וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בירך את ששון: "הראית את הפנים האמיתיות של ישראל"

ראש הממשלה שוחח עם הג'ודוקא אורי ששון על זכייתו במדליית הארד באולימפיאדת ריו. "הגעת להישג בלתי-רגיל, הראית שאם רוצים מספיק משיגים את החלומות", אמר נתניהו. ריבלין: "סידרת מדליה לירושלים"

צילום: פז חסדאי, עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך אמש, עם צאת השבת, את הג'ודוקא אורי ששון, שזכה במדליית הארד באולימפיאדת ריו דה ז'נרו. "אתה הגעת להישג בלתי-רגיל, אישי, לאומי, בינלאומי", אמר ראש הממשלה למדליסט האולימפי הטרי. "אני חושב שכולנו ראינו איך אתה חיית את החלום שלך. הראית שאם רוצים מספיק, מתאמצים מספיק, מעיזים מספיק, משיגים את החלומות. אתה הראית את הפנים האמיתיות של ישראל, הפנים היפות והגאות של ישראל. מדינה חזקה ושוחרת שלום".

ראש הממשלה התייחס גם לסירובו של המתמודד המצרי אסלאם א-שהאבי ללחוץ לששון את היד לאחר שהפסיד לו, ואמר: "חשבתי שהנה ישראל האמיתית. לצד היחסים הטובים שהולכים ומתפתחים בינינו לבין מדינות האזור, יש עוד עבודה רבה לשנות את התעמולה הנוראית שנערמה נגדנו במשך עשרות שנים, ואני לא מוותר על זה"

עוד כתבות בנושא:
ילד טוב ירושלים: על היום המרגש והאופי המיוחד של אורי ששון
אורן סמדג'ה: "לא הייתי מצליח להרים את עצמי בלי המדליה הזו"
אורי ששון התחבק עם ירדן ג'רבי: "עשינו דבר ענק, ישראל היא אימפריית ג'ודו"

נתניהו השיב לביקורת: "לא מנסה להשתלט על שוק התקשורת - ההפך הוא הנכון". לשכת העיתונות הממשלתית
"אתה איש של ערכים". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

נתניהו מסר את ברכותיו גם למאמנו של ששון, אורן סמדג'ה, והוסיף: "כשהוא יחזור לארץ אני אדבר איתו ועם השרה מירי רגב על קרן לספורטאים אולימפיים. אנחנו חושבים עליכם ואנחנו אוהבים אתכם וגאים בכם". נתניהו סיכם ואמר בגיחוך: "חיבוק חם מירושלים. אבל יש לי בקשה ממך, חבק חזרה בעדינות".

בתגובה הודה ששון לנתניהו על דבריו ואמר בהתרגשות כי "זו גאווה ענקית לייצג את המדינה, אני מקווה רק להמשיך לעשות זאת בטוב. אני כל כך מאושר שהבאתי גאווה למדינה שאני כל כך אוהב".

נשיא המדינה ראובן ריבלין שוחח גם הוא עם ששון, ואמר לו: "אורי הירושלמי, אלוף שלי, שילבת שני דברים כל כך חשובים, את היכולת והרצון שלך. רצית ויכולת, וכולנו גאים בך". לדבריו, "הנכד שלי, כשראה אותך, אמר 'אני רוצה להיות כמו אורי'. אתה יודע שהאלופה שלנו, ירדן, נולדה בחירות, המושב שרעייתי נולדה וגדלה בו, ואמרתי לעצמי, יש מדליה לחירות ואין מדליה לירושלים? והנה, גם את העניין הזה סידרת".

"כולנו באמת גאים בך", הוסיף ריבלין. "הבאת למדינה כבוד בצורה הכל כך ברורה והג'נטלמנית - ללכת וללחוץ את ידו של היריב המצרי הייתה דבר שכל הארץ וכל מצרים מדברת עליו. גם כאן ניצחת". אורי הודה לנשיא על השיחה והבטיח להעביר את ברכות הנשיא לצוות כולו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הג'ודוקא הישראלי אורי ששון. אסף קליגר, מערכת וואלה!
"גאווה ענקית לייצג את המדינה". ששון בטקס קבלת המדליה, אתמול/מערכת וואלה!, אסף קליגר

ראש העיר ירושלים ניר ברקת, בירך אף הוא את ששון על הישגו באולימפיאדה, ואמר לו בשיחה לריו כי "כל תושבי ירושלים גאים בך מאוד - לא רק על התוצאה וההישג המדהימים, אלא גם על הדרך". לדברי ברקת, "ההשקעה שהשקעת, השובל שהשארת אחריך וההתנהלות המכובדת מאוד מול היריב המצרי הביאו המון כבוד לעם ישראל ולירושלים. כשתחזרו לארץ נערוך לכם קבלת פנים חגיגית ונחזיר לכם אהבה".

ששון השיב כי שלומו נהדר וכי הוא "מאושר ושמח על האושר שהביא לעם ישראל ובמיוחד לירושלים שהוא כל כך אוהב". לדבריו, "גדלתי על הערכים האלה ובספורט זה צריך לבוא לידי ביטוי". מוקדם יותר הערב שוחח ראש העיר עם אביו של אורי ששון, אשר עובד במחלקת התברואה בעיריית ירושלים, ובירך את האב המרוגש על זכיית בנו.

שלשום, מיד לאחר זכייתו של ששון, יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, כתב בפייסבוק: "אורי ששון אתה אלוף אמיתי. איזו גאווה!!!". בהמשך כתב הרצוג בטוויטר: "אורי ששון, איזו שמחה וגאווה הבאת כעת למדינת ישראל. תודה. ולאורן סמדג'ה שסוגר מעגל - תודה כפולה".

ח"כ ציפי לבני בירכה גם היא את ששון וכתבה בטוויטר: "איזו שמחה! אורי ששון ספורטאי אמיתי". היא התייחסה להתנגדותו של המתמודד המצרי ללחוץ לששון את היד, וציינה: "אנחנו בארץ לא רק לוחצים לך את היד, אלא מחבקים אותך בגאווה גדולה. שאפו".

ג'ודוקא אורי ששון חוגג עם הקהל הישראלי. אסף קליגר, שימוש חד פעמי
ששון לאחר הניצחון, אתמול/שימוש חד פעמי, אסף קליגר

גם יו"ר שדולת הספורט והג'ודוקא לשעבר, ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד), בירך את ששון על זכייתו ואמר: "המשלחת הישראלית לאולימפיאדה היא משלחת ספורטאים מצוינת, והזכייה של אורי ששון במדליה מוכיחה שמדינת ישראל היא מדינת ספורט לגיטימית ומכובדת. אחרי יום קרבות יוצא מן הכלל, הנפת דגל ישראל בזירה הספורטיבית הגדולה ביותר בפעם השנייה, והעמידה של ששון על הפודיום, הן הוכחה שהספורט הישראלי יכול להתמודד בכל זירה".

"דווקא בתקופה שבה מעמדה של מדינת ישראל בעולם הולך ומידרדר, וספורטאים מסרבים ללחוץ את ידיהם של יריביהם הישראלים, הישגים ספורטיביים שכאלה הם התשובה הטובה ביותר לכל מבקרינו בעולם, ובעיקר למדינות שמנסות לעשות דה-לגיטימציה לישראל", הוסיף רזבוזוב. "אני שמח מאוד בשביל אורי ששון ובשביל כל חובבי הספורט הישראלי – רק שנמשיך כך".

(עדכון ראשון: 20:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully