וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אויבי האומה: הכירו את יריבי הספורטאים הישראלים - מדור יומי

מי אורב לנציגה הישראלית הראשונה שירה ראשוני, מה מצפה לאלכס שטילוב ומול אילו תוצאות גל נבו צריך להתמודד כדי להצליח במוקדמות. מדור יומי קבוע שיעשה לכם סדר בריו 2016

צילום מסך

ג'ודו

ספורטאית: שירה ראשוני, עד 48 ק"ג

על המחוג: 16:00 (שעון ישראל) מוקדמות, 21:30 חצי גמר ובית ניחומים, 22:40 קרבות המדליות

המטרה: הספורטאית הישראלית הראשונה (ותסלחו לנו שחמקנו ממשחק המילים על ראשוני וראשונה) שתיכנס למעגל המשחקים לא מגיעה עמוסה בציפיות ובלחצים. בגיל 25 היא עורכת את הופעת הבכורה שלה באולימפיאדה, ממעמקי המקום ה-20 בדירוג העולמי. ניצחון אחד הוא בגדר הישג ריאלי, הגעה לרבע הגמר כבר תיחשב לסנסציה.

היריבות: בסיבוב הראשון תפגוש ראשוני את מרינה צ'רניאק מאוקראינה, המדורגת 15 בעולם, מדליסטית הארד מאליפות אירופה ב-2014. השתיים נפגשו פעמיים בעבר, ולכל אחת מהן ניצחון. ואם זה עוד נשמע סביר, הרי שבסיבוב השני (אם וכאשר) תמתין לישראלית משוכה גבוהה בהרבה: אווה צ'רנוביצקי (7) מהונגריה, שזכתה בארד באולימפיאדת לונדון והוכתרה פעמיים לאלופת אירופה.

שירה ראשוני ג'ודוקא ישראלית. הוועד האולימפי בישראל,
לא פשוט. ראשוני/הוועד האולימפי בישראל

התעמלות מכשירים

ספורטאי: אלכס שטילוב, קרקע ומתח

על המחוג: 16:30, 20:30 ו-00:30 מוקדמות

המטרה: "לעלות לגמר לא יעניין אותי וגם לא מעניין אתכם, לא אסתפק בפחות ממדליה", אמר שטילוב לאחרונה, ומי אנחנו שנתווכח, בעיקר אחרי הזכייה האחרונה במדליית הארד באליפות אירופה, אבל התרחיש הריאלי יותר מדבר על מקום בגמר, כפי שעשה בשתי האולימפיאדות הקודמות. שטילוב נכנס למשחקים בדרך ארוכה ומפותלת, ולא העפיל לגמר בשתי אליפויות העולם האחרונות.

היריבים: ארבעה מחמשת המתעמלים שהקדימו את שטילוב בלונדון תהיה גם בריו, אבל הסיפור העיקרי עומד דווקא מאחורי מי שייעדר: האלוף הנצחי זו קאי, שזכה בעבר בחמש מדליות זהב אולימפיות, ולא נכלל הפעם במשלחת הסינית בגלל פציעות טורדניות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אלכס שטילוב. GettyImages
הסיפור העיקרי הוא דווקא זה שייעדר ויקל עליו. שטילוב/GettyImages

שחייה

ספורטאי: גל נבו, 400 מ' מעורב אישי

על המחוג: 19:02 מוקדמות

המטרה: באולימפיאדה השלישית, וכנראה האחרונה שלו, יקווה החבר הוותיק ביותר במשלחת השחייה הישראלית לשמור על המסורת ולהעפיל לגמר.

היריבים: מבין 27 המשתתפים במקצי המוקדמות, זמן ההעפלה של נבו לריו (4:16.74 דקות) מדרג אותו במקום ה-20. אלא שהשנה הוא עדיין לא ירד מ-4:17 דקות, וכדי לגעת באחד הכרטיסים לגמר הוא יצטרך להתקרב כנראה לאזור ה-4:14, דבר שלא עשה מאז האולימפיאדה הקודמת בלונדון.

גל נבו. יוסי ציפקיס
יצטרך להתעלות. גל נבו/יוסי ציפקיס

ספורטאית: עמית עברי, 100 מ' פרפר

על המחוג: 19:08 מוקדמות, 04:14 חצי גמר

המטרה: לפני ארבע שנים עשתה עברי היסטוריה, כשהייתה לשחיינית הישראלית הראשונה והיחידה שהגיעה לחצי הגמר האולימפי. שחזור ההישג לא נראה ריאלי, ובוודאי שאם היא תגיע אליו זו תהיה הפתעה גדולה.

היריבות: עברי עצרה את השעון על 59.38 שניות לפני ארבעה חודשים, והזמן הזה מדרג אותה במקום ה-34 מבין 44 המשתתפות במוקדמות ה-100 מ' פרפר. רחוק מאוד מלהספיק לחצי הגמר, ורחוק מאוד (1.17 שניות) משיאה האישי שנקבע אי אז ב-2009.

עמית עברי, שחיינית ישראלית. קובי אליהו
חצי הגמר רחוק. עברי/קובי אליהו

ספורטאיות: זוהר שיקלר, אנדי מורז, עמית עברי וקרן זיבנר, 4*100 מ' חופשי

על המחוג: 21:17 מוקדמות

המטרה: הנבחרת הישראלית מגיעה למוקדמות במשחה השליחות עם הזמן החלש ביותר מבין כל הנבחרות המשתתפות.

היריבות: בהיעדר מטרה ריאלית להצלחה, היעד המרכזי הוא ההשתתפות. בימים האחרונים נעשו מאמצים להכשיר למשחקים האולימפיים את אנדי מורז החולה, ואנחנו נסתפק בהופעה חיובית ותו לא.

אנדי מורז, שחיינית ישראלית. קובי אליהו
רק בריאות. מורז/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully