטי ניק דמפסי, שסיים את שיוט המדליות במקום השביעי ובמקום הרביעי הכללי עם 60 נקודות שליליות, שתיים יותר מצוברי. טום אשלי הניו זילנדי זכה במדליית הזהב עם 52 נקודות, אחת לפני ז'וליאן בונטמפ הצרפתי, שהוליך את התחרות ערב השיוט האחרון.

צמרת הדירוג הכללי:

1. טום אשלי (ניו זילנד) 52 נקודות
2. ז'וליאן בונטמפ (צרפת) 53
3. שחר צוברי (ישראל) 58
4. ניק דמפסי (בריטניה) 60
5. ריקרדו סנטוס (ברזיל) 77
6. צ'אן קינג יין (הונג קונג) 84
7. וואנג אייצ'ן (סין) 95

הענף מספר 1?

אם למישהו היה עוד ספק מה הענף מספר 1 של ישראל, הוא קיבל את התשובה עם המדליה של צוברי. ענף השייט שוב עמד במטרה, שוב הביא מדליה, שוב הסתיר כישלונות של אחרים, שוב מאיר את הצד היפה שיש בספורטאי הישראלי. בימים בהם התירוצים המתוחכמים הפכו לסימן ההיכר של הספורטאי הישראלי, הגולשים והשייטים שלנו מתמקדים בהישגים, בהצלחות, בניצחונות. אין זה פלא ששייטות ה-470, ורד בוסקילה וניקה קורניצקי, היו עד היום הכי קרובות למדליה, ומי שעשה זאת בסופו של דבר הוא גולש הניל פרייד, שחר צוברי.

הנה רשימת ההישגים:

1. 1996, אטלנטה, מדליית ארד לגל פרידמן

2. 2004, אתונה, מדליית זהב לגל פרידמן

3. 2008, בייג'ינג, מדליית ארד לשחר צוברי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully