וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום הגורלי של מרגריטה דורוז'ון: תשיג את הכרטיס לריו ברגע האחרון?

27.7.2016 / 10:16

כשהיא עם הגב אל הקיר ואחרי שלא הצליחה לקבוע את הקריטריון לריו, מטילת הכידון מקווה לעמוד בלחץ (19:00), להטיל את הכידון למרחק של 60 מטרים לפחות במבחן הוכחת יכולת

צילום: יוסי ציפקיס, עריכת וידאו: רן צימט

בווידאו: הפרויקט האולימפי על רון אטיאס

יום חשוב למטילת הכידון מרגריטה דורוז'ון שתנסה פעם נוספת להראות יכולת על מנת לעלות על המטוס לריו בשבוע הבא. כזכור, עמדה דורוז'ון בקריטריון הבינלאומי לריו אבל בשנת 2016, לא הטילה את הכידון למרחק של 60 מטר לפחות כדי להוכיח יכולת וכדי לקבל את האישור הסופי להשתתפותה במשחקים האולימפיים. דורוז'ון הייתה פצועה בשבועות האחרונים ובחלק מהתחרויות ויתרה על השתתפותה. בשבת האחרונה אחרי שחשה טוב יותר היא הטילה את הכידון רק למרחק של 48 מטרים בתחרות מיוחדת שאורגנה עבורה. גם הערב בשעה 19.00 בהדר יוסף מדובר בתחרות מוזמנת רק עבור מטילת הכידון שתנסה לגרד את 60 המטרים כדי לקבל את אישור הוועד האולימפי הישראלי לנסיעה לריו. דורוז'ון טענה בפני גורמים באיגוד האתלטיקה כי היא חשה טוב יותר וכבר מרגישה שהיא מסוגלת לבצע את ההרצה לפני ההטלה ולכן היא מאמינה שתוכל לעמוד הערב במשימה. בכל מקרה, גם אם לא תצליח במשימה, ייותר לה זמן עד ה-31 ביולי, ביום ראשון, כדי לבצע עוד נסיונות על מנת לעלות על המטוס לברזיל.

בנושא אחר, רגע לפני יציאתם לדרך של המשחקים האולימפיים בריו ורגע אחרי סיומן של אליפות אירופה לקדטים ואליפות העולם לנוער, הוזמנו בכירי האתלטים הצעירים בישראל (גילאי 14-19) ע"י רפי פלד, יו"ר איגוד האתלטיקה שביקש לכבד ולהוקיר אותם על הישגיהם בעונה החולפת. מרבית האתלטים שהגיעו למפגש ייצגו לאחרונה את ישראל בזירות בינלאומיות שונות, אולם היו גם כאלו שהצטיינו העונה, אלא שמפאת גילם הצעיר לא ייצגו את ישראלים במפעלים הללו. המפגש כולו היה פרי יוזמתו של פלד, ומפגש כזה מתקיים לראשונה מזה שנים רבות.

מרגריטה דורוז'ון מטילת כידון. AP
תעמוד בלחץ? דורוז'ון/AP

"האתלטיקה הוא ענף קשה ביותר. אתה מתאמן שנה שלמה, באופן סיזיפי בשביל מאיות שנייה לפעמים, וגם זה אף פעם לא מובטח. כבסיס הנתונים האלו, אין לי אלא להוריד בפניכם את הכובע ולהגיד לכם כל הכבוד", פתח פלד את דבריו לאתלטים. "הלא נורמליות הזו היא הדבר היפה באתלטיקה. אתם עושים דברים שרק מעטים מעזים לעשות. אתם גם יודעים כמה ממכר העיסוק הזה. אתם התעליתם על עצמכם בשנה החולפת. אני רואה בכם את התשתית האנושית של עתיד האתלטיקה בישראל. יש לי תוכניות עבורכם ועבור אתלטים צעירים נוספים שלא כולם נמצאים כאן היום, אבל רבים נוספים ראויים. איגוד האתלטיקה יתחיל ליזום מחנות אימון מיוחדים לאתלטים צעירים, בארץ ובחו"ל. בכוונתי אף ליזום מפגש כזה אחת למספר חודשים, הן כדי להבהיר לכם שאנו עוקבים אחרי הישגיכם וערים להתקדמות שלכם, והן כדי לשמוע גם בעיות שיש לכם. מכם מצופה להתנהגות ספורטיבית נאותה הוגנת".

האתלטים קיבלו 500 ש"ח כל אחד למעטפת רפואית ותיק עם צ'ופרים שונים. "זה המעט שאני יכול לעשות עבור מה שעשיתם", ציין פלד לאתלטים. במפגש השתתפו גם ברוך שפירא, חבר הנהלת איגוד האתלטיקה, ז'ק כהן, מנכ"ל איגוד האתלטיקה בישראל, רוגל נחום, המנהל המקצועי של איגוד האתלטיקה וחי כהן, יו"ר ועד האתלטים שנבחר לאחרונה לתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully