וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשאוסקר כיכב וניגריה הדהימה: טורניר הכדורגל של אולימפיאדת 96'

בדיוק היום לפני 20 שנה הפכו ה"סופר איגלס" הצעירים לאפריקאים הראשונים שזוכים במדליית זהב אולימפית בכדורגל, אחרי חצי גמר וגמר משוגעים מול ברזיל וארגנטינה. גם אקס מכבי ת"א היה חלק מהחגיגה

שחקני נבחרת ניגריה חוגגים זכייה במדליית הזהב בכדורגל באולימפיאדת 1996. AP
הניגרים חוגגים זכייה בזהב/AP

יומיים לפני טקס הפתיחה הרשמי, המשחקים האולימפיים בריו ייצאו לדרך הלכה למעשה כבר הערב (רביעי), כאשר טורניר הכדורגל לנשים ייפתח עם המפגש בין שבדיה לדרום אפריקה. היום, ב-3 באוגוסט, גם מציינים בדיוק 20 שנה לסיומו של טורניר הכדורגל לגברים הנפלא שנערך במסגרת אולימפיאדת אטלנטה ונכנס לספרי ההיסטוריה של הענף.

הטורניר ההוא היה השני בו כל הנבחרות נדרשו לשלוח שחקנים מתחת לגיל 23 והראשון בו כל נבחרת הייתה רשאית לצרף לסגל שלושה שחקנים "בוגרים". ההחלטה הזו הובילה להגעתם של כמה שמות מרתקים. הנה רשימת הכוכבים הבולטים של הטורניר:

ארגנטינה - רוברטו אז'אלה, חאבייר סאנטי, קלאודיו "פיוחו" לופס, דייגו סימאונה, הרנאן קרספו, אריאל אורטגה, מרסלו גז'ארדו

פורטוגל - נונו גומס, דני

צרפת - קלוד מקאללה, רוברט פירס, אוליבייה דאקור, סילבן וילטורד

ספרד - גייצקה מנדייטה, ראול, אייטור קראנקה, פרננדו מוריינטס, איבן דה לה פנייה

איטליה - ג'יאנלוקה פאליוקה, אלסנדרו נסטה, פאביו קנבארו, מרקו דלווקיו, ג'יג'י בופון

ברזיל - דידה, אלדאיר, רוברט קרלוס, בבטו, ז'וניניו, ריבאלדו, רונאלדו

ניגריה - סלסטין באבאיירו, טריבו ווסט, נווקאנו קאנו, עמנואל אמוניקה, טיאנג'י באבאנגידה, ג'יי ג'יי אוקוצ'ה, ויקטור איקפבה, דניאל אמוקצ'י, סאנדיי אוליסה

אריאל אורטגה נבחרת ארגנטינה באולימפיאדת 1996. AP
הכוכבים של ארגנטינה נותרו בהלם בגמר/AP

"הסופר איגלס" מניגריה היו נבחרת מבטיחה מאוד באותם ימים, אחרי שהסגל הזה הצליח רבות באליפויות העולם לנוער ולנבחרות צעירות בחצי השני של שנות ה-80'. רבים דיברו על ניגריה בתור מי שתהיה הנבחרת הלא-אירופית ולא-דרום אמריקאית הראשונה שגם תזכה במונדיאל. היא לא הצליחה לעשות זאת, אך כן הפכה לנבחרת האפריקאית הראשונה שזוכה במדליית זהב בטורניר הכדורגל האולימפי.

הניגרים שיחקו בבית ד' ופתחו עם 0:1 על הונגריה משער של קאנו, בעוד יפן הדהימה את ברזיל עם 0:1. הסלסאו התאוששו במחזור השני עם 1:3 על הונגריה (רונאלדו, ז'וניניו ובבטו כבשו), בעוד באבאנגידה ואוקוצ'ה סידרו 0:2 על יפן. במחזור האחרון, רונאלדו נתן לברזיל 0:1 על הניגרים, שעלו מהמקום השני.

בינתיים, היה לא מעט אקשן גם בבתים האחרים. בבית א', ארגנטינה, עם הסגל הנפלא שלה, רשמה רק ניצחון אחד, 1:3 ביום הפתיחה על המארחת ארצות הברית. קלאודיו ריינה כבש כבר בדקה הראשונה, אבל גוסטבו לופס, קרספו וסימאונה הפכו. במשחק השני, נונו גומס ביטל יתרון של אורטגה וקבע 1:1 בין ארגנטינה לפורטוגל. אורטגה כבש גם במשחק השלישי, אך ארגנטינה הסתפקה ב-1:1 מול טוניסיה.

מבית ב' עלו צרפת וספרד. במשחקה הראשון, "לה רוחה" ניצחה 0:1 דרמטי את סעודיה משער של... מיודענו אוסקר גרסיה בדקה ה-80. במחזור השני, צרפת הובילה על הספרדים, אך אוסקר שוב היה שם, שוב בדקה ה-80 ועם שערו השני בטורניר סידר נקודה, לפני ש-2:3 גדול על אוסטרליה, עם שערים בדקות 86 (סנטי) ו-90 (ראול), העלה את הספרדים על חשבון היריבה, בעוד צרפת משיגה את המקום הראשון. בבית ג', איטליה פישלה וסיימה אחרונה, כאשר מקסיקו וגאנה המשיכו לרבע הגמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אוסקר גרסיה נבחרת ספרד באולימפיאדת 1996. AP
צמד שערים דרמטיים. אוסקר גרסיה חוגג במדי ספרד/AP

הנוקאאוט היה מסחרר. פורטוגל ניצחה את צרפת 1:2 עם פנדל שהיה שווה שער זהב בהארכה. ארגנטינה חיסלה את ספרד עם 0:4 מוחץ. ניגריה ניצחה 0:2 את מקסיקו משערים של אוקוצ'ה וסלסטין באבאיירו. ברזיל חגגה עם 2:4 על גאנה.

הפיינל פור נערך באת'נס, ג'ורג'יה. צמד בזק של קרספו, בדקות 55 ו-61, נתן לארגנטינה 0:2 בחצי הגמר הראשון על פורטוגל. למחרת, באותו אצטדיון ממש, הייתה דרמה מדהימה. פלאביו קונססאו העלה את ברזיל ל-0:1 על ניגריה בדקה הראשונה, אך שער עצמי של רוברטו קרלוס איזן. בבטו וקונססאו קבעו 1:3 עוד לפני ההפסקה וברזיל נראתה בדרך לדרבי עם ארגנטינה בגמר. אלא שבדקה ה-78 איקפבה צימק וממש בדקה ה-90 קאנו איזן, לפני ששער זהב שלו בדקה ה-94 קבע 3:4 משוגע ל"סופר איגלס" בסיום.

ברזיל הוציאה את העצבים וזכתה בארד עם 0:5 על פורטוגל. רונאלדו וקונססאו כבשו כבר בעשר הדקות הראשונות ובבטו הוסיף שלושער וסיים כמלך שערי הטורניר עם שישה בסך הכל, לצד קרספו.

הגמר סיפק עוד דרמה אדירה. פיוחו לופס העלה את ארגנטינה ליתרון בדקה השלישית, אך באבאיירו איזן בדקה ה-28. פנדל של קרספו השיב את היתרון לארגנטינאים בדקה ה-50, אבל אמוקצ'י שוב איזן, 16 דקות לסיום. בדקה ה-90, הגיע הרגע המופלא של ניגריה, כאשר אמוניקה הפך לגיבור לאומי עם שער הניצחון, כאשר כל הארגנטינאים יצאו בצורה כושלת מאוד לנבדל אחרי כדור חופשי והיהלום ששיחק בספורטינג ליסבון ואחרי האולימפיאדה עבר לברצלונה, מצא את הרשת בקלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully