וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במצרים מבכים את ההפסד של א-שיהאבי: "נכסה 2016, נחלנו תבוסה"

בתקשורת השתמשו במילה שמזוהה עם התבוסה ב-1967. המצרי לא לחץ את ידו של ששון וספג בוז, גולשים ערבים הצדיקו אותו: "זה המסר - אין שלום עם ישראל". מנגד, ברחבי העולם תקפו

אורי ששון מנסה ללחוץ יד למצרי אסלאם א-שיהאבי. אסף קליגר, מערכת וואלה!
הצופים באולם הגיבו בבוז רועם/מערכת וואלה!, אסף קליגר

ההפסד של אסלאם א-שיהאבי המצרי לאורי ששון הישראלי בסיבוב הראשון במשקל מעל 100 ק"ג, הפך לאחד מסיפורי היום באולם הג'ודו בריו דה ז'ניירו. הצופים באולם התמקדו בגיבור המקומי רפאל סילבה, ובטדי רינר ששולט במשקל ביד רמה, אבל הקרב בין הישראלי למצרי גנב את ההצגה למספר דקות אחרי שא-שיהאבי סירב ללחוץ את ידו של ששון. רוב הצופים לא מודעים למתיחות הפוליטית והם הגיבו בבוז צורם לעבר המצרי. גם בכלי תקשורת רבים בעולם דיווחו על המקרה, אם כי בצורה לקונית.

כלי תקשורת רבים במצרים שיבחו את הצעד א-שיהאבי, אבל ביכו את ההפסד. באתר "מצרי 24" הכותרת הייתה "נכסה 2016 – תבוסת המצרי א-שיהאבי מול יריבו הישראלי בריו". האתר בחר להשתמש במילה "נכסה", שמשמעה "תבוסה" אך משמשת ככינוי ערבי להפסד הצבאי של מדינות ערב במלחמת 1967. באתר נכתב כי "בעימות המצרי-ישראלי הראשון מסוגו בעולם הספורט, אלוף הג'ודו המצרי נחל תבוסה". באתר אל-יום א-סאבע קראה הכותרת "תבוסה", והדגישה כי א-שיהאבי סרב ללחוץ את ידו של הישראלי.

בדיווח של סוכנות הידיעות AP, שהופץ באתרים חשובים ברחבי העולם, נכתב: "הג'ודוקא המצרי ספג קריאות בוז עזות בשל המעשה שלו. הוא עבר בצורה חמורה על האתיקה של הג'ודו. בעוד ששון הושיט את ידו קדימה, א-שיהאבי הלך לאחור והניד בראשו. השופט קרה למצרי לחזור למזרן וחייב אותו לקוד, א-שיהאבי רק עשה מחווה קטנה בראשו וסירב להגיב לאחר הקרב".

מול אסלאם א-שיהאבי, ג'ודוקא מצרי. פז חסדאי
בטוויטר צייצו: "א-שיהאבי בייש את אלוהים"/פז חסדאי

ברשתות החברתיות ניצתו ויכוחים בין גולשים שתמכו בצעד של הג'ודוקא, לאלו שחשבו שהוא היה חייב ללחוץ את ידו של ששון. כך או כך, אוהדי הספורט בעולם הערבי התאכזבו מאוד והטוויטר הוצף בתגובות. אחד צייץ: "אני מכווית ואני תומך בכל ספורטאי מוסלמי שמתחרה ביריב ציוני! גם במצרי שעשו ממנו צחוק ובייש את אלוהים!". אחר הוסיף: "התמונה של הסירוב ללחוץ יד היא המסר: אין שלום עם ישראל".

התגובות ברשת בשפה האנגלית היו נגד א-שיהאבי: "מדכא. לא מה שאתם רוצים לראות באולימפיאדה. התנהגות מבזה של המצרי. איפה הרוח האולימפית" ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכותרת באתר TMZ למקרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאיגוד הג'ודו הבינלאומי נמסר כי עצם העובדה שהקרב התקיים בכלל היא התקדמות משמעותית: "זה שיפור גדול שמדינות ערביות מסכימות להתמודד מול ישראל", כתב דובר האיגוד באימייל והוסיף כי אין חובה ללחוץ יד, אך כן לקוד בפני היריב. הדובר אף אמר כי מעשיו של א-שיהאבי ייבחנו עם תום המשחקים על מנת לראות האם ינקטו נגדו צעדים בעתיד.

אופיר גנדלמן, שמשמש כדובר ראש ממשלת ישראל לתקשורת הערבית, מיהר לפרסם בפייסבוק שלו הודעה בשפה הערבית בה כתב: "ברכות לג'ודוקא הישראלי אורי ששון שניצח את היריב המצרי אסלאם א-שיהאבי. אסור שגזענות וקיצוניות יתערבבו בספורט. הסירוב של א-שיהאבי ללחוץ את ידו של ששון, מנוגד לרוח הספורט".

שרת הספורט מירי רגב בירכה את ששון, אבל הוסיפה שהיא תשמור שבת ולא תצפה בקרבות המאוחרים שלו.

אורי ששון, ג'ודוקא ישראלי, מול אסלאם א-שיהאבי, ג'ודוקא מצרי. רויטרס
ששון מול א-שיהאבי/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכותרת באתר "ספורטסנט" האמריקאי למקרה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • אורי ששון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully