וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקה: רצי המרתון מארו טפרי ואגזה גואדה הבטיחו את מקומם בריו

10.4.2016 / 13:23

טפרי בן ה-23 קבע 2:18:18 שעות במסגרת מרתון רוטרדם, תוצאה שהספיקה לו לקבוע את הקריטריון למשחקים האולימפיים: "אני המאושר באדם". גם גואדה עשה את זה עם 2:18:51. כרגע במשלחת: ארבעה מרתוניסטים, שמונה אתלטים ו-28 ספורטאים ישראלים

מארו טפרי. מאיר ארזי, LilianePhoto.com,
מארו טפרי/מאיר ארזי, LilianePhoto.com

המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בריו ממשיכה להתרחב: היום (ראשון) הצטרפו אליה רצי המרתון מארו טפרי ואגזה גואדה, שהבטיחו את הקריטריון, 2:19:00 שעות במסגרת מרתון רוטרדם. בעקבות הצטרפותם, לישראל יהיו ארבעה רצי מרתון בריו אחרי טסמה מוגס ולורנה צ'מטאי, ובסך הכול שמונה אתלטים ו-29 חברים (עד כה).

טפרי, בן 23 בלבד, החזיק עד היום בשיא אישי של 2:19:23 שעות, תוצאה אותה הוא קבע במסגרת מרתון ברלין, שהיה גם מרתון הבכורה שלו ובו כידוע מוגס הבטיח את המקום בריו. טפרי הגיע לקו הסיום בזמן של 2:18:18 שעות וכעת הוא יכול לשחרר הרבה מאוד לחץ ולהתכונן בצורה שקטה לאולימפיאדה. גם גואדה עשה את זה בצורה מעוררת כבוד כאשר עצר את השעון על 2:18:51 שעות.

טפרי פתח את המרתון בקצב של 18.4 קמ"ש, כשאת מחצית המרתון הוא עבר בזמן של 1:09:04 שעות. החל מהקילומטר ה-30 החל הרץ הצעיר להגביר את הקצב ולהגיע ל-18.7 קמ"ש, מה שאפשר לו "להתיישר" עם הזמן הדרוש כפי שקובע הקריטריון.

יתר הישראלים נותרו מחוץ לטווח הקריטריון: בריהון וובה פספס ב-47 שניות (2:19:47 שעות), ימהרן יוסף עם 2:21:18, מלקמו ג'מבר עם 2:21:32, ממו אסרט עם 2:21:44 שעות.

יושב ראש איגוד האתלטיקה רפי פלד. ברני ארדוב
התמלא גאווה. רפי פלד/ברני ארדוב

טפרי סיכם: "הייתה ריצה טובה, בתנאים מצוינים שאפשרו לנו לרוץ בדבוקה ישראלית, אותה הובלנו אני ובריהון עד הקילומטר ה-32. לאחר מכן אני ואגזה רצו יחד עד הקילומטר ה-38 ומשם פתחתי צעד ורצתי לבד עד הסוף, ראשון מבין הישראלים. אני המאושר באדם! אני חייב להודות לצוות האימון שלי שכולל את דן סלפטר וגל לוי, לכפר הנוער בן-שמן, לאגודת מכבי תל אביב, לחברת אדידס שמאמצת אותי, להייפייב, פולאר, ליגאל הלב המעסה שלי ולאיגוד האתלטיקה שליווה אותי בכל התהליך והדרך לקביעת הקריטריון לריו".

גואדה אמר: "זו הייתה ריצת המרתון הראשונה שלי. הרגשתי כבר זמן רב שיש לי ברגליים את הקריטריון. למעשה את אופן הריצה וטיפים מצוינים קיבלתי מהמאמן שלי עד לרגעים האחרונים שלפני הזינוק. בקילומטרים הראשונים זוהר רץ אתנו והכתיב לנו את הקצב עד ל-10 ק"מ. לאחר מכן רצנו דבוקה של ישראלים ועזרנו מאוד אחד לשני. הייתה שם עבודה קבוצתית מצוינת. אני עדיין מופתע מאוד מההישג שלי. אחרי הכול, כבר במרתון הבכורה לסיים עם תוצאה כזו זה בהחלט הישג ראוי. אני מאושר מאוד ומודה, ראשית, לבורא עולם, ולאחר מכן למאמן שלי, לחברים שעזרו לי במחנה האימון, לאגודה שלי, הפועל עמק חפר, ולעומד בראשה, שמואל סונגו שזיהה את האש בעיניים שלי ונתן בי אמון ותמיכה מלאים לקראת המרתון הזה, ואחרונים חביבים למשפחה היקרה שלי שתומכת ועוזרת מתחילת הדרך ועכשיו גם הם שמחים יחד אתי".

רפי פלד, יו"ר איגוד האתלטיקה: "היום שוב התמלאנו גאווה גדולה עם עוד שני אתלטים שיישאו בגאווה ובגאון את דגל ישראל ברחבי ריו, לעיניהם של גדולי הספורטאים, המאמנים ורבים מתושבי העולם. משלחת האתלטיקה הישראלית מונה כעת 8 אתלטים ואתלטיות, ובטוחני שטרם נאמרה המילה האחרונה מבחינת הרשימה הסופית של האתלטיקה לריו. אני מברך את מארו ואת אגזה, את צוותי האימון שלהם ואת האגודות שלהם שיכולות לזקוף לעצמן הישג נוסף בהיסטוריה ארוכת השנים של נציגים אולימפיים. כעת לפניהם עבודה קשה לא פחות, שהרי ההשתתפות אינה המטרה המרכזית, אלא האמצעי להשגת היעד הסופי שיהיה מבחינתם דירוג גבוה ככל האפשר במשחקים עצמם".

המרתוניסט טפרי הוא האתלט החמישי ששולחת מכבי תל אביב לריו, אחרי דימה קרויטר, דונלד סנפורד, חנה קנייזבה-מיננקו ולורנה צ'מטאי. יו"ר האגודה דורון שיטרוק אמר: "אנחנו גאים בכך שאגודת מכבי תל אביב שולחת נציג תשיעי ואתלט חמישי לאולימפיאדת ריו ושמחים שהמאמצים שלנו וההשקעה הרבה בענפי הספורט נושאים פרי. אנו שמחים להיות האגודה ששולחת את מספר הספורטאים הגדול ביותר בינתיים ומקווים שזהו לא הנציג האחרון שלנו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הישראלים שהבטיחו את מקומם בריו

1. יעקב טומרקין - שחייה - 100 מטר גב, 200 מטר גב, 200 מטר מעורב אישי
2. אנדראה מורז - שחייה - 50 מטר חופשי
3. עמית עברי - שחייה - 100 מטר חזה
4. גל נבו - שחייה - 400 מטר מעורב אישי
5. מרגריטה דורוז'ון - אתלטיקה - הטלת כידון
6. חנה קנייזבה-מיננקו - אתלטיקה - קפיצה משולשת
7. סרגיי ריכטר - קליעה - רובה אוויר מ-10 מטר
8. זיו קלונטרוב - שחייה - 50 מטר חופשי
9. דונלד סנפורד - אתלטיקה - 400 מטר
10. דימיטרי קרויטר - אתלטיקה - קפיצה לגובה
11. נטע ריבקין - התעמלות אומנותית - יחידות
12. אלונה קושבצקי - התעמלות אומנותית - קבוצתי
13. קטרינה לבינה - התעמלות אומנותית - קבוצתי
14. קרינה ליחבר - התעמלות אומנותית - קבוצתי
15. יובל פילו - התעמלות אומנותית - קבוצתי
16. אידה מיירין - התעמלות אומנותית - קבוצתי
17. טסמה מוגס - אתלטיקה - מרתון
18. רון אטיאס - טקוואנדו - 58 ק"ג
19. לורנה צ'מטאי - אתלטיקה - מרתון
20. מעין דוידוביץ' - שייט - RSX
21. שחר צוברי - שייט - RSX
22. אייל לוין - שייט - 470
23. דן פרויליך - שייט - 470
24. גיל כהן - שייט - 470
25. נינה אמיר - שייט - 470
26. זוהר שיקלר - שחייה - 50 מטר חופשי
27. מארו טפרי - אתלטיקה - מרתון
28. אגזה גואדה - אתלטיקה - מרתון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully