וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד האולימפי הכריז: קבוצת פליטים תשתתף באולימפיאדה

3.3.2016 / 20:06

הוועד המנהל החליטו לאפשר לקבוצה לזכות למעמד שווה לשאר הספורטאים, כאשר הם יזכו לצעוד עוד לפני המארחת ברזיל בטקס הפתיחה ויקבלו מימון כספי. נכון לעכשיו, אותרו 43 פליטים בעלי פוטנציאל להשתתף במשחקים

דגל הוועד האולימפי. GettyImages
הפליטים יעמדו תחת דגל הוועד האולימפי/GettyImages

הוועד המנהל של הוועד האולימפי הבינלאומי אישר היום (חמישי) החלטה יוצאת דופן כאשר אושרה הקמתה של קבוצת פליטים שתשתתף במשחקים האולימפיים בריו, ותזכה למעמד זהה לשאר המדינות. הקבוצה, שתזכה לראשי התיבות ROA (team olympic athletics) תזכה לטקס קבלת פנים משלה בכפר האולימפי, בדיוק כמו יתר הנבחרות.

בנוסף, צוות מיוחד מטעם הוועד האולימפי הבינלאומי ימונה כדי לספק את כל הצרכים הטכניים הנדרשים של אותם ספורטאים, כולל מאמנים וצוותים טכניים. המדים של הנבחרת הזו יסופקו על ידי הוועד. אגב, אם אחד הספורטאים שיתחרה יזכה במדליה, הדגל האולימפי הוא זה שיונף ויושמע ההמנון האולימפי במקרה של זכייה במדליית זהב. במהלך טקס הפתיחה שייערך במרקאנה משלחת הפליטים תזכה לצעוד עוד לפני המארחת ברזיל.

קרן ה"אולימפיק סולידריטי" תממן את הטיסות וההוצאות של ההשתתפות עבור קבוצת הספורטאים הזו ותמשיך לתמוך בה גם לאחר האולימפיאדה. 43 ספורטאים פליטים אותרו במסגרת הליך שבוצע כבר, ובגלל המורכבות של העניין, הוחלט כי היום תיסגר הקריאה לקליטת מועמדויות חדשות אלא בנסיבות חריגות ובאישור של נשיא הוועד האולימפי.

תומאס באך, יושב ראש הוועד האולימפי. Alexander Hassenstein, GettyImages
"אנו שולחים מסר של תקווה לכל הפליטים". באך/GettyImages, Alexander Hassenstein

תומאס באך, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, אמר בנושא: "על ידי קבלת קבוצת הפליטים למשחקים האולימפיים בריו, אנו בעצם שולחים מסר של תקווה לכל הפליטים ברחבי העולם. הפליטים הללו יחיו תחת קורת גג אחת עם כל 11 אלף הספורטאים האחרים מ-206 המדינות החברות בוועד האולימפי".

חבר הוועד האולימפי הבינלאומי, אלכס גלעדי, אמר בנושא: "מדבר בהחלטה המציבה את הוועד האולימפי הבינלאומי בחוד החנית של התרומה האנושית לטרגדיה המתרחשת לנגד עינינו, כך שלאלה שאינם בעלי ועד אולימפי לאומי לייצג, ייצגו את ROA. אין להם דגל לצעוד מאחוריו? סיפקנו להם את הדגל האולימפי, ואם הם יזכו בזהב, יושמעו לכבודם ההמנון האולימפי. מעשים אנושיים כגון אלה גורמים לי גאווה רבה, וכשיצעדו ב-5 באוגוסט אל המרקאנה בריו, אני בטוח שצופי כל העולם יחושו כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully