וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

45 ספורטאים שהשתתפו בבייג'ינג ולונדון השתמשו בסמים

עוד סערה בוועד האולימפי העולמי, רגע לפני ריו: בדיקה של מבחנות B קבעה כי ספורטאים, חלקם זוכי מדליות, נטלו חומרים אסורים. באך: "העובדה כי יש גילויים חדשים מציגה את המחויבות שלנו להילחם בתופעה"

צילום: יוסי ציפקיס, עריכת וידאו: רן צימט

פחות מחודש לשריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים בריו 2016, ופרשיות הסמים ממשיכות להעסיק את ראשי הוועד האולימפי העולמי. אחרי סערת משחקי החורף בסוצ'י, היום (שישי) עולה כי 45 ספורטאים נוספים, שהשתתפו בשתי הטורנירים האחרונים, נטלו חומרים אסורים.

מדובר בבדיקת מבחנות B של המבחנות מ-2008 ו-2012
מהן ניתן לקבוע כי אותם ספורטאים השתמשו בסמים. 45המבחנות החדשות העלו את סך המשתמשים בסמים ל-98, במיוחד מבייג'ינג כאשר בוועד האולימפי מתכננים להמשיך ולפעול בנושא בצורה תקיפה.

נשיא הוועד האולימפי, תומאס באך, הצהיר: "העובדה כי יש גילויים חדשים מציגה את המחויביות שלנו להילחם בתופעת הסימום בספורט, לא נעצור". 23 מתוך 45 המבחנות שייכות לזוכי מדליות המגיעים משמונה מדינות שונות ומשתתפים בארבע ענפים שונים. 15 הבדיקות מהמשחקים בלונדון שייכות לספורטאים מתשע מדינות שונות ושני ענפים שונים. מבחנות נוספות צפויים להיפתח אחרי ריו, אך אין ספק כי לפני האירוע הספורטיבי הגדול ביותר בתבל קיימת עננה כבדה לקראת המשחקים בברזיל.

טקס הפתיחה של אולימפיאדת בייג'ינג 2008. GettyImages
מה קרה בבייג'ינג?/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • ריו 2016

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully