וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כולם יהיו עצובים אם תתמודד מול הישראלי, אסור לחזור על 2012"

במצרים מפעילים לחץ רב על הג'ודוקא אסלאם אל שאהבי, ומקווים שיחרים את הקרב מול אורי ששון: "אל תתמודד מול האויב הציוני". בהתאחדות המקומית מאיימים לשלול לו את האזרחות, סמדג'ה: "לא מתעסקים בזה"

צילום מסך

בווידאו: מגיש טלוויזיה מצרי קורא לאל שאהבי להחרים את הקרב

הנציג האחרון של משלחת הג'ודו הישראלית לאולימפיאדה, אורי ששון (מעל 100 ק"ג), יעלה מחר (שישי, סביבות השעה 16:35) על המזרן בברזיל לקרב הראשון שלו בתחרות, עת יפגוש את הג'ודוקא המצרי אסלאם אל שאהבי, בסיבוב הראשון.

אך מסיבות פוליטיות כאלו ואחרות, קיים סיכוי כי הקרב של ששון יהיה קל יותר משחשב. על פי דיווחים שונים במצרים, על הג'ודוקא מופעל לחץ אדיר להחרים את הקרב ולא להופיע, מהלך שיעניק לששון ניצחון טכני וישלח אותו באופן אוטומטי לסיבוב השני, זאת למרות מספר הצהרות של יו"ר הוועד האולימפי המצרי בימים האחרונים, לפיהן לא קיים סיכוי ששאהבי יחרים את הקרב.

"המצב מאוד רגיש ואני לא יכול לדבר על הנושא", אמר הג'ודוקא המצרי לתקשורת בארצו. "התאחדות הג'ודו במצרים הודיעה לשאהבי שאם הוא לא מופיע לקרב, האזרחות שלו תישלל", נכתב בתקשורת המקומית בנושא". ברשתות החברתיות במצרים התלהבו מהרעיון, והחלו לתמוך בפרישתו של הג'ודוקא: "איסלם, אל תתמודד מול האויב הציוני. זה יהיה יותר מכובד עבורך אם תחרים את הקרב מאשר שתנצח אותו על המזרן".

"אם אתה הולך להתמודד עם הג'ודוקא הישראלי, אל תחשוב שאתה תשמח את האומה המצרית", אמר אחד המגישים הבולטים בטלוויזיה המצרית, מואץ מטאר, המזוהה עם האחים המוסלמים. "מצרים תהיה עצובה, המשפחה שלך תהיה עצובה, כולנו נהיה עצובים. אוי ואבוי לך לחזור על מה שהיה ב-2012, אז שוב התמודדו מול ג'ודוקא ישראלי. לא משנה מה, אסור להתמודד מול הישראלים, אלוהים יהיה איתך והוא יביא לך את ההצלחה".

"אני לא מתעסק בדברים האלו", אמר מאמנו של ששון אורן סמדג'ה. "מה שכן, אנחנו נדע יותר בשקילה. נראה אם הוא יופיע או לא. אורי בכל מקרה יופיע לקרב הראשון".

כזכור, בעבר פגש ששון ג'ודוקא מצרי, אחמד וואהיד, שהחליט להופיע לקרב, אך סירב ללחוץ את ידו של הישראלי.
בהמשך לפרסומים לפיהם מופעל לחץ שלטוני על יריבו המצרי של אורי ששון שלא להופיע לקרב מחר, השרה מירי רגב שוחחה עם יגאל כרמי, יו"ר הועד האולימפי בישראל, וביקשה ממנו לפנות למקבילו המצרי בוועד האולמפי בדרישה חדה וברורה לשמור על ההפרדה בין פוליטיקה לספורט. "אני קוראת למצרים לכבד ולפעול על פי הרוח האולימפית וקוראת לוועד האולימפי הבינ"ל להתערב על מנת שהמשחקים האולימפיים לא יהיו נגועים בפוליטיקה".

המגיש המצרי, מואץ מטאר, דורש: "אל תופיע לקרב מול הישראלי"

עוד במשלחת: ירדן ג'רבי האריכה את השהות שלה בריו על מנת להיות נוכחת ביום ראשון בטקס לזכר י"א חללי מינכן בגני העירייה בריו. ג'רבי, שהקדישה את המדליה שלה לקורבנות וזכתה ליחס חם מצד האלמנות אנקי שפיצר ואילנה רומנו הנמצאות עם המשלחת, החליטה להישאר. לעומתה, שגיא מוקי וגולן פולק יעשו את דרכם לארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully