וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל פלפס חגג: "המשימה הושלמה, לא היה סיכוי שאפסיד שוב"

הספורטאי האולימפי הגדול בכל הזמנים, שמחזיק ב-21 מדליות זהב - יותר מ-174 מדינות - החזיר לעצמו את הבכורה ב-200 פרפר ונקם בלה קלוס: "זו הפעם האחרונה שלי במשחה הזה"

מייקל פלפס שחיין נבחרת ארצות הברית. AP
אזלו הקומפלימנטים. פלפס/AP

האגדה של מייקל פלפס פשוט לא נגמרת. גדול הספורטאים האולימפיים בכל הזמנים זכה הלילה (בין שלישי לרביעי) במדליות הזהב ה-20 וה-21 שלו והצית את הדמיון של מיליוני אמריקאים וחובבי שחייה ברחבי העולם.

אם פלפס היה מדינה, 21 מדליות הזהב שלו היו מציבות אותו במקום ה-39 בכל הזמנים. 25 המדליות שיש לו בסך הכול הן כמות יותר גדולה מזו של 174 מדינות. פשוט מדהים.

פלפס כבר הודיע על פרישה אחרי אולימפיאדת לונדון ומאז עבר משברים אישיים שכללו גם אשפוז במכון גמילה מאלכוהול. הקאמבק שלו לבריכה היה מרגש, אבל התוצאות כבר לא דמו לאלו מלפני כמה שנים. גם האופטימיים גדולים ביותר לא האמינו שאחרי שלושה מקצועות יהיו לו שלוש מדליות זהב, בוודאי לא בהתחשב שאחת מהן הייתה במקצוע אישי.

עוד בנושא:

מלך הבריכה: שתי מדליות זהב נוספות למייקל פלפס
סיכום הלילה: סרינה וויליאמס הודחה, הצגה של האמריקאיות בהתעמלות

השחיין בן ה-31 זכה הלילה במשחה השליחים 4X200 חופשי, אבל הזהב ב-200 מטר פרפר היה המיוחד באמת. פלפס התמחה במשחה הזה במשך שנים. הוא שבר את השיא העולמי שמונה פעמים, זכה בו בזהב ב-2004 וב-2008, אבל באולימפיאדת לונדון סיים במקום השני בלבד אחרי צ'אד לה קלוס הדרום אפריקאי.

בין השניים שורר מתח גדול ולפני הזינוק הלילה הם אפילו לא החליפו מבט. בזמן שהשחיינים האחרים מתחממים רגע לפני הקפיצה למים, האמריקאי ישב על הכסא עם מבט חדור מטרה והטריף את הטוויטר. לה קלוס אגב, סיים במקום הרביעי בלבד.

"המשימה הושלמה", הוא אמר הלילה, "מאוד רציתי את המשחה הזה בחזרה. אפשר להגיד ש-200 מטר פרפר זה הלחם והחמאה שלי - הלילה זו הייתה הפעם האחרונה שאני שוחה במקצוע הזה. לא היה שום סיכוי שאני הולך להפסיד שוב פעם".

הערב בשעה 20:24, פלפס יזנק למשחה המוקדמות ב-200 מטר מעורב אישי ומחר ב-20:16 הוא ישחק במוקדמות 100 מטר פרפר. זה יהיה משחה המוקדמות האחרון שלו באולימפיאדה הנוכחית - ככל הנראה האחרון שלו אי פעם במשחקים אולימפיים. אבל אצל פלפס אי אפשר לדעת.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully