וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולט שוב עשה היסטוריה: "עוד שתי מדליות זהב, ואהיה בן אלמוות"

האצן המהיר בתבל, שהפך לראשון שזוכה שלוש פעמים ברציפות בזהב ב-100 מטר, ציין את הניצחון בנאום אופייני: "אמרתי לכם שאנצח. זכייה ב-200 תהיה הכי מתוקה". ברשת חגגו: "שום דבר לא יעצור בעדו"

עריכת וידאו: בן אילן

זו לא הייתה הריצה הכי מהירה שלו, הניצחון לא היה קליל כבעבר, אבל יוסאין בולט שוב מצא דרך לנצח את גמר הדובדבן שבקצפת באולימפיאדה, ריצת ה-100 מטר. האיש המהיר בתבל זכה הלילה (בין ראשון לשני) בפעם השלישית ברציפות בריצה שכבר הפכה למגרש המשחקים הפרטי שלו, כשעצר את השעון על 9.81 שניות וניצח את יריבו העיקרי על הזהב ג'סטין גאטלין, למרות זינוק חלש ופיגור בחציה הראשון של הריצה.

האצן הג'מייקני יוסאין בולט. GettyImages
המלך הבלתי מעורער של המסלול. בולט/GettyImages

התוצאות הסופיות מהגמר:
1. יוסאין בולט (ג'מייקה) - זהב, 9.81 שניות
2. ג'סטין גאטלין (ארה"ב) - כסף, 9.89
3. אנדרה דה גראס (קנדה) - ארד, 9.91
4. יוהאן בלייק (ג'מייקה) - 9.93
5. אקני סימבינה (דרא"פ) - 9.94
6. בן יוסף מייטה (חוף השנהב) - 9.96
7. ז'ימי ויקו (צרפת) - 10.04
8. טרייבון ברומל (ארה"ב) - 10.06

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רויטרס

זמן קצר אחרי שהגיע לריו, בולט החל לפזר הבטחות לכל עבר. במה שקרוב לוודאי תהיה האולימפיאדה האחרונה בקריירה שלו, הג'מייקני בן ה-29 הצהיר כי "ברצונו לספק את השואו של החיים שלי". אז אולי זה לא הסתיים עם שיא עולם, אבל אחרי הלילה, בולט יכול להתהדר בכמה שיאים היסטוריים נוספים לאוסף: הוא הראשון שזוכה בזהב שלוש פעמים ברציפות ב-100 מטר, ובנוסף, הוא הפך לאלוף ה-100 מטר השני הכי מבוגר אחרי לינפורד כריסטי ב-1992.

אם לא די בשליטה המוחלטת שלו על המסלול, נראה שבולט מהיר למדי גם ברשתות החברתיות. זמן קצר אחרי סיום המירוץ, כשהוא עדיין חוגג ומצלם סלפי עם אוהדים, בולט צייץ "קומי ג'מייקה!!! זה בשביל העם שלי". זמן קצר לאחר מכן סיפק עוד מונולוג אופייני. "אנשים אומרים שאני יכול להפוך לבן אלמוות. אין ספק שאם אזכה בעוד שתי מדליות אני יכול לפרוש בשקט. אז אהיה באמת בן אלמוות", אמר בהתייחס לזהב ולניסיון שלו להשיג עוד שתי מדליות זהב ב-200 מטר ו-4X100. בולט הוסיף ש"אני לא מאוכזב מהתוצאה שלי, אני חושב שהייתה לי ריצה מבריקה. לא רצתי כל כך מהר, אבל אני כל כך שמח שניצחתי. אמרתי לכם שאנצח".

בולט שיבח את אנדרה דה גראס הקנדי, הכוח העולה בענף, שזכה בארד עם תוצאה של 9.91 שניות. "הוא רץ בדיוק כמוני. הוא הולך להיות אתלט נהדר. כשהוא נכנס לקצב, הוא מאוד מאוד מהיר. הוא צריך לשפר את הזינוקים שלי כי הוא נמוך יותר".

בולט הוסיף ש"מדליית זהב ב-200 מטר תהיה הכי מתוקה. אני בהחלט רוצה לקבוע בריצה הזאת שיא עולם, זה משהו שחסר לי", וסיפר שהופתע מקריאות הבוז הצורמות שנשמעו באצטדיון בריו והופנו כלפי ג'סטין גאטלין: "לא הייתי מוכן לזה. זאת הפעם הראשונה שאני מגיע לאצטדיון כלשהו ומישהו מהאצנים מקבל קריאות בוז, אבל למען האמת לא ממש אכפת לי".

גאטלין רשם עוד אכזבה אישית על אף שזכה במדליית הכסף. האמריקאי, שקיווה סוף סוף לנצח את יריבו המושבע, נראה כעוס בסיום. כמו שלי-אן פרייז'ר-פרייס, גם הוא התלונן על הסמיכות בין חצי הגמר לגמר. "הייתה לנו בקושי חצי שעה להתכונן לגמר. זה לא הגיוני".

לברון: "אף אחד לא יכול על הצ'יטה הזאת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully