וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכוון לחשוף את הסודות מאחורי תעשיית הסמים ברוסיה, ומת במפתיע

ניקיטה קמאייב, היו"ר לשעבר של הסוכנות למלחמה בסמים ברוסיה, מת מהתקף לב בגיל 52, אבל "סאנדיי טיימס" חושף: הוא תכנן לחשוף את הסיפור האמיתי. הוא הבכיר השני מהארגון שמת בחודש האחרון

ניקיטה קמאייב, יו"ר לשעבר של הסוכנות למלחמה בסמים רוסיה. רויטרס
"יש לי את המידע והפרטים שמעולם לא פורסמו". קמאייב לפני מותו/רויטרס

יושב הראש לשעבר של הסוכנות הרוסית למניעת סימום, ניקיטה קמאייב, שמת בשבוע שעבר מהתקף לב, התכוון לחשוף ב"סאנדיי טיימס" את ההתנהלות הסודית במדינה בכל הנוגע לשימוש בחומרים אסורים בקרב ספורטאים, כך מדווח היום (ראשון) העיתון האנגלי.

עשרה שבועות לפני מותו קמאייב אמר שהוא רוצה לכתוב ספר שיחשוף את היקף התופעה בספורט הרוסי, כך פרסם "סאנדיי טיימס" בכתבה רחבה בעמוד הראשי הבוקר. "אני רוצה לכתוב ספר על הסיפור האמיתי מאחורי הסמים והחומרים ברוסיה החל מ-1987, עוד כשהייתי מדען צעיר והתחלתי לעבוד במעבדה סודית לרפואת ספורט בברית המועצות", הוא כתב לכאורה לעיתון במייל, "יש לי את המידע והפרטים שמעולם לא פורסמו".

כזכור, בחודש נובמבר רוסיה הושעתה מפעילות בתחרויות אתלטיקה אחרי שוועדה מיוחדת של WADA (הסוכנות העולמית למלחמה בסמים) חשפה שהמדינה הייתה אחראית על תופעה כלל ארצית של רמייה, שחיתות וטיוח בכל הנוגע לשימוש בחומרים אסורים.

קמאייב, שהתפטר לפני חודשיים מתפקידו כיושב ראש הסוכנות הרוסית למניעת סימום, מת בשבוע שעבר בגיל 52. על פי הדיווח ברוסיה, הוא מת מהתקף לב בזמן סקי. "הוא מעולם לא התלונן לפני כן על בעיות בלבו", אמר קולגה שלו מהסוכנות, "אולי אשתו יודעת על זה". הוא היה הבכיר השני בסוכנות שמת בחודש האחרון, אחרי שגם היושב ראש המייסד של הסוכנות, ויאצ'סלב סינייב, מת בתחילת החודש. סיבת מותו לא פורסמה.

על פי הדו"ח של WADA, שכלל 323 עמודים והסעיר את עולם האתלטיקה, נטען כי מאמנים ברוסיה, יחד עם הספורטאים, הרופאים וחמור מהכל אנשי המלחמה בסמים שיתפו פעולה בטיוח שימוש בסמים והבדיקות. קמאייב, יחד עם שאר ההנהלה הבכירה של RUSADA, התפטרו בחודש דצמבר, כשרוסיה מנסה, לפחות למראית עין, לשקם את שמה ולבטל את ההשעיה בתקווה שספורטאיה ישתתפו באולימפיאדת ריו בקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully