וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אויבי האומה: שוטר וג'ודוקא שהפתיעה את אלופת העולם מחכים לגילי וגולן. או שלא

7.8.2016 / 13:00

מדוע הג'ודוקא המדורג שלישי בעולם חושש כל כך מגולן פולק? האם ג'ודוקא ממאוריציוס, שהדהימה את קלמנדי בבגיל 20, תכה פעם נוספת? הכירו את יריבי הספורטאים הישראלים - מדור יומי

מערכת וואלה!

המכשול של פולק: סמל בכיר ממשטרת רוסיה

שם: גולן פולק, ג'ודו, גברים, עד 66 ק"ג

על המחוג: 16:00 מוקדמות ורבע גמר, 21:30 בית הניחומים וחצי הגמר, 22:40 קרבות המדליות.

על הקיר בתחנת המשטרה במחוז ראיזאן, כ-200 ק"מ דרומית מזרחית למוסקבה, תלויה (לא באמת) תמונתו של גולן פולק. לא, הג'ודוקא הישראלי לא הסתבך חלילה עם ולדימיר פוטין והוא לא מבוקש על ידי הקג"ב לדורותיו, אבל יש שוטר אחד, בדרגת סמל בכיר, שחולם עליו בלילות ומתעורר עם זיעה קרה.
לשוטר הזה קוראים מיכאיל פוליאייב. וכשאותו פוליאייב פושט את מדיו, הוא עולה על חליפת ג'ודו וממהר למזרן הקרוב לתחנה. כי בג'ודו הוא קצת יותר בכיר מסמל בכיר: הוא מדורג שלישי בעולם עד 66 ק"ג, והוא רוצה לתרגם את הדירוג המבטיח הזה למדליה אולימפית בריו. על פי סוכנויות ההימורים, הוא גם אמור לעשות זאת.

אלא שאז עלול פולק להיכנס לתמונה, וזו בעיה גדולה מבחינתו של פוליאייב. שלוש פעמים הם נפגשו, ובשלושתן הייתה ידו של הישראלי על העליונה. אם הכל יעבוד כשורה, הם אמורים להיפגש שוב הערב ברבע הגמר. הקרב הזה, אם וכאשר יתקיים, יכריע מי מהשניים עומד ללכת על כל הקופה ומי ינשור לבית הניחומים וינסה להילחם על מדליית הארד.

מיכאיל פוליאייב, ג'ודוקא רוסי. AP
קצת יותר מסמל בכיר. פוליאייב/AP

פולק, המדורג שביעי, עלה באופן אוטומטי לסיבוב השני - שבו יפגוש יריב שנחשב נחות ממנו, מתיוז פונזה מזמביה (118 בעולם). אחר כך, אם וכאשר, הוא יתמודד בשמינית הגמר מול המנצח בין אלוף אירופה הטרי, ואז'ה מרגבלשוילי (10, גאורגיה), לבין אדריאן גומבוץ הסלובני (17). אם יצליח להתגבר על המשוכה הזו, לא מן הנמנע שהוא ייתקל בשוטר הרוסי המאיים, שלא פחות מכך מרגיש מאוים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הג'ודוקא גולן פולק. יוסי ציפקיס
מוכן. פולק/יוסי ציפקיס

כהן מחכה לחרם הסעודי או לקוטלת ממאוריציוס

שם: גילי כהן, ג'ודו, נשים, עד 52 ק"ג
על המחוג: 16:00 מוקדמות ורבע גמר, 21:30 בית הניחומים וחצי הגמר, 22:40 קרבות המדליות.

בניגוד לכדורגלנים, לכדורסלנים ולטניסאים, שנמצאים בקדמת הבמה באופן שגרתי ורגילים לאור הזרקורים על בסיס שבועי (ואף יותר מכך), הספורטאים מהענפים האולימפיים משוועים לכותרות פעם בשנה, שנתיים ואפילו ארבע. גילי כהן יודעת שדרכה אל אותן כותרות תתקצר דווקא אם וכאשר היא לא תיקרא לעלות למזרן בריו.

בזכות הדירוג הגבוה שלה - מקום שמיני בעולם במשקל עד 52 ק"ג - דילגה כהן על הסיבוב הראשון. היא ממתינה למנצחת בין שתי יריבות בכירות פחות ממנה, ואולי אין לה בכלל למה להמתין. כי אחת מהן, ג'וד פאחמי, מייצגת את ערב הסעודית, ולפחות בינתיים, החליטה שלא להתחרות כדי להימנע מקרב אפשרי עם הישראלית.

רק לפני ארבע שנים, בעקבות לחץ בינלאומי, ניאות הוועד האולימפי הסעודי להרכיב בפעם הראשונה שתי נשים במשלחת ללונדון. כעת הוכפל המספר: פאחמי, בת 22, בתו של דיפלומט סעודי, היא אחת מארבע ספורטאיות סעודיות בריו.

שירה ראשוני ג'ודוקא ישראלית (שמאל) עם גילי כהן. פז חסדאי
דירוג שיא. כהן/פז חסדאי

בחודשים האחרונים היא התאמנה, יחד עם שאר חבריה לנבחרת הג'ודו, אצל מאמן אמריקאי בשם ג'ים נייטו, אלא שימים ספורים לפני הטיסה לברזיל, בנסיבות מסתוריות שלא הוסברו, הוא קיבל שיחת טלפון ובה נודע לו כי הוא מפוטר ולא יוכל ללוות את חניכיו באולימפיאדה. ''כבר ביקשו ממני את מידת הנעליים ואת המידות לחליפה, הכל היה מוכן, ואז התקשרו ופיטרו אותי. שמטו את השטיח מתחת לרגליי, ואפילו לא הסכימו להגיד לי למה".

אם הספורט ינצח ופאחמי תפסיד/תחרים את הקרב, יריבתה של כהן בסיבוב השני תהיה כריסטיאן לג'נטיל ממאוריציוס. על פניו, אין סיבה מיוחדת לחשוש מהג'ודוקא המדורגת 37 בעולם, אבל בפועל - צריך להיזהר. מאוד. לפני ארבע שנים, כשהייתה בת 20 בלבד, הפתיעה לג'נטיל את מיילינדה קלמנדי וסיימה במקום השביעי בלונדון.

קלמנדי ייצגה אז את אלבניה, וכיום היא מתחרה תחת דגל מולדתה, קוסובו. מאז הטראומה בלונדון היא זכתה פעמיים באליפות העולם ופעמיים באליפות אירופה, וכעת היא מדורגת ראשונה בעולם. היא תצפה באדיקות ובדאגה אחרי הקרב בין כהן ללג'נטיל (אם יהיה). הג'ודוקא מישראל עומדת בינה לבין קרב חוזר מול לג'נטיל ברבע הגמר. הנקמה, אומר פתגם עממי בקוסובו, מוגשת קרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully