וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קול ששון וקול שמחה: המספרים שמאחורי המדליה של אורי ששון

תשע שנים לאחר שהוכתר לראשונה כאלוף ישראל, המדליסט האולימפי הראשון שהגיע מירושלים חתם בצורה מושלמת שנה נהדרת בה זכה בשש מדליות. אורן סמדג'ה חוגג כמאמן 24 שנים לאחר שזכה בעצמו

צילום: רוני כנפו, עריכה: מרום שפיצר

108 ניצחונות רשם אורי ששון בקריירה שלו מול הפסדים.

8 שנים המתינה ישראל למדליה האולימפית השמינית שלה, והנה, המדליה התשיעית מגיעה בתום המתנה בת שלושה ימים בלבד. תתרגלו לתואר החדש: אורי ששון, המדליסט השמיני של הספורט הישראלי.

7 משמונת המדליסטים בכחול-לבן - וששון ביניהם - עלו לפודיום בהופעת הבכורה שלהם במשחקים האולימפיים. יוצא הדופן הוא אריק זאבי, שהגיע למקום החמישי בסידני 2000 וזכה במדליית הארד באתונה 2004.

עוד בנושא:

מדליית ארד לאורי ששון: הדרך לפודיום
מדליית ארד לאורי ששון: התגובות
מדליית ארד לאורי ששון: אלבום החגיגות


24 שנים חלפו מאז ליל שבת הקסום ההוא של אורן סמדג'ה. אז, ביום שישי, 31 ביולי 1992, כשמדינת ישראל באופוריה מזכייתה ההיסטורית של יעל ארד בכסף, ערב קודם לכן, הדהים סמדג'ה בן ה-22 וזכה בארד. כעת הוא סוגר מעגל עם זכייה ראשונה כמאמן.

6 מדליות יש לששון רק בשנת 2016: בינואר זכה בכסף בטורניר הגביע האירופי בסופיה, בפברואר זכה בכסף בגרנד פרי בפריס, במארס זכה בזהב בגרנד פרי בטביליסי, באפריל זכה בכסף באליפות אירופה בבאקו, במאי זכה בכסף בטורניר המאסטרס בגוואדלחרה וכעת מגיע הדובדבן שבקצפת.

9 שנים חלפו מאז הזכייה הראשונה של ששון: זה קרה ב-2007, כשבגיל 17 בלבד הוכתר לאלוף ישראל בג'ודו. שנתיים אחר כך, ב-2009, הוא זכה במדליית הזהב גם במכביה.

3 פעמים זכתה ישראל בשתי מדליות אולימפיות באותו אירוע, ותמיד המדליה השנייה הושגה על ידי ג'ודוקא: יעל ארד ואורן סמדג'ה ב-1992, גל פרידמן וזאבי ב-2004, ירדן ג'רבי וששון ב-2016. לשלוש מדליות באולימפיאדה אחת עוד לא הגענו, לתשומת ליבן של חנה קנייזבה מיננקו ומעין דוידוביץ'.

1 בירת ישראל על המפה. ששון הוא הירושלמי הראשון שזוכה במדליה אולימפית.

שימוש חד פעמי, אסף קליגר
  • עוד באותו נושא:
  • אורי ששון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully