וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הטריאתלט הישראלי רון דרמון יתחרה באולימפיאדת ריו?

יובל חץ

29.2.2016 / 15:48

דרמון זכה בתחרות בניו זילנד, ושיפר את דירוגו העולמי כשטיפס 10שלבים. בקריטריון האולימפי הוא ממוקם 76, וצריך לטפס 15 שלבים כדי להיכנס למשחקים האולימפיים: "אני בשיא תוכנית האימונים"

הטריאתלט הישראלי רון דרמון ניצח אתמול (ראשון) בתחרות טריאתלון בניו זילנד בסבב גביע אוקיאניה כשחצה את קו הסיום בזמן של 55:58 דקות. תחרות זו אינה משפיעה על הקריטריון לאולימפיאדה, אך הניצחון ממחיש את יכולותיו ואף זיכה את דרמון ב-200 נקודות בדרוג העולמי.

בעקבות זכייתו שיפר דרמון את דירוגו העולמי ועלה בעשרה מקומות למקום ה-55 בדירוג העולמי. עם זאת, על רון לצבור ניקוד בתחרויות משמעותיות יותר המקנות ניקוד לקריטריון האולימפי ובהן תחרויות בסבב גביע העולם (ITU World Cup) ותחרויות בסבב הטריאתלון העולמי (World Triathlon Series). בקריטריון האולימפי רון מדורג במקום ה-76 וכדי להגיע למקום ריאלי עליו לשפר מיקומו בדרוג בכ-15 מקומות, משימה שאינה פשוטה כלל ועיקר אך עדיין אפשרית.

רון דרמון, טריאתלון. באדיבות המצולמים
ייכנס לריו? רון דרמון/באדיבות המצולמים

המועד האחרון לקביעת הקריטריון האולימפי הינו 15 במאי, ועד אז תיערכנה ארבע תחרויות ITU WC וארבע תחרויות WTS. תחרויות WTS הינן 'ליגת היהלום' של הטריאתלון ומזכות את המקומות הגבוהים בפרסים כספיים משמעותיים ובניקוד עולמי ואולימפי גבוה, בתחרויות אלו משתתפים טובי הטריאתלטים/ות בעולם. תחרויות ITU WC הינן הליגה השניה ומזכות בפרסים נמוכים יותר וניקוד עולמי ואולימפי נמוך יותר.

דרמון סיפר כי קבוצה של ניו-זילנדים שהשתתפו בתחרות ניסתה להכשילו כשבמהלך הרכיבה, בעת שהוביל את הדבוקה הראשונה, שיתפו פעולה כנגדו וניסו לייצר קבוצת בריחה על מנת 'לשרוף' את רגליו כדי שיגיע עייף לריצה. "שמרתי על ערנות ולא איבדתי ריכוז וזה רק נתן לי מוטיבציה להתמודד מולם תוך כדי חדירה לקבוצת הבריחה", מספר רון. "אני נמצא בשיא תקופת האימונים שבתחילת עונת התחרויות, התחרויות המשמעותיות עוד לפניי ואני מיישם את החידודים הדרושים כדי להגיע כמה שיותר מוכן לתחרות הבאה במולולבה (אוסטרליה, תחרות ITU WC עם ניקוד אולימפי, י.ח) שתיערך בעוד שבועיים".

באיגוד הטריאתלון הישראלי חברים כ-2,700 גברים, נשים וילדים, והינו אחד מענפי הספורט האישי הגדולים בישראל. נציג ראשון באולימפיאדה עשוי לתת זריקת מרץ משמעותית לענף – לגידולו, להתמקצעותו ולהכנסותיו. לאור הישגי הטריאתלטים התחרותיים בשנתיים האחרונות המליץ הועד האולימפי ומשרד הספורט לועדת לובצקי לשקול לדרג את הטריאתלון כענף ספורט מועדף.

  • עוד באותו נושא:
  • רון דרמון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully