וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים לפני האולימפיאדה: ברזיל חשפה תא טרור המזוהה עם דאעש

21.7.2016 / 20:21

לפי משרד המשפטים הרשת, שהורכבה מעשרה חברים, תקשרה באפליקציות ולא הכירה באופן אישי. "תכננו לרכוש כלי נשק ולבצע פשעים בברזיל ומעבר לים", מסר. הארגון החל להפיץ לאחרונה תעמולה קיצונית במדינה

עריכה: אביב אירגז

ברזיל עצרה היום (חמישי) עשרה חשודים בחברות בארגון התומך ב"מדינה האסלאמית" (דאעש) ובתכנון פיגועים במהלך האולימפיאדה בריו דה ז'נרו שתתחיל בחודש הבא - כך מסר שר המשפטים אלכסנדר מוראס. לדבריו, הרשת הרופפת הורכבה מתושבים מקומיים שיצרו קשר דרך אפליקציות להעברת מסרים דוגמת ווטסאפ וטלגרם, אולם הם לא הכירו אחד את השני באופן אישי.

שר המשפטים הוסיף כי לקבוצה לא היה קשר ישיר לדאעש, אולם חלק מחבריה הביעו את נאמנותם לארגון הקיצוני. הוא לא פירט מעבר לכך. "המעורבים היו חברים בקבוצה באינטרנט שנקרה 'מגני השריעה' ותכננו לרכוש כלי נשק ולבצע פשעים בברזיל ומעבר לים", מסר השר במסיבת עיתונאים.

"זה היה תא חובנני, ללא הכנות", הוסיף השר, שאמר כי הרשויות החליטו להתערב כשהקבוצה החלה בתכנון פעולתה. לדבריו, חברי התא ביקרו בחנות נשק בפרגוואי השכנה שמוכרת רובי קלשניקוב, אולם אין עדויות לכך שהם רכשו כלי נשק כלשהו.

בידוק בטחוני מחוץ לכפר האולימפי ביו, ברזיל. יולי 2016. רויטרס
חיילים בכניסה לכפר האולימפי בעיר/רויטרס

שר המשפטים הוסיף כי מנהיג הקבוצה התבסס בעיר קורטיבה שבדרום המדינה, בעוד האחרים היו פזורים בתשע מדינות מחוז אחרות. בית משפט במדינת פראנה, שם שוכנת קורטיבה, מסר כי ישנן אינדיקציות לכך שהם תכננו להשתמש בכלי נשק ובלוחמת גרילה כדי להוציא לפועל את מטרתם.

מלכשת הנשיאות נמסר כי הנשיא הזמני מישל טמר כינס דיון חירום של הקבינט, הראשונה במסגרת החקיקה הנוקשה נגד טרור שאושרה מוקדם יותר השנה. סוכנות הביון המרכזית של ברזיל מסרה ביום שלישי כי היא חוקרת את כל האיומים נגד האולימפיאדה, שתחל ב-5 באוגוסט, לאחר שארגון אסלאמסטי במדינה נשבע אמונים לדאעש.

אתר SITE העוקב אחרי פעילות טרור באינטרנט דיווח כי ארגון לא מוכר שמכנה את עצמו "אסנאר אל-חליפה ברזיל" הודיע ביום ראשון בטלגרם כי הוא נשבע אמונים לאבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאעש. עוד דווח כי הוא החל להפיץ תעמולה של הארגון בערבית, באנגלית ובפורטוגזית.

הרשויות בברזיל הגבירו לאחרונה את אמצעי הביטחון בעקבות פיגוע הדריסה בניס בשבוע שעבר, כשהן מציבות מחסומים ובודקות מבקרים בעיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
בידוק בטחוני מחוץ לכפר האולימפי ביו, ברזיל. יולי 2016. רויטרס
הרשויות הגבירו את אמצעי הביטחון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully