וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב משבר הסמים: אדידס קטעה את הסכם החסות עם התאחדות האתלטיקה העולמית

חברת הענק הגרמנית הודיעה ל-IAAF שהיא מפסיקה את ההסכם בין הצדדים ארבע שנים לפני סיומו עקב שערוריית הסמים והשחיתויות בארגון. הנזק מוערך בעשרות מיליוני דולרים

סבסטיאן קו יו"ר איגוד האתלטיקה העולמי. AP
עוד מכה לארגון. סבסטיאן קו/AP

חברת אדידס, הספונסרית הגדולה ביותר של התאחדות האתלטיקה הבינלאומית (IAAF), הודיעה לארגון כי היא קוטעת את הסכם החסות שלה עמו ארבע שנים לפני תום החוזה בין הצדדים. חברת הענק הגרמנית הודיעה לארגון על ההחלטה שלה במהלך השבוע, וזאת בעקבות שערוריית הסמים שאופפת את האיגוד. המשמעות היא פגיעה של עשרות מיליוני דולרים בשנה לאיגוד האתלטיקה, בבשורה שמהווה מכה קשה לנשיא סבסטיאן קו.

BBC מדווח כי כבר בנובמבר אדידס הודיעו ל-IAAF כי יסיימו את מערכת היחסים עמם בעקבות הדו"ח שהסעיר את עולם האתלטיקה. כזכור, התאחדות האתלטיקה הבינלאומית השעתה את רוסיה ואת האתלטים שלה מכל תחרות בינלאומית עד הודעה חדשה, בעקבות דו"ח חריף של הסוכנות למלחמה בחומרים אסורים על הנעשה במדינה. נטען כי שורה ארוכה של אתלטים, כולל זוכי מדליות אולימפיות, השתמשו בחומרים אסורים בחיפוי הרשויות. כמו כן נעצר לאמין דיאק, מי שהיה נשיא IAAF במשך 16 שנים, בחשד לשחיתות והלבנת כספים.

ראשי אדידס סבורים כי הגילויים החדשים על התנהלות ה-IAAF מהווים הפרת הסכם בין הצדדים. ההסכם נחתם ב-2008, ואמור היה להימשך עד 2019, בשווי של כ-8 מיליון דולר לשנה. המשמעות היא שהתאחדות האתלטיקה הפסידה הכנסות של כ-30 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully