וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דויד גופן: "כחובב טניס אני מאוכזב מאוד מכל הפרישות. כשחקן זה טוב לי"

אחרי ששורה ארוכה של טניסאי צמרת פרשו מהטורניר האולימפי, דויד גופן יודע ש"יש כאלה שזה לא חשוב עבורם", מעריך שעבור אחרים החשש מזיקה זה "רק תירוץ", ומודה בשיחה עם שליח וואלה! ספורט: "מבחינתי זו הזדמנות נדירה לייצג את המדינה שלי"

ברני ארדוב

שרשרת הפרישות מטורניר הטניס במשחקים האולימפיים הפכו את דויד גופן לתקווה גדולה למדליה עבור בלגיה. הטניסאי המדורג 13 בעולם טיפס במעלה הדירוג לעשירייה הראשונה בטורניר בריו אחרי שורת הפציעות והפרישות מטורניר הטניס, ואתמול (רביעי) הוא הוקף בצבא של עיתונאים ומצלמות טלוויזיה, שפתאום יודעים להעריך את המחויבות של הטניסאי לשחק עבור ארצו. בשיחה עם שליח וואלה! ספורט הודה גופן ש"ברור שכחובב טניס אני מאוכזב מהפרישות, אבל כשחקן אני יודע שזה מגביר את הסיכויים שלי, אשמח לייצג את המדינה שלי".

כידוע, טורניר הטניס בריו 2016 סבל בחודשים האחרונים משורה ארוכה של פרישות של טניסאים בכירים. היו שטענו לפרישה בגלל החשש מנגיף הזיקה, אבל בעולם הטניס מעריכים שהמניעים של חלק מהם שונים, אולי אפילו אנוכיים, מאחר שבטורניר האולימפי, כידוע, אין נקודות דירוג ואין פרסי זכייה, אין שום גמול על העפלה לסיבובים מתקדמים כל עוד אתה לא מסיים בין שלושת הראשונים, ובסבב השוחק, רבים רואים את המסע לריו כבזבוז זמן וכטורניר חסר תוחלת.

הטניסאי הבלגי דויד גופן עם פז חסדאי. ספק 500
בעיקר מורווח. שליחנו עם דויד גופן/ספק 500

"כחובב טניס בוודאי שאני מאוכזב מהפרישות", הודה גופן, "בתור חובב ספורט, כשאתה רואה אולימפיאדה, אתה רוצה לראות את הטובים בעולם משתתפים, אתה רוצה לראות את הטובים ביותר בהגרלה הראשית, נאבקים על הניצחון. אבל כשחקן כמובן שאני לא מאוכזב, כי יש לך סיכוי גדול יותר למדליה. אבל זה כמובן רחוק מאוד, וצריך לנצח משחק אחרי משחק, ואני יודע שמי שכן נמצא פה ייתן את הכל".
- אתה בוודאי מכיר את הטענה שטניסאים חושבים רק על נקודות דירוג ופרסי זכייה. רבים מבטלים את הטענהלחשש מזיקה או פציעות.

"לא יודע. כנראה שעבור טניסאים רבים הטורניר האולימפי לא חשוב, והשנה זה באמצע הסבב בארה"ב, בין טורונטו וסינסינטי ואליפות ארה"ב, ולפעמים אתה חייב להתמקד רק בטורנירי ATP. אבל בשבילי זה חשוב מאוד לייצג את המדינה. אין לטניסאי הרבה הזדמנויות לייצג את המדינה שלו, מלבד גביע דייויס והמשחקים האולימפיים, אז אני יכול להבין שחקנים שחושבים שהטורניר הזה לא חשוב, אבל אני פשוט שמח להיות פה, זה כבוד גדול עבורי.

"עם זאת, מתברר שלא כולם מרגישים ככה. כל שחקן הוא אחרת. אולי היו כאלה שכבר השתתפו באולימפיאדה, ולא רוצים שוב. זה גם תלוי מאוד באיזה שלב אתה בקריירה, תלוי מאוד בגיל של הטניסאי, לא קל לנסוע לריו בין טורנירים בטורונטו לסינסינטי. אבל אולי יש כאלה שזה רק תירוץ עבורם".

גופן מעולם לא שיחק מול דודי סלע ("הייתי אמור לשחק מולו בגביע דייויס אבל נפצעתי יומיים לפני"), אבל בכל זאת מצא נקודות דמיון בינו לבין הנציג הישראלי בטורניר הטניס במשחקים: "גם אני וגם סלע חייבים לשחק בצורה אחרת מהרבה טניסאים בסבב, בלי כוח וסרבים גדולים, אלא להשתמש בכישרון, בעבודת רגליים, הרבה טכניקה, כדי להתמודד מול הבחורים הגדולים. אין לי ספק שכל מי שכן מגיע לטורניר הזה יהיה מחויב מאוד, לדעתי יהיה מעניין מאוד למרות כל החסרונות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הטניסאי הישראלי דודי סלע. GettyImages
יש דמיון. דודי סלע/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • דויד גופן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully