וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמרה על השם, אבל לא על האוהדים: אולימפיאדת טוקיו 2020 שונה ממה שהכרנו

המשחקים האולימפיים ביפן נדחו בשנה בשל מגיפת הקורונה, אבל ההגבלות שנותרו הותירו את היציעים ריקים ויהפכו את חגיגת הספורט הגדולה בתבל לאחרת מקודמותיה. הנסיבות החריגות, הענפים החדשים וההיסטוריה של האולימפיאדה שבפתח

לקראת טוקיו 2020/אתר האולימפיאדה

טוקיו 2020 לא דומה לאף אולימפיאדה בעבר. שנה אחרי שההתפשטות העולמית של מגיפת הקורונה אילצה את הוועד האולימפי הבינלאומי לדחות את המשחקים בשנה, מתוך תקווה שהנגיף יחלוף מן העולם עד אז (כשהמארגנים אף החליטו לשמור על השם המקורי של האולימפיאדה ולא לשנות אותה ל"טוקיו 2021" כדי להמחיש את הניצחון על המגיפה) - ההגבלות שנותרו בבירת יפן בעקבות המוטציות השונות של הקורונה הובילו להכרזה הבלתי נמנעת על כך שהמשחקים ייערכו ללא קהל.

ולכן הפעם השנייה בה תארח טוקיו את המשחקים, שנערכו בה ב-1964, תהיה פחות חגיגית אבל מרגשת לא פחות, בזכות העובדה שהמשחקים נערכים למרות הכל. טקס הפתיחה ייערך ב-23 ביולי, אך חלק מהענפים ייצאו לדרך כבר יומיים קודם לכן, ובסך הכל יתקיימו 19 ימי תחרויות עד טקס הנעילה ב-8 באוגוסט.

הלוגו של אולימפיאדת טוקיו 2020 שנדחתה. AP
הלוגו של אולימפיאדת טוקיו 2020 שנדחתה/AP

משחקי טוקיו יציגו חמישה ענפים חדשים - קראטה, סקייטבורד, טיפוס, גלישת גלים ובייסבול/סופטבול, ובסך הכל יכללו 33 ענפים, 339 תחרויות ב-42 אתרים שונים. המדינה היחידה שהודיעה שלא תשלח ספורטאים לאולימפאידה על מנת להגן עליהם מסכנת הקורונה היא צפון קוריאה.

המשלחת הישראלית למשחקים היא הגדולה אי פעם וכוללת 89 ספורטאים, 24 מהם חברי נבחרת הבייסבול, שמורכבת בעיקר מאמריקאים בעלי אזרחות ישראלית ורשמה העפלה היסטורית להופעת הבכורה של הענף במשחקים האולימפיים, שם תתמודד על המדליות מול חמש יריבות נוספות בלבד. בטקס הפתיחה יישאו את דגל ישראל יעקב טומקרין וחנה קנייזבה מיננקו, כשעבור שניהם מדובר כבר באולימפיאדה שלישית בקריירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully