וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס הפתיחה מעיני תושבי הפאבלות בריו: "חיינו לא השתפרו"

העולם כולו חגג את אירוע הספורט הגדול של השנה, אך בפאבלה מנגיירה, ק"מ מאצטדיון המראקנה, צפו בזיקוקים ולא ידעו מה לחשוב: "מתסכל להיות כל כך קרוב להצגה הזו ובו בזמן כל כך רחוק"

עריכה: מתן חדד

בזמן שכל העולם חגג עם ריו את פתיחת אולימפיאדת 2016, לא הרחק מאצטדיון המראקנה הנוצץ המשיכו עניי המדינה בשגרת חייהם העגומה. דיירי הפאבלה מנגיירה הביטו בזיקוקים שהודלקו במרחק של פחות מק"מ מהם, והגיבו עם התרגשות מהולה בעצב וכעס על הממשל.

"אנחנו גאים בצורה בלתי רגילה לארח את המשחקים, אבל איזה תועלת זה הביא לנו?" תהתה לילאן סאלס, אחת מתושבות הפאבלה, אם לילד בן שש וילדה בת פחות משנה. "שום דבר לא השתנה בחיי בגלל אירוח האולימפיאדה וזה אבסורדי לחשוב שמשהו ישתנה עבור שני ילדי".

בדומה לסאלס, כך גם דיירים נוספים בפאבלות השוכנות סביב ריו מביעים תרעומת על כך שברזיל הוציאה 12 מיליארד דולר כדי לארח את המשחקים האולימפיים, תוך שלטענתם היא פחות או יותר מתעלמת מהשכבות החלשות.

עוד בנושא:

טקס הפתיחה: משלחת ישראל צעדה, רץ מרתון הדליק את האש האולימפית
קטנים מול גדולים: שליחנו לריו על החוויה הישראלית בטקס הפתיחה
חדשות ריו: ספורטאי נוסף כשל בבדיקת סמים, ואיפה היה בולט?

פאבלה בריו במהלך טקס הפתיחה של האולימפיאדה. GettyImages
פאבלה בריו במהלך טקס הפתיחה של האולימפיאדה/GettyImages

"העולם צריך לדעת - אני כאן צופה בהצגה הזו משכונת העוני שלנו ממש בסמוך לטקס הפתיחה, והחיים שלי כלל לא השתפרו", הוסיף חוסה קארמו. "זה כל כך מתסכל להיות כל כך קרוב להצגה הזו ובו בזמן כל כך רחוק, לגור במקום ללא ביטחון, אפילו ללא ביוב".

דנילסון לוסיו סוזה סיפר: "אני גאה להיות ברזילאי ולארח את המשחקים האולימפיים, אבל אנחנו צריכים עזרה וזה מוזר לי להתחנן כשהעיר בה אני מתגורר מארחת את האולימפיאדה. אני רק מבקש שיעזרו לנו עם בריאות, ביטחון וחינוך".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פאבלה בריו. GettyImages
פאבלה בריו/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • ריו 2016

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully