וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב: "הכי קל לפצח גרעינים על הספה ולרדת על כולם"

שרת הספורט צפתה מקרוב בהפסדים באולם הג'ודו, אך שומרת על אופטימיות ומבקרת את המבקרים: "ראיתי שכל התקשורת יורדת עליהם, חבר'ה תירגעו". כרמי: "אסור שסיפור לבנון יסיח את דעתנו"

מערכת וואלה!

בווידאו: האולפן האולימפי של וואלה! ספורט

גם שרת הספורט מירי רגב ראתה היום (ראשון) מקרוב את ביצועיה המאכזבים של חברי המשלחת הישראלית בריו, כשצפתה מיציע הכבוד באולם הג'ודו בגולן פולק
וגילי כהן מודחים מהמשחקים כבר בקרב הראשון שלהם בטורניר. משם השרה מיהרה לבריכת השחייה, בתקווה לראות הישגים טובים יותר, אבל בדרך ביקרה את המבקרים ושמרה על אמונה.

"אני עדיין אופטימית", אמרה רגב, "אני יודעת שאלה ימים קצת קשים לנבחרת הישראלית, אבל אנחנו צריכים להרים את הראש. אנחנו רואים פה את הספורטאיות והספורטאים, אנחנו רואים פה את המאמנים, זה לא תמיד קשור בכמה אתה משקיע, הם עמלו ועבדו, אבל בדקה אחת, בשבריר של שנייה, הם חווים את מה שחוו. אני מציעה לחבק אותם. לא סיימנו, נחזור כבר מחר לאולם הג'ודו. אני מאמינה שיהיה טוב יותר".

אולי יש לחץ גדול מדי להביא מדליה?

"בכל הראיונות איתי, כששאלו אותי למה אני מצפה, אני מעולם לא אמרתי את הדברים האלה. אני בטוחה שכל ספורטאי עושה את המקסימום שהוא יכול, הרי הם רוצים את זה הרבה יותר מאיתנו. זה הם שהשקיעו בזה ארבע שנים. הרי למה הוצאתי כזאת הודעה אחרי שראיתי שכל התקשורת יורדת עליהם? חבר'ה תירגעו, זה נורא קל לשבת בבית ולפצח גרעינים ולרדת על כולם. אז יש ציפיות, אבל צריך לחזק אותם ונקווה לטוב".

עוד בנושא:

המשלחת הלבנונית ננזפה בעקבות תקרית האוטובוס, רגב: "מברכת על הטיפול"
גולן פולק וגילי כהן הצטרפו למסכת האכזבות של המשלחת הישראלית עד כה

שרת הספורט מירי רגב בכינוס שרים לפני טקס הפתיחה. יניב טוכמן, מערכת וואלה!
מבקשת להרגיע. מירי רגב/מערכת וואלה!, יניב טוכמן

בין האכזבה עד כה בג'ודו לקפיצה הראשונה של יעקב טומרקין לבריכת השחייה, יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי הישראלי, מודה שלא פילל ליומיים ראשונים כאלה במשחקים האולימפיים בריו, אך מודיע כי הוא עדיין אופטימי ומשוכנע שעוד ימים שונים לחלוטין מחכים למשלחת. "קיווינו לפתיחה הרבה יותר טובה", אמר כרמי, דקות לאחר שגילי כהן וגולן פולק הפסידו בקרבות הראשונים שלהם על מזרן הג'ודו והודחו מוקדם מהצפוי. "כרגע הפתיחה שלנו רעה מאוד, אבל נצא מזה".

יש הסבר?

"אין הסבר. הציפיות היו הרבה יותר גבוהות, בוודאי ניצחון אחד או שניים לכל ספורטאי. ראיתי עכשיו את הספורטאים והם הרבה יותר עצובים מאיתנו. זה הכאב של המקצוע. אני עדיין מאוד מאמין שהנבחרת תגיע להצלחות. צריך סבלנות, עצבים חזקים וזה יגיע".

אז לחכות עם הסיכומים?

"זה מאוד מוקדם. יש לנו הרבה ענפים והרבה ספורטאים".

אתה מתכוון לקיים איזו שיחה עם הספורטאים לקראת ההמשך?

"באופן עקרוני, אנחנו רק מפריעים. הדבר האחרון מקצועית שספורטאי צריך אחרי הפסד זה עוד ארבעה אנשים שיסבירו לו מה הוא עשה רע. הם בתוך המיץ של עצמם. הם מבכים את זה. המאמנים יודעים מה הם צריכים לעשות, כי הבעיה היא גם האחרים. כמו שאנחנו בארץ מושפעים מהאווירה, גם הספורטאים מושפעים. האווירה באוטובוס אחרי הפסדים כאלה היא אווירת נכאים. היא לא אווירה טובה. את זה צריך לעקור. החבר'ה צריכים להאמין בעצמם ולהיות חדורי מוטיבציה. אנחנו מחזקים אותם מאחור, אבל גם בלחזק אסור יותר מדי".

עדיין לא דיברת על הסיפור עם לבנון.

"נהגנו כמו שצריך. במקום ליצור תקרית בינלאומית, טיפלנו בזה דרך הוועד האולימפי הבינלאומי והסיכום היה שהם נקראו לשימוע וננזפו. זה משהו שאסור שיסיח את דעתנו, אנחנו רוצים שהספורטאים יהיו ממוקדים במטרה. בתחרות כזו, דבר הכי קטן גומר אותך".

אתה מרגיש שיש השפעה של התקרית על כל הפתיחה הרעה?

"ברשימת התירוצים, זה עוד אחד. תפקידנו שדברים כאלה יהיו רחוקים מהספורטאים. יש תחושה שאנחנו צריכים לעשות הכול כדי לחזק את החבר'ה, כי אנחנו בנקודה קשה".

יגאל כרמי יושב ראש הוועד האולימפי. מגד גוזני
יש אווירת נכאים ואת זה צריך לעקור. יגאל כרמי/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully