וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה רשת ל"ייבוא" כבדי שמיעה ודיבור ממזרח אירופה והעסקתם כקבצנים

22.8.2016 / 12:12

המשטרה עצרה שישה חשודים בסחר בבני אדם ועבודות כפייה. מהחקירה עולה כי הם החרימו לכאורה את דרכוניהם של עשרה קורבנות, שלחו אותם לקבץ נדבות עם פתקים ובובות – ולקחו את הרווחים

קבצן בתחנת הרכבת הישנה בעומס החום בתל אביב, מאי 2015. ראובן קסטרו
הצעת העבודה התבררה כניצול. למצולם אין קשר לכתבה/ראובן קסטרו

המשטרה עצרה הבוקר (שני) שישה חשודים בהפעלת רשת ל"ייבוא" כבדי שמיעה ודיבור מאוקראינה וממדינות נוספות של ברית המועצות לשעבר, והעסקתם כקבצנים. עד כה אותרו עשרה קורבנות. העבירות המיוחסות להם הן סחר בבני אדם, כליאת שווא, עבודות כפייה, תקיפה, עיכוב דרכון וקשירת קשר לפשע. כמו כן, עלה חשד לתקיפה מינית של אחת הקבצניות ולכן מיוחסת להם גם עבירת אינוס.

שלושה מהחשודים הם תושבי ראשון לציון, שניים מנתניה ואחד מהם מאשקלון, וטרם הוחלט את מעצרו של מי מהם תבקש המשטרה להאריך. במחיצתם של השישה נמצאו גם כמה קורבנות שנשלחו לחקירה. אלו שוכנו בדירה באזור נתניה, והועברו למקלט המיועד לקורבנות של סחר בבני אדם.

החשדות התבססו במהלך חקירה סמויה של יחידה ארצית של המשטרה, שממנה עלה כי כבדי השמיעה והדיבור הגיעו לישראל עם אשרות תייר, שתוקפן פג ועל כן שהו בארץ באופן לא חוקי. ככל הנראה הם הגיעו לישראל לאחר שמפעילי הרשת הציעו להם עבודה – שהתבררה כניצול.

הקורבנות נשלחו לכאורה לקבץ נדבות בעזרת פתקים המתארים את מצבם ואף חילקו בובות. מהחקירה עולה כי החשודים שיכנו את הקבצנים בדירות, החזיקו שלא כדין בדרכוניהם, נקטו כלפיהם באלימות, סחטו אותם, איימו עליהם ואף גבו חלק ניכר מהרווחים.

מהמשטרה נמסר כי היא ורשויות האכיפה "רואות בחומרה רבה את הניצול המחפיר של הקורבנות ומוגבלותם לצורך השגת רווח כספי, את הפעלת האלימות כלפיהם ואת החזקתם בכפייה". כמו כן, המשטרה הדגישה כי תפעל יחד עם הרשויות "באופן נחוש לחשיפה, חקירה ומיצוי דין עם מבצעי עבירות אלה".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
קצין בכיר בצה"ל: "התקיפה בעזה הייתה חריגה - 50 יעדים בשעתיים"
מחקר גרמני: אביה של אשת שר התעמולה הנאצי היה יהודי
איראן מרגיעה את הרוחות: "פעילות רוסיה משטחנו הסתיימה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully