וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות ריו: אתלטית בולגרית השתמשה בסמים, היסטוריה לפיג'י

בברזיל מדווחים כי סילביה דנקובה נתפסה עם חומרים אסורים וממתינה לפתיחת המבחנה השנייה, פיג'י חגגה זהב ראשון. רוטיץ' שילם למאמנו בתמורה לזיוף בדיקות שתן, ונתפס. וגם: אצן אולימפי תיעד את עצמו נשדד

ספק 500

בווידאו: מתוך המשדר האולימפי של וואלה! NEWS

02:20: מאמן העניק בדיקת שתן ונשלח מחוץ לריו

מאמן האתלטיקה הקנייתי, ג'ון אנזרה, נשלח לביתו בעקבות מתן דגימות שתן. אנזרה, אצן לשעבר, בחר להגן על חניכיו פרגוסון רוטיץ', שהיה צריך לספק בדיקת שתן שגרתית. רוטיץ סיים במקום הרביעי באליפות העולם האחרונה ונחשב למועמד בכיר לשבור את שיא העולם של דייויד רודישה.

מהוועד האולימפי הבינלאומי נמסר: "אנו מודים למשלחת הקנייתית ששלחה את המאמן לביתו, ונפעל כדי לחקור את הנושא". רוטיץ' צפוי להיות הבא בתור שישלם את המחיר כאשר חלק מהדיווחים טוענים כי הוא שילם לאנזרה 13 אלף דולר כדי שיעניק במקומו את בדיקת השתן.

האצן הקנייתי פרגוסון רוטיץ. GettyImages
המודח הבא? רוטיץ'/GettyImages

02:04: סערת הסמים הראשונה

על פי הדיווחים בברזיל עולה כי האתלטית הבולגרית, סילביה דנקובה, הושעתה מהמשחקים האולימפיים. מדובר בהשעייה זמנית בעקבות חשד לשימוש בחומרים אסורים כאשר האתלטית הייתה צפויה לקחת חלק במקצה 3,000 המטרים. מספר ימים אחרי שהגיעה לריו, נבדקה בת ה-33 ועל פי הבדיקות של המבחנה הראשונה עולה כי היא השתמשה בחומרים אסורים על מנת לשפר את זמן ההתאוששות שלה במאמץ. כעת ממתינים לבדיקת המבחנה השנייה, שתקבע האם דנקובה תוכל להתחרות. "אנחנו מצפים לתוצאות הבדיקה של מבחנה B", אמר מזכיר הוועד האולימפי הבולגרי, שהתעקש לא לחשוף את שמה של דנקובה.

האצנית הבולגרית סילבה דנקובה. GettyImages
סערה ראשונה. דנקובה/GettyImages

1:45: מדליית זהב היסטורית לפיג'י

פיג'י זכתה במדליית הזהב ברוגבי שביעיות אחרי 7:43 מוחץ מול בריטניה. דרום אפריקה זכתה בארד אחרי 14:54 מול יפן. מדובר במדליה הראשונה של המדינה הצנועה. אחרי 15 הופעות במשחקים האולימפיים פיג'י הצליחה לרשום הצלחה עם זהב היסטורי. גם במשחקי החורף, בהם לקחה חלק שמונה פעמים היא לא הצליחה לתפוס מקום על הפודיום.

נבחרת פיג'י רוגבי שביעיות. GettyImages
חוגגים רגע מיוחד. שחקני פיג'י/GettyImages

1:40: זהב לרומניה בסייף קבוצתי נשים

נבחרת רומניה זכתה במדליית זהב בסייף קבוצתי נשים לאחר שניצחה 38:44 בגמר את סין, שהסתפקה במדליית הכסף. רוסיה זכתה במדליית הארד לאחר שניצחה 31:37 את אסטוניה בקרב על המקום השלישי.

נבחרת פיג'י רוגבי שביעיות. GettyImages
חוגגים. שחקני פיג'י/GettyImages

1:00: נבחרת בריטניה זכתה בזהב באופני מסלול - גמר ספרינט קבוצתי

נבחרת בריטניה - שכוללת את פיליפ הינדס, ג'ייסון קני וקאלום סקינר - זכתה במדליית הזהב באופני מסלול, ספרינט קבוצתי. השלושה קבעו שיא אולימפי חדש עם 42.440 שניות, בעוד ניו זילנד נאלצת להסתפק במדליית הכסף עם 42.542 וצרפת זוכה בארד עם 43.143 כשהיא מנצחת בקרב על המדליה השלישית בחשיבותה את אוסטרליה (43.298).

פיליפ הינדס רוכב אופניים בריטי. רויטרס
פיליפ הינדס חוגג את הזהב/רויטרס

23:35: מדליות בג'ודו

יום התחרויות הלפני אחרון בג'ודו, בו התחרו במשקלים של עד 78 קילוגרם נשים ועד 100 גברים, הסתיים. לוקאס קרפאלק הצ'כי זכה במדליית הזהב אצל הגברים כשהוא מנצח בגמר את אלמר גסימוב, שזכה בכסף. ריונוסוקה הגה היפני וסיריל מארה הצרפתי זכו בארד. אצל הנשים, הצליחה קיילה הריסון לזכות בזהב אחרי שניצחה את אודרי טצ'אומיאו הצרפתייה, שהסתפקה בכסף. מיירה אגיאר הברזילאית ואנמארי ולנסק הסלובנית זכו בארד.

לוקאס קרפאלק ג'ודוקא צ'כי. רויטרס
קרפאלק חוגג/רויטרס

23:15: מדליית זהב לדרום קוריאה בחץ וקשת נשים

היין צ'אנג מדרום קוריאה זכתה במדליית הזהב בחץ וקשת נשים כשהיא מנצחת 2:6 בגמר את ליזה אונרו הגרמנייה, שנאלצה להסתפק במדליית הכסף. בובאה קי מדרום קוריאה זכתה בארד והשלימה שתי מדליות למדינה שלה.

היין צ'אנג חץ וקשת. רויטרס
צ'אנג והזהב/רויטרס

23:00: מאמן קנייתי הורחק לאחר שניסה לזייף בדיקת שתן

ג'ון אנזרה, מאמן אצנים קנייתי, הורחק מהמשחקים האולימפיים לאחר שניסה לזייף בדיקת חומרים אסורים של אחד מהמשתתפים עצמם בתחרות. על פי הדיווחים, אנזרה ניסה לתת דגימת שתן של עצמו ונתפס כאשר פרצופו לא תאם לתמונה של תעודת הנבדק.

22:25: הטראומה של השחיין האולימפי

אירוע טראומתי התרחש בריו כאשר על פי הטענות של שחיין לשעבר, יבגני קורוטישקין, הוא נשדד על ידי שני נערים מקומיים בדרך לאחת המסעדות בריו. האלוף האולימפי הגיע לצפות במשחקים בריו ובמהלך השוד דרש מהשניים לצלם אותם לפני שהוא העניק להם את כל רכושו. מיד אחרי שהצמד ברחו מהזירה דאג קורוטישקין להעלות את התמונה לחשבון הפרטי שלו ואף ציין כי הוא נפרד מהשודדים בצורה ידידותית. "רוקנתי את הכיסים שלי תמורת סיפור אישי מרגש, זה לא היה יקר אבל מאוד מרגש".

21:40: מדליית זהב לספרד בקיאקים

מאיילן צ'ורוט הספרדייה זכתה במדליית הזהב בקיאקים K1 עם זמן של 98.65 שניות. לוקה ג'ונס מניו זילנד זכתה בכסף עם 101.82 וג'סיקה פוקס האוסטרלית בארד עם 102.49.

21:10: השייטת אווי ואן אקר חלתה בעקבות המים המזוהמים בריו

השייטת הבלגית, אווי ואן אקר, שזכתה במדליית ארד בלונדון 2012, היא הראשונה מבין הספורטאים במשחקים האולימפיים שסובלת ממחלה לאחר שהתחרתה במים בריו, באיזור מפרץ גואנברה. על נושא המים המזוהמים דובר רבות לפני פתיחת האולימפיאדה, ולמרות הדיווחים מצד המארגנים כי המים בטוחים לתחרות, חיידק מסוים אובחן אצל ואן אקר והיא עלולה לסבול ממנו בשלושת החודשים הקרובים.

שייטת בלגית אווי ואן אקר. AP
לא תשחזר את ההישג מלונדון. ואן אקר/AP

20:48: מדליית זהב לסלובקיה בסלאלום קאנו זוגות לגברים

לדיסלב ופטר שקאנטר, בני הדודים הסלובקים, זכו במדליית הזהב בתחרות סלאלום קאנו זוגות לגברים. שני קרובי המשפחה עצרו את השעון על 101.58 שניות, דייויד פלורנס וריצ'ארד האנסלו הבריטים זכו בכסף עם 102.01 שניות וגוטייה קלאוס ומאתיו פשה הצרפתים זכו בארד עם 103.24.

19:03: ה-Hole in one הראשון בהיסטוריה

הגולפאי הבריטי, ג'סטין רוז, הפך לראשון בהיסטוריה שמכניס את כדור הגולף בחבטה אחת (Hole in one), במהלך תחרות הגולף הראשונה הנערכת בימים אלו בריו.

ג'סטין רוז גולפאי בריטי. AP
הישג נדיר. ג'סטין רוז/AP

18:05: גמר אחרון בחתירה

במקצה הרביעייה במשקל קל לגברים זכו בזהב השוויצרים, בכסף הדנים ובארד הצרפתים.

17:40: עוד גמר חתירה הסתיים

בגמר הזוגות במשקל כבד לגברים הגיעה ראשונה קרואטיה, אחריה ליטא ושלישית נורבגיה.

זוג חתירה קרואטיה, יורו 2016. רויטרס
מתרגשים בסירה. הצמד הקרואטי/רויטרס

17:20: הפעם תור פולין

בגמר הזוגית הכפולה לנשים בחתירה זכו הפולניות בזהב, הבריטיות בכסף והליטאיות בארד.

17:00: זהב לניו זילנד בחתירת זוגות גברים

נמשכים הגמרים בחתירה. במקצה זוגות הגברים ניו זילנד זכתה בזהב, דרום אפריקה בכסף ואיטליה בארד.

צמד חתירה ניו זילנד, ריו 2016. רויטרס
הקדימו את דרום אפריקה. הצמד מניו זילנד/רויטרס

16:40: דאבל גרמני בחתירה

הגמרים הראשונים שנערכו היום היו מתחום החתירה - מקצה רביעייה כפולה הן לגברים והן לנשים. גרמניה זכתה במדליית הזהב בשני המקרים, כאשר בגברים הכסף הלך לאוסטרליה והארד לאסטוניה ובנשים הכסף הלך להולנד והארד לפולין.

רביעיית חתירה גרמניה זוכה בזהב, ריו 2016. רויטרס
חוגגים דאבל. הרביעייה הגרמנית/רויטרס

15:30: השייט שמתחרה גם בשביל השותף חולה הסרטן

השייט הבריטי לוק פיישנס העפיל למשחקים בריו עם אליוט וויליס לצידו על הסירה (דגם 470), אך בדצמבר האחרון נאלץ להחליף שותף בעקבות אבחונו של וויליס כחולה סרטן. פיישנס, שמתחרה בסופו של דבר לצידו של כריס גרוב, לא שוכח את וויליס. "שלושתינו הולכים לעשות את זה", אמר, "מה שאני ואליוט התחלנו, אני וכריס נסיים. זה מאוד מרגש עבורינו".

14:55: האירים רוצים לחקור לבד את זיוף הכרטיסים

אירלנד סוערת בעקבות מעצרו של קווין מאלון, שחשוד כי זייף ועזר להפיץ כרטיסים שלא כחוק לאולימפיאדה. הוועד האולימיפי של אירלנד הגיב: "ביקשנו רשמית מהוועדה המארגנת של המשחקים להעביר אלינו מיידית את כל ההוכחות והמידע הרלבנטי. אנחנו מתייחסים לעניין הזה ברצינות גמורה".

14:10: מת'יו מקונוהיי נהנה מהאולימפיאדה

כוכב הקולנוע האמריקאי משמש במהלך הקיץ כמעודד לא רשמי של המשלחת של ארצות הברית לריו. מקונוהיי נצפה כבר במגרש הראגבי, ליווה את מייקל פלפס בבריכת השחייה ואתמול נכח גם ליד הפרקט כאשר נבחרת הכדורסל רשמה עוד ניצחון.

שחקן הקולנוע מת'יו מקונוהיי בריו 2016. GettyImages
חלק מהמשלחת. מקונוהיי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully