וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישה זילברמן: "אין בארץ יריבים. אני משחק מול 2-3 ויוצר תחרות"

5.5.2016 / 12:21

שחקן הבדמינטון הישראלי יהיה באולימפיאדת ריו ומקווה להשיג תוצאות טובות: "אשתתף בכמה תחרויות רציניות כדי להרים את הרמה ולהיות מוכן. חולמים על מדליה אבל צריכים להיות ריאליים"

מישה זילברמן שחקן בדמינטון. GettyImages
עם הפנים לריו. זילברמן/GettyImages

מאז היה בן שלוש, זוכר את עצמו מישה זילברמן עם מחבט הבדמינטון ביד. כך זה כשאתה גדל בבית בו אביך היה מאמן בדמינטון בברית המועצות ואמך שחקנית מקצוענית. "מגיל 12 כבר התחלתי לשחק ולהתחרות, והיום כשאני בן 27 אפשר לומר שעשיתי דרך ארוכה". זילברמן המתגורר עם הוריו בנס ציונה, קיבל הבוקר (רביעי) רשמית את הדירוג האולימפי והוא ממוקם 26 בעולם, כך שבריו יהיה. זו תהיה הפעם השנייה ברציפות שהוא מייצג את ישראל באולימפיאדה. "38 המדורגים הראשונים מקבלים את הכרטיס לריו ואני במקום ה-26", עשה סדר. "מעבר ל-38 יהיו כנראה עוד שלושה מתחרים, כך שאנחנו אמורים להתחיל בריו 41 ספורטאים".

הוא מתאמן כמעט כל יום והרבה שעות. לאביו שני מועדוני בדמינטון אותם הוא מנהל ואמו היא המאמנת האישית שלו. "בארץ אין יותר מדי שחקנים שיכולים להוות יריב אימונים קשה, אז מה שאני עושה אני משחק מול שניים ואפילו שלושה ואז יוצר לעצמי תחרות. עכשיו כשאני רשמית באולימפיאדה אצא למחנה אימונים במזרח, כנראה בסין, ואשתתף בכמה תחרויות רציניות כדי להרים את הרמה שלי ולהיות מוכן לאולימפיאדה".

מישה זילברמן שחקן בדמינטון ישראלי. ניב אהרונסון
משחק מגיל 12/ניב אהרונסון

ושם בריו זה עלול להיות מאוד מהיר.

"אני מקווה שלא. אני מחזיק אצבעות לשיבוץ בבית של שלושה ולא בבית של שניים כי אם אהיה בבית של שניים ואפסיד במשחק הראשון, אז אסיים את האולימפיאדה כבר אחרי משחק אחד. בו נקווה שאהיה בבית של שלושה ואז יש לי יותר סיכוי להתקדם ממנו ל-16 הכי טובים".

אתה מקום 26 בעולם. אפשר לחלום על מדליה?

"תמיד חולמים על מדליה אבל צריכים להיות ריאליים. אני מאמין ששלושת המדליסטים מלונדון יהיו גם שלושת המדליסטים בריו. האלוף הוא מסין ויצא לי לשחק איתו כבר פעמיים בעבר. הפסדתי לו פעמיים".

קח דקה לשכנע נער צעיר שאוהב מחבטים ורשת לשחק בדמינטון ולא טניס.

"אני מודה שזה לא קל כי לצערי אין כסף בבדמינטון. מי שבא לשחק בדמינטון בשביל כסף שיילך לעשות משהו אחר בחייו. אם הייתי עושה את זה בשביל כסף, כבר מזמן הייתי פורש. המקסימום שאפשר לזכות בתחרויות במהלך השנה זה סדר גודל של 2000 דולר לתחרות. הזכייה הכי גבוהה שלי היתה לפני שנתיים בטורניר צ'אלנג' כשזכיתי ב-1900 דולר".

אז ממה חיים?

"ברור לך שאני לא יכול לעבוד כי אני מקצוען ורוצה להתאמן כל יום ולצאת לתחרויות. אני חי ממלגת הוועד האולימפי שנעה בין 4000 שקל ל-6000 שקל, תלוי במיקום העולמי שלי וזהו".

מה עם ספונסרים?

"זה נושא כאוב באמת. למרות שזו אולימפיאדה שנייה שאייצג את ישראל, אין לי ספונסר. יש ספורטאים בענפים אחרים שמחזיקים שלושה ספונסרים שמסייעים להם ולי אין. מקווה שמישהו יתעשת ויחשוב שיש מקום ללוות גם ספורטאי כמוני. זה יעזור לי מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully