וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודו אולימפי: שירה ראשוני הודחה בסיבוב הראשון במשקל עד 48 ק"ג

הספורטאית הראשונה שנכנסה למעגל התחרויות נוצחה בידי מרינה צ'רניאק האוקראינית בעקבות החלטת שיפוט שנויה במחלוקת, וירדה בדמעות מהמזרן: "אני עדיין בשוק, כואב לדעת שזה נגמר לפני שהתחיל". הרשקו: "אנשי מקצוע פה לא מבינים למה היא הפסידה"

מערכת וואלה!

בווידאו: המשדר האולימפי של וואלה! ספורט

פתיחה מאכזבת למשלחת הישראלית בריו 2016. שירה ראשוני, הספורטאית הראשונה של ישראל שנכנסה למעגל התחרויות, הפסידה היום (שבת) כבר בסיבוב הראשון של תחרות הג'ודו במשקל עד 48 ק"ג. ראשוני נוצחה בגלל החלטה שנויה במחלוקת של השופטים, שטענו לשימוש בלתי חוקי שלה במרפק המחייב פסילה, והעניק את הניצחון למרינה צ'רניאק האוקראינית שדילגה לסיבוב השני.

שתי המתחרות ספגו ענישה אחרי 23 שניות, כאשר צ'רניאק הייתה אקטיבית יותר וכפתה עונש שני על ראשוני אחרי 2:05 דקות. חמש שניות לאחר מכן, הגיע השימוש האסור של הישראלית במרפק שנגע ברגל של היריבה, ולאחר התייעצות קבע צוות השיפוט כי מדובר בעבירה טכנית והקרב הסתיים בהפסד של ראשוני.

שירה ראשוני ג'ודוקא ישראלית אחרי הפסד בריו. פז חסדאי, ספק 500
ירדה בדמעות. שירה ראשוני/ספק 500, פז חסדאי

הג'ודוקא הישראלית ירדה מהמזרן בדמעות ונוחמה על ידי מאמן הנבחרת שני הרשקו. לצערה, האולימפיאדה הסתיימה עבורה אחרי קצת יותר משתי דקות.

ראשוני אמרה בסיום: "אני עדיין קצת בשוק. הרגשתי שבאתי מוכנה, באתי לתת הכול וכואב לי לדעת שלא הצלחתי לתת את כל כולי ושזה נגמר לפני שזה התחיל. לא הרגשתי שנגעתי לה ברגל, הופתעתי כשהשופט הכריז על זה, אבל אין לי מה לעשות עם זה. קשה להסביר במילים מה אתה נותן וכמה אתה מקריב וכמה אתה מדמיין את הרגע הזה, ובטח לא מדמיין אותו ככה. לא ציפיתי שזה ייגמר ככה. הרגשתי שפתחתי טוב, שפתחתי חזק, זו יריבה שניצחתי בשנה שעברה. ראיתי את עצמי מנצחת וממשיכה הלאה".

מאמנה שני הרשקו: "ההנחה היא שאם יש ספק, לא נותנים פסילה. לא היה שום מהלך של האוקראינית, גם המאמן האוקראיני היה בשוק. הקרב היה מאוד שקול, אם היו מפרקים אותה הייתי מרגיש רע. ידעתי שהיא יכולה לנצח ולהתעלות על עצמה, האוקראינית לא עשתה כלום ופתאום כזה מהלך שמסיים את הקרב. אין לי אפילו איך להסביר את זה. מרגיז, באיזשהו מקום זה עושה לא טוב לג'ודו. אנשי מקצוע פה לא מבינים למה היא הפסידה".

הג'ודוקא שירה ראשוני (מימין) בקרב מול מרינה צ'רניאק, ריו 2016. רויטרס
עבירה טכנית הכריעה. שירה ראשוני, מימין, מול מרינה צ'רניאק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully