וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אויבי האומה: דודי סלע בעקבות גלעד בלום, הג'רבי של ירדן

24 שנים מאז ג'ים קורייר, גופן עומד בפני היסטוריה. מאריסט אספינוסה, שמדורגת 16, מחזיקה בהיסטוריה בעייתית מבחינת התקווה הישראלית למדליה על המזרן. הכירו את יריבי הישראלים

צילום מסך

היום השלישי בריו: מה מחכה לישראלים?
היום השלישי בריו: מה מחכה בשאר הגזרות?

לג'רבי חוקים משלה? מוקש קובני מחכה לה בפתיחה

שם: ירדן ג'רבי, ג'ודו, עד 63 ק"ג לנשים
על המחוג: 16:00 מוקדמות ורבע הגמר, 21:30 בית הניחומים וחצי הגמר, 22:40 קרבות המדליות

ההיסטוריה שעשתה יעל ארד, באותו לילה בברצלונה, הייתה ייחודית ולא רק בגלל שהיא הביאה את המדליה האולימפית הראשונה לישראל. עד היום - ונקווה שרק עד הערב - היא נותרה האישה הישראלית היחידה שעלתה על הפודיום. כבר שלוש שנים שבכל מקום מדברות כולן על התקווה הבאה. ירדן ג'רבי. והערב, כאמור, הגיעה העת לפרוע את השטרות.

ג'רבי זכתה באליפות העולם ב-2013, על המזרן בריו דה ז'נרו, אחרי סדרה של חמישה איפונים בזה אחר זה, אבל מאז חלפו ועברו להן שלוש שנים. ב-2014 היא גרפה את מדליית הכסף ובשנה שעברה יצאה בידיים ריקות. את הצמרת הגבוהה תפסו יריבות מצרפת, סלובניה ויפן.

יעל ארד עם הג'ודוקא ירדן ג'רבי. ברני ארדוב
זו ששינתה את הכול. ארד עם ג'רבי/ברני ארדוב

החדשות הטובות, בתוך ים הפסימיות ששוטף את המשלחת הישראלית בברזיל, הן שג'רבי המדורגת חמישית פותחת את הופעותיה בשמינית הגמר. כלומר: ניצחון אחד יכניס אותה לתמונת המדליות, גם אם תפסיד בקרב השני.

ואיך מגיעים לשם? היריבה הראשונה של הישראלית צפויה להיות מאריסט אספינוסה (שתתמודד בסיבוב המקדים מול הנפאלית פופו לאמו חטרי, המדורגת 149 בעולם). לג'רבי היסטוריה בעייתית מול הקובנית, המדורגת 16: היא הפסידה לה בשלושה מארבעת הקרבות ביניהן. החדשה הטובה היא שדווקא במפגש האחרון, בגמר בהוואנה בתחילת השנה, הישראלית ניצחה - דווקא כשאספינוסה הופיעה מול קהל ביתי ותומך.

ברבע הגמר, אם הישראלית תצליח להתברג לשם, היא צפויה ככל הנראה להיתקל ביריבה עם היסטוריה מעט נוחה יותר. נוחה - כי לג'רבי מאזן 2:5 מול מרטינה טראחדוס; אבל רק מעט - כי את שני הניצחונות היחידים שלה השיגה הגרמנייה בשני הקרבות האחרונים ביניהן. כך או אחרת, שש פעמים הן עמדו יחד על הפודיום. נאחל להן את זה גם הפעם.

ירדן ג'רבי ג'ודוקא ישראלית. יוסי ציפקיס
ההיסטוריה נגדה. ג'רבי/יוסי ציפקיס

מדליית הזהב האולימפית בקטגוריה הזו הלכה לפני ארבע שנים לאורשקה ז'ולניר הסלובנית, שבינתיים פינתה את מקומה לכוכבת העולה מארצה: טינה טרסטניאק. היא אלופת העולם המכהנת, היא מדורגת ראשונה, אבל לא בטוח שדווקא היא היריבה המסוכנת ביותר.

לשמחתה של ג'רבי, את הכבשה השחורה היא תוכל לפגוש רק בגמר. קוראים לה קלאריס אגבניונו. ב-2013 היא הפסידה לישראלית בגמר אליפות העולם, וב-2014 נקמה וניצחה אותה באותו מעמד; בעשר התחרויות האחרונות היא לא ירדה מהפודיום.

בחזרה ליעל ארד. באותו ערב בברצלונה, כשמדינה שלמה חגגה את זכייתה במדליה, עמדה הג'ודוקא על הפודיום ומיררה בבכי, בגלל שהפסידה בגמר לקתרין פלורי. לאור אירועי הימים האחרונים, אין כנראה ישראלי אחד (אולי חוץ מג'רבי עצמה) שלא יקנה סיטואציה דומה: הפסד בגמר ליריבה צרפתייה, ו"רק" מדליית כסף לירדן. אפילו אם זה יעלה בדמעות.

בעצם, הנה תרחיש פיקנטי ומרגש בהרבה: גמר - או קרב על מדליה - בין ג'רבי לאליס שלזינגר.

הטניסאי הישראלי דודי סלע. GettyImages
מחפש היסטוריה. סלע/GettyImages

סלע בעקבות גלעד בלום, גופין בעקבות ג'ים קורייר?

שם: דודי סלע, טניס לגברים
על המחוג: סיבוב שני בטורניר היחידים, נגד דויד גופן (בלגיה)

אם בג'ודו לנשים אנחנו מנסים לחזור ל-1992, אז לפחות בטניס לגברים זה כברב קרה. כשדודי סלע היה ילד בן שבע, הופיע בפעם האחרונה טניסאי ישראלי בטורניר היחידים באולימפיאדה. היה זה גלעד בלום, וגם הוא, כמו סלע, עבר את הסיבוב הראשון לפני שנתקל במשוכה גבוהה במיוחד. הכי גבוהה שיש. המדורג ראשון בעולם, ג'ים קורייר, טיאטא אותו ממשטח החימר עם ניצחון 2:6, 0:6, 0:6.

רק עכשיו, 24 שנים אחרי, טניס הגברים הישראלי שוב על המפה. אלא שהדרך לחלוף על פני ההישג האחרון של בלום, אי אז ב-1992, נראית קשה במיוחד. גופן, המדורג 13 בעולם, אמנם הפסיד בהופעת הבכורה האולימפית שלו לפני ארבע שנים, אבל אז הוא גירד את הטופ 60. כמו סלע כיום, אתם יודעים. רק השנה גופן כבר ניצח שני שחקני טופ 10 (סטאן וואורינקה ותומאס ברדיך), וניצחון ישראלי יהיה בגדר סנסציה.

טניסאי בלגי דויד גופן. רויטרס
סנסציה על חשבונו? גופן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully