וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטיה גולדרינג, ישראלית-אמריקאית, תבקש לייצג את ישראל בריו

18.1.2016 / 7:46

גולדרינג, שגדלה בארץ עד גיל 16 ועברה לארצות הברית, מחזיקה בתוצאה איכותית בריצת מרתון (2:40.32 שעות), ואם היא תקבע את הקריטריון בעוד כשבועיים, יופעל לחץ לאפשר לה להופיע באולימפיאדה. יו"ר אגודת באר שבע אליה היא משתייכת: "אפשר להרוויח ספורטאית ברמה גבוהה"

האם ישראל תרוויח לקראת המשחקים האולימפיים בריו אתלטית צמרת נוספת במהלך של הרגע האחרון? נכון לעכשיו, כל הסימנים מראים שכן. המדובר בקטיה גולדרינג, רצה למרחקים ארוכים בת 25 שמחזיקה בתוצאות איכותיות, ובמיוחד בריצת מרתון, והיא ישראלית-אמריקאית שגדלה בארץ עד גיל 16, אך עזבה לאחר מכן לארצות הברית.

הוריה של גולדרינג הם ישראלים, מה שהופך אותה לאזרחית ישראלית לכל דבר, אך העובדה שהיא טרם קשרה את חייה לישראל בצורה מוחלטת עלולה להקשות עליה את האפשרות להופיע תחת המדים הלאומים. למרות זאת, גולדרינג כבר הביעה רצון להגיע לארץ ולייצג את ישראל, ובאגודת מכבי כיוונים באר שבע בראשות יושב הראש הוותיק ברוך שפירא פועלים בנושא מול איגוד האתלטיקה כדי להרוויח את האתלטית לקראת האולימפיאדה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תייצג את ישראל? גולדרינג/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר לפני שנתיים בדקה גולדרינג אפשרות לשוב לארץ וחיפשה מועדון להתחרות דרכו. את הקשר היא יצרה כאמור עם המועדון מבירת הנגב, שהתה בארץ למשך מספר שבועות, שכן משפחתה מתגוררת ברחובות, אבל לאחר מכן היא שבה ללימודיה בארצות הברית ו-ויתרה באופן זמני על החלום. לפני כחודשיים גולדרינג יצרה פעם נוספת קשר עם שפירא, העבירה לו את כל נתוני הריצה שלה, וביקשה להתחרות תחת דגל ישראל לקראת האולימפיאדה.

השיא האישי של גולדרינג בריצת מרתון עומד על 2:40.32 שעות, תוצאה אותה היא קבעה ב-2014, ובעוד קצת יותר משבועיים היא מתוכננת להתחרות במרתון לוס אנג'לס שבו היא יכולה לקבוע את הקריטריון האולימפי שעומד על 2:45:00 שעות. אם היא תעשה זאת, שפירא יפעל לקדם את הליך הייצוג שלה תחת ישראל כדי שתהפוך לאתלטית הישראלית הראשונה שרצה למרחקים ארוכים בריו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"באיגוד מאוד שמחים לשמוע על הסיפור שלה". גולדרינג/מערכת וואלה!, צילום מסך

"היא יודעת שזה בלתי אפשרי מבחינתה להתחרות תחת ארצות הברית באולימפיאדה כי יש שם לפחות ארבע או חמש אתלטיות טובות יותר", אומר שפירא. "היא רוצה למעשה להשתמש באזרחות שלה כדי להגיע לריו. מבחינתי אין בעיה, אבל הבהרתי לה שזה משהו שלא יכול לקרות מהיום למחר, ולא ניתן לייצג את ישראל באולימפיאדה מבלי שהיא חיה כאן. היא תצטרך להופיע בתחרויות מקומיות, והיא הבהירה שמבחינתה אין בעיה. בכל מקרה, אפשר להרוויח ספורטאית ברמה גבוהה".

שפירא מקווה מאוד שהתקווה הזו תהפוך למציאות, ומציין עוד: "באיגוד מאוד שמחים לשמוע על הסיפור שלה, אבל גם הם מודעים לבעייתיות. כישראלי אני רוצה מאוד שיהיה לנו אתלט נוסף באולימפיאדה. זה נכון, היא לא תהיה מדליסטית, אבל היא בהחלט יכולה להשתלב בחלק העליון של הריצה. אני אופטימי מאוד לגבי האפשרות שהיא תשיג את הקריטריון, ומצפה לראות אותה מתחרה גם ב-10,000 מטר. רוב התוצאות שלה טובות יותר מהשיאים הישראלים הקיימים כיום".

ואכן התוצאה הטובה ביותר שלה בריצה ל-10,000 מטר עומדת על 33:09.27 דקות, כאשר השיא הישראלי הוא 33:19.85 דקות ומוחזק על ידי נילי אברמסקי מאז 2002. במחצית המרחק היא קבעה 16:03.23 דקות, כשהשיא הישראלי מצביע על קצת יותר מחמש שניות ושייך למאור טיורי. ב-1,500 מטר היא קבעה 4:26.19 דקות, רחוק יותר מהשיא הישראלי (4:14.18 דקות של עדנה לנקרי-שומיק).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אגודת באר שבע אליה משתייכת גולדרינג/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully