וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 מתוק: אנתוני ארווין זכה שוב בזהב ב-50 חופשי אחרי 16 שנים

מיקי חליקה

13.8.2016 / 10:00

האמריקאי שנאלץ לחלוק בסידני את המקום הראשון ולאחר מכן גם מכר את המדליה, ניצח בספרינט בבריכה בריו והפך לגיבור השקט של הלילה הלפני אחרון. מיקי חליקה על ליל תחרויות נהדר

צילום מסך

רק בארצות הברית אפשר לכתוב תסריט כזה. 16 שנים המתין אנתוני ארווין האמריקאי לשחזור הרגע הזה. 16 שנים, מאז זכה באולימפיאדת סידני בזהב ב-50 מטרים חופשי, המשחה הכי יוקרתי בבריכה ועד הלילה (בין שישי לשבת), שעה ששחזר את ההישג האדיר שלו בגיל 35 והפך לשחיין הכי מבוגר אי פעם שזוכה במשחה יחידים אולימפי.

הידיים של ארווין מלאות קעקועים והן אלה שהביאו אותו ראשון אל הקיר, אחרי 21.40 שניות של ספרינט במים, כשהוא מקדים את האלוף האולימפי היוצא, פלורן מאנדנדו הצרפתי, במאייה אחת בלבד. ארווין, שמכר את מדליית הזהב שלו מסידני, שם נאלץ לחלוק את המקום הראשון עם גארי הול ג'וניור, לא השאיר הפעם צ'אנס לאף אחד אחר.

במשחה המקביל לנשים גם נרשם רגע מיוחד, כאשר השבדית טרסה אלשמר, בת 39, סיימה את חצי הגמר במקום ה-15, באולימפיאדה השישית שלה. מסע מדהים שהתחיל אי שם באטלנטה והגיע לסיומו הלילה.

עוד בנושא:

סקולינג הימם את פלפס, לדקי שברה שיא עולם
סינגפור חוגגת את הזהב ההיסטורי של סקולינג

אנתוני ארווין שחיין אמריקאי. AP
מרגש. ארווין/AP

וכמובן, איך אפשר שלא לגעת בכוכבים הגדולים של הלילה בבריכה. ההפתעה הגיעה ב-100 פרפר, אחד המשחים הכי מזוהים עם "מאסטר פלפס", שם הסינגפורי ג'וזף סקולינג לא הותיר לו סיכוי ועם שיא אולימפי גדול לקח את הזהב, כאשר מאחוריו, פלפס נכנס להיסטוריה בעצמו וחולק את הכסף עם עוד שני כרישים גדולים, צ'אד לה קלו הדרום אפריקאי ולאסלו צ'ה ההונגרי.

קייטי לדקי, שכבר קשה למצוא מחמאות חדשות עליה, עמדה בדיוק בציפיות של סכנויות ההימורים וסיפקה שיא עולם מדהים ב-800 מטר, 8:04.79, רק שלוש שניות איטי יותר משיא ישראל לגברים. היא השיגה מדליית זהב רביעית במשחקים האולימפיים והפכה לאישה השנייה בלבד שמנצחת באותה אולימפיאדה את המשחים ל-200, 400 ו-800 מטרים. לעומת זאת, קטינקה הוסו הוכיחה שגם היא מתעייפת לפעמים והפסידה ב-200 גב למדליין דירדו, עליה גברה בתחילת התחרות ב-400 מעורב אישי. בכל זאת, אי אפשר הכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully