וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לאולימפיאדה: "משטרת ריו הרגה 1,500 איש בשנים האחרונות"

דוח נוקב של ארגון אמנסטי טוען כי רוב ההרוגים בידי כוחות הביטחון בעיר הברזילאית, שתארח בקיץ הבא את המשחקים האולימפיים, הם צעירים שחורים ועניים. "המשטרה משמידה חלק ניכר מדור שלם"

שוטרים מבצעים מעצר בריו דה ז'נרו, ברזיל, אפריל 2015. AP
מעצר של חשודים בידי המשטרה בריו דה ז'נרו, אפריל/AP

ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל" טוען כי המשטרה הצבאית של ברזיל אחראית למותם של יותר מ-1,500 איש בריו דה ז'נרו בחמש השנים האחרונות. לפי הארגון, ישנן עדויות לכך שמעשי ההרג שבוצעו בידי השוטרים היה לעתים בלתי-חוקי, כשהחשודים נורו לאחר שנעצרו או בזמן שהיו פצועים. מהמשטרה הצבאית של ברזיל לא נמסרה תגובה. הדוח מתפרסם שנה לפני תחילת האולימפיאדה בעיר, שעבורה הושקעו מיליארדי דולרים.

איגודי השוטרים טוענים להגנתם שמספר ההרוגים בשורות המשטרה גבוה אף הוא – ב-2014 בלבד, נטען, נהרגו 114 שוטרים בריו דה ז'נרו. כוחות הביטחון מכחישים כי ידם על ההדק קלה, כשלדבריהם הם פועלים מתוך הגנה עצמית לאחר שהם מותקפים על ידי סוחרי סמים בשכונות העוני בעיר.

בדוח נטען כי "המשטרה משמידה חלק ניכר מדור שלם של גברים שחורים, צעירים ועניים". לפי הנתונים שפרסם ארגון זכויות האדם, כ-16% ממעשי הרצח שהתרחשו בעיר בחמש השנים האחרונות בוצעו בידי שוטרים בזמן משמרת. ב-2012, יותר ממחצית מהקורבנות היו בני 15 עד 29 ו-77% מהם היו שחורים. עוד נכתב כי רוב התקריות לא נחקרות והאחראים לא עומדים לדין. עם זאת, משרד התביעה בעיר מסר לרשת BBC כי 587 שוטרים הואשמו והועמדו לדין בין 2010 ל-2015.

(עדכון ראשן: 20:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully