וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כרגע קשה לי לראות את האתלטים הרוסים מתחרים בריו"

30.12.2015 / 14:43

נשיא התאחדות האתלטיקה האירופית, סוון ארנה הנסן, התייחס לפרשת הסימום ברוסיה, וטען: "הם צריכים להתאמץ מאוד כדי להתחרות באולימפיאדה וחייבים להיפטר מכל האנשים שהיו שם לפני כן"

סוון ארנה הנסן נשיא התאחדות האתלטיקה האירופית. GettyImages
לא רואה את נבחרת רוסיה מתחרה בריו. סוון ארנה הנסן/GettyImages

האם רוסיה תיעדר מתחרויות האתלטיקה בריו? אם שואלים את נשיא התאחדות האתלטיקה האירופית, סוון ארנה הנסן, התשובה היא חיובית. בראיון שנערך עימו במגזין "אתלטיקס וויקלי" מתייחס הנסן לבעיות הרבות שיש עם האתלטיקה הרוסית והסיכויים הנמוכים שהן ייפתרו עד הקיץ הקרוב.

כזכור, ההתאחדות הרוסית ספגה עונש של הרחקה מפעילות בעקבות ממצאי הסוכנות למניעת סימום, לפיהם ספורטאים רוסים נטלו חומרים אסורים. כמו כן, נטען אז באותו דוח שפורסם כי הממשלה הרוסית הייתה שותפה במזימה הזו להביא לשיפור הישגיהם של אותם אתלטים.

"כרגע הם (הרוסים) צריכים למלא אחר התנאים, אבל אני לא ממש יכול לראות אותם מתחרים בריו", אמר הנסן. "בחודש מרץ יהיה דוח ראשון שיוגש להתאחדות האתלטיקה העולמית, אבל כרגע הם צריכים להתאמץ מאוד כדי להתחרות בריו. הם חייבים לבצע שינוי תרבותי וחייבים להיפטר מכל האנשים שהיו שם לפני כן".

בכל מקרה, נציגות מטעם התאחדות האתלטיקה העולמית תגיע לרוסיה בפעם הראשונה ב-10-11 בחודש הבא כדי לבדוק את התגובה של הרוסים לפרשה. רונה אנדרסון, יושב ראש הוועדה שמונתה לבדוק את הממצאים, אמר בנושא: "יש לנו מערכת יחסי עבודה טובה כבסיס לקראת הדיונים העתידיים והפגישות".

כידוע, רוסיה דוחה את הטענות והממצאים, אך הנשיא ולדימיר פוטין הורה לשר הספורט, ויטלי מוטקו ולכל המעורבים בתחום לבדוק לעומק את הטענות הסימום ולקיים חקירה פנימית שתבטיח שיתוף פעולה מלא עם הנציגים מההתאחדות העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully