וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמדה בלחץ: חנה קנייזבה מיננקו עלתה לגמר הקפיצה המשולשת

קופצת המשולשת לא הצליחה לספק קפיצה חוקית בשני הניסיונות הראשונים במוקדמות בריו, אך רשמה תוצאה של 14.20 מטר בקפיצה האחרונה בדרך למקום השמיני הכללי: "הרגשתי שאני לא פה, לא יודעת מה קרה", מאמנה: "היו לי דפיקות לב". הגמר: בלילה שבין ראשון לשני

עריכה: מרום שפיצר

אולימפיאדת ריו כבר יכולה להיות מוכתרת כהצלחה עבור המשלחת הישראלית, שהספיקה לגרוף שתי מדליות בג'ודו. אולם כעת העיניים נשואות לעבר עוד תקווה גדולה למדליה, חנה קנייזבה מיננקו, שהשיגה היום (שבת) את הכרטיס לגמר באופן דרמטי למדי. קופצת המשולשת, שסיימה רביעית באולימפיאדת לונדון 2012 וזכתה במדליות כסף באליפות העולם (2015) ואליפות אירופה (2016), פסלה בשני הניסיונות הראשונים שלה אך הצליחה להשיג תוצאה של 14.20 מטר בקפיצה האחרונה והמכרעת שלה, שהספיקה כדי להעפיל מהמקום השמיני. בגמר, שייערך בלילה שבין ראשון לשני בשעה 2:55 לערך, תנסה הישראלית להציג את יכולת השיא שלה ולהתקרב לשיאה האישי (14.78 מטר) כדי לזכות במדליה אולימפית ראשונה בקריירה.

לאחר מכן, בעמדת הראיונות, נראתה הקופצת מעט נרגשת ונסערת, והתקשתה להסביר מדוע התקשתה. יש לציין שאחרי שתי הפסילות, גם בקפיצה השלישית והאחרונה היא לא הלכה "על בטוח" וניתרה שלושה ס"מ בלבד מהקרש. "לא יודעת מה קרה", אמרה קנייזבה מיננקו לאחר הקפיצות. "הרגשתי שאני לא פה. אולי זה מזג האוויר. מעולם לא הרגשתי כך. קמתי קצת ככה (תנועות ידיים, י"ט)... אולי זה הבוקר, למרות שבדרך כלל אני אוהבת לקפוץ בבוקר. לא הרגשתי את הגוף. פעם ראשונה שזה קורה לי. הרגשתי שהכול כבד, גם בחימום. אולי זה עניין של אקלים. כשהגעתי לברזיל הרגשתי טוב יותר, עכשיו קצת פחות. בקפיצה השלישית לא חששתי מפסילה. אני מקווה שבראשון בלילה אעשה קפיצות טובות יותר. הכי חשוב זה בראש, מנטלית. אני רוצה לברך את אורי ששון וירדן ג'רבי על המדליה, זה משמח מאוד".

מאמנה של הקופצת, אלכס מרמן: "היו לי קצת דפיקות לב במהלך התחרות. הייתי בטוח בכל קפיצה שלה שהיא עושה גמר כי ראיתי את הדברים הטובים בתגובות הפיזיות שלה. אני מאמין שמחר בתחרות הגמר נעשה את הכי טוב שאפשר כדי לא לאכזב אף אחד. חנה, כמו שאני מכיר אותה תעשה את המקסימום כדי להצליח".


עוד בנושא:
מה עוד מצפה לישראלים במהלך היום השמיני באולימפיאדה?
עוד במהלך היום: גמר 100 נשים באתלטיקה, אקשן בשחייה וכדורגל
חדשות ריו: הופ סולו תוקפת את השבדיות, רוכבת נטשה מסיבה ביזארית

חנה קנייזבה מיננקו קופצת משולשת ישראלית. רויטרס
ברגע האחרון. קנייזבה מיננקו/רויטרס

זו תהיה ההופעת השישית של ספורטאי ישראלי בגמר אולימפי באתלטיקה והופעה ראשונה מאז אלכס אברבוך ב-2004. קנייזבה מיננקו תנסה לשפר את הישג השיא של ספורטאי ישראלי בגמרים - מקום חמישי בקפיצה לגובה - עליו חתום קונסטנטין מאטוסביץ' מאולימפיאדת סידני 2000.

קפיצה ראשונה:

קנייזבה מיננקו פסלה בקפיצה הראשונה שלה בצורה גסה למדי, עם חריגה של 16 ס"מ מהקרש. בינתיים שתי קופצות, קתרין איברגן הקולומביאנית ואולגה ריפקובה הקזחית, העפילו אוטומטית לגמר עם 14.52 ו-14.36 מטר בהתאמה.

קפיצה שנייה:

עוד לפני הקפיצה של קנייזבה מיננקו, פרסקבי פפאחריסטו היווניה נעלה את הכרטיס השלישי לגמר עם קפיצה של 14.43 מטר. הישראלית המתוחה ניסתה לספק קפיצה חוקית, אבל שוב פסלה, הפעם עם דריכה של כ-3 ס"מ על הקרש. בשלב זה היא נותרה המתמודדת היחידה שפסלה פעמיים, ונשאר לה ניסיון אחד ויחיד כדי להינצל מהדחה מוקדמת.

קפיצה שלישית:

קנייזבה מיננקו הגיעה לקפיצה האחרונה כשהיא זקוקה לתוצאה של 14.01 מטר. למרות הלחץ הגדול, היא הצליחה לספק קפיצה טובה יחסית, השיגה תוצאה של 14.20 מטר והשיגה את הכרטיס לגמר מהמקום השמיני הכללי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חנה קנייזבה מיננקו קופצת משולשת ישראלית. רויטרס
בהתחלה זה נראה לא טוב. קנייזבה מיננקו/רויטרס
חנה קנייזבה מיננקו קופצת משולשת ישראלית. GettyImages
חנה קנייזבה מיננקו קופצת משולשת ישראלית/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully