וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקה: שיא עולם עצום לאלמאז אייאנה האתיופית ב-10,000 מטר

הרצה הובילה לאורך כל המירוץ, קבעה 29:17.45 ושברה את השיא בלמעלה מ-14 שניות, במירוץ מדהים שבו ארבע הראשונות שברו את השיא האולימפי. רוברט הארטינג מחוץ לגמר הדיסקוס

רצה אתיופית אלמאז אייאנה. רויטרס
בלתי נתפס. אייאנה/רויטרס

אחרי שבעה ימי תחרויות במשחקים האולימפיים, היום (שישי) יצאו לדרך גם ההתמודדויות באתלטיקה הקלה.

גמר 10,000 מטר, נשים

זהב: אלמאז אייאנה, אתיופיה, 29:17.45 (שיא עולם)
כסף: ויויאן צ'רויוט, קניה, 29:32.53
ארד: טירונש דיבאבה, אתיופיה, 29:42.56

האתיופית, שהגיעה למשחקים האולימפיים עם תוצאת השנה בעולם, הובילה כמעט לכל אורך הדרך חבורות רצות שהיו שותפות למירוץ היסטורי. מדובר כנראה בריצה הארוכה הטובה בהיסטוריה, שכן מעבר לשיא העולם של אייאנה, ששיפרה את השיא של ג'ונשה וואן הסינית מ-1993 ב-14.33 שניות, כל השלוש שהגיעו אחריה שברו גם הן את השיא האולימפי של דיבאבה מאולימפיאדת בייג'ינג. דיבאבה עצמה נפרדה מהכתר אחרי שתי מדליות זהב אולימפיות רצופות. הקדימה אותה צ'רויוט, שזכתה באליפות העולם לפני שנה. מעבר לכך, תשע מ-11 הראשונות שברו את שיאן האישי, איזה מירוץ!

רצה אתיופית אלמאז אייאנה. רויטרס
פשוט מדהים. אייאנה/רויטרס

גמר 20 ק"מ הליכה, גברים

זהב: וונג זן, סין, 1:19:14 שעות
כסף: קאי זלין, סין, 1:19:26 שעות
ארד: דיין בירד סמית', אוסטרליה, 1:19:37

קרב 7, נשים

אלופת העולם והאלופה האולימפית, ג'סיקה אניס, פתחה מצוין וממוקמת שלישית. הבריטית בת ה-30 מתמחה במקצועות הריצה ואחרי ה-100 מטר משוכות, שם קבעה 12.84 שניות, הייתה במקום הראשון. אניס ירדה למקום השלישי לאחר מקצוע הקפיצה לגובה שם הצליחה לקפוץ לרף של 1.89 מטר, התוצאה השנייה בטיבה. קטרינה תומפסון ג'ונסון (שיא בריטי) ונפיסאטו טיאם הבלגית קפצו 1.98 מטר וממוקמות ראשונה ושנייה בהתאמה, לאחר שסיימו את הריצה מחוץ לעשירייה הראשונה.

מוקדמות הדיפת כדור ברזל, נשים

ואלרי אדאמס רשמה הדיפה למרחק של 19.74 מטר כבר בניסיון הראשון והעפילה לגמר, שיתקיים ב-4:00 לפנות בוקר, מהמקום הראשון. הניו זילנדית זכתה בשתי האולימפיאדות האחרונות ובארבע אליפויות עולם והיא שולטת בענף ביד רמה. גם כריסטינה שוואניץ הגרמנייה הרשימה עם הדיפה למרחק של 19.18 מטר בניסיון הראשון.

הודפת כדור ברזל ואלרי אדאמס ניו זילנד. רויטרס
במוקד. אדאמס/רויטרס

מוקדמות דיסקוס גברים

פיוטר מלקובסקי הפולני העפיל מהמקום הראשון עם 65.89 מטרים, בעוד לוקאס וייסהיידינגר האוסטרי רשם 65.86. כריסטוף הארטינג הגרמני עלה מהמקום השלישי עם 65.41 וההפתעה הגיעה מכיוון אחיו הבכור, רוברט הארטינג. האלוף האולימפי היוצא ואלוף העולם שלוש פעמים סיים רק במקום ה-15 ונותר מחוץ לגמר.

מוקדמות 800 מטר, גברים

האלוף האולימפי ואלוף העולם, דייויד רודישה, טייל לחצי הגמר עם 1:45.09 במוקדמות - התוצאה הכי טובה במוקדמות. גם אדם קשקוט הפולני ואמל טוקה הבוסני - זוכי מדליות כסף וארד באליפות העולם בשנה שעברה - עלו בקלות.

אצן קניה דייויד רודישה. רויטרס
לא התקשה. רודישה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully