וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אויבי האומה: דוידוביץ' מחפשת דמפסי משלה, קנייזבה מיננקו חוששת

14.8.2016 / 11:30

הגולשת רוצה לשמור על המסורת: כל המדליות הקודמות של ישראל בשיט הושגו בעזרת מהפך בשיוט האחרון. קופצת המשולשת, שהתעשתה ברגע האחרון במוקדמות, רוצה להותיר מאחור יריבות אימתניות מקולומביה, קזחסטן ופורטוגל, ולשכוח מטראומת לונדון

מערכת וואלה!

המטרה של דוידוביץ': להיות צוברי ופרידמן

שם: מעין דוידוביץ', גלישת רוח RS:X לנשים
על המחוג: 20:00, שיוט המדליות (ניקוד כפול)

מעין דוידוביץ' כבר הופיעה בשיוט המדליות האולימפי. ב-20 באוגוסט 2008, כשהייתה בת 20 בלבד, היא הגיעה שביעית למצוף האחרון, אבל מראש ידעה שתסיים את היום בדיוק בדירוג שבו התחילה: במקום העשירי. אבל באותו יום, וממש באותו מקום, קרה הדבר שממנו היא צריכה ללמוד ושאותו היא צריכה לחקות הערב בריו.

כי באותו יום בבייג'ינג הביא שחר צוברי את המדליה האחרונה לשיט הישראלי. הוא הופיע אליו ממעמקי המקום הרביעי, כשלחובתו 54 נקודות שליליות, כשלניק דמפסי הבריטי (מדליסט הארד המכהן מ-2004) רק 46. המהפך התחולל: צוברי סיים שני בשיוט המדליות, דמפסי היה רק שביעי, והוא עקף אותו בחסות הניקוד הכפול של יום ההכרעה. מדליית ארד לישראל.

בכלל, מדובר במסורת בשיט הישראלי: כל מדליה נולדה בעקבות מהפך בשיוט האחרון. ב-1996 הגיע גל פרידמן ליום ההכרעה כשהוא מדורג רביעי, אבל עקף את ארון מקינטוש הניו זילנדי בדרך לארד. ב-2004 דורג אותו פרידמן במקום השני, ערב שיוט הסיום. הוא במקום השני באותו יום וניצל קריסה של ריקרדו סנטוס הברזילאי, שנפל למקום ה-17, כדי להביא זהב היסטורי לישראל.

אז עכשיו דוידוביץ' רוצה להיות צוברי ופרידמן (ולשכוח ממה שקרה באולימפיאדה האחרונה ללי קורזיץ, שברגע האחרון צנחה מהמקום השני לשישי). לא פחות חשוב מכך, היא צריכה שיריבותיה על הכרטיס לפודיום יהיו כמו דמפסי, מקינטוש וסנטוס. המבוא הוגש כבר בסוף השבוע, עם פסילתה הלא אופיינית של מרינה אלבאו, האלופה האולימפית המכהנת, בעלת חמש מדליות באליפות העולם וחמש פעמים אלופת אירופה.

דוידוביץ' יכולה לזכות בזהב ויכולה לצאת גם בידיים ריקות. כדי לזכות לפחות בארד, היא צריכה לעקוף בשיוט האחרון את השתיים שמדורגות לפניה (ולהן ניקוד שווה לשלה - 60 נקודות שליליות), שארלין פיקו מצרפת ופיינה צ'ן מסין, ולא לאפשר לאלבאו ושאר המדורגות מאחוריה לעקוף אותה.

הסינית מגיעה במומנטום אדיר (ובתרגום לשפת הגלישה - עם רוח גבית), אחרי שניצחה בשלושת השיוטים האחרונים. גם היא וגם הצרפתייה מכירות היטב את המעמד הזה: שתיהן הוכתרו לאלופות העולם (צ'ן ב-2015 ופיקו ב-2014), ולמעשה שמו קץ להגמוניה הישראלית של קורזיץ, שזכתה בתואר ב-2011, ב-2012 וב-2013.

מעין דוידוביץ' גולשת ישראלית, ריו 2016. Paul Gilham, GettyImages
זה יכול להיגמר בזהב, זה יכול להיגמר בלא כלום. מעין דוידוביץ'/GettyImages, Paul Gilham

חנה יודעת לשחק אותה: לפחות סלאדוחה כבר לא תפריע

שם: חנה קנייזבה מיננקו, קפיצה משולשת לנשים
על המחוג: 02:55, גמר

ברגע האחרון עלתה חנה קנייזבה מיננקו לגמר בקפיצה משולשת. אוי, הרגע האחרון הזה. אוי, שוב הרגע האחרון הזה. לפני ארבע שנים, כשייצגה את אוקראינה באולימפיאדה, הרגע האחרון הזה בישר את אובדן המדליה מבחינתה. לפחות הפעם, במוקדמות, הוא הביא עימו בשורות טובות.

אז, בלונדון, פתחה קנייזבה מיננקו את הגמר בסערה, וכבר בקפיצה השנייה קבעה את התוצאה שתלך איתה במשך כל היום - 14.56 מטרים. היא צעדה במקום הראשון, אך לא לאורך זמן. בסיבוב הקפיצות השלישי חלפו על פניה אולגה ריפקובה הקזחית וקתרין איברגוון הקולמוביאנית (שזכו בזהב ובכסף), ורק בסיבוב השישי והאחרון עקפה אותה בת ארצה דאז, אולגה סלאדוחה וזכתה על חשבונה במדליית הארד. חנה סיימה רביעית.

הפעם קנייזבה מיננקו כבר לא מייצגת את אוקראינה וסלאדוחה הודחה במוקדמות, אבל לא חסרות הפרעות פוטנציאליות אחרות. בראש ובראשונה, כמובן, איברגוון: מדליסטית הכסף מלונדון זכתה בשתי אליפויות העולם האחרונות, כשבשנה שעברה הייתה היחידה שהפרידה בין חנה לבין מדליית הזהב. ריפקובה עמדה על הפודיום לצידן של השתיים אשתקד בבייג'ינג, כשזכתה בארד.

מבין 37 האתלטיות שהשתתפו אתמול במוקדמות, קנייזבה מיננקו היא אחת משתיים בלבד שפסלו בשתי הקפיצות הראשונות. בסופו של דבר, היא עלתה לגמר מהמקום השמיני והקדימה בשני סנטימטרים את פטריסיה מאמונה. וזה כבר שינוי מרענן: מוקדם יותר השנה, באליפות אירופה, הפורטוגלית זכתה בזהב על חשבון סגניתה הישראלית.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
חנה קנייזבה מיננקו קופצת משולשת ישראלית. רויטרס
לא חסרות הפרעות פוטנציאליות. קנייזבה מיננקו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully