וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצרי שלא לחץ את ידו של ששון נשלח הביתה ע"י הוועד האולימפי

הפעולה הלא ספורטיבית של אסלאם א-שיהאבי עם סיום הקרב שלו מול הישראלי ביום שישי גרם לוועד האולימפי לקיים לו שימוע, במהלכו הוא ננזף. הוועד האולימפי המצרי שלח אותו בחזרה למולדת

צלמים זמניים מורשים

שלושה ימים חלפו מאז זכה אורי ששון במדליית ארד במשחקים האולימפיים בסיומו של יום קרבות מתיש במיוחד בקטגוריית המשקל של מעל 100 ק"ג במסגרת תחרויות הג'ודו.

אותו יום נפתח עם אירוע שזכה לכותרות בכל רחבי העולם, כאשר בקרב הראשון שלו פגש ששון יריב מצרי בשם אסלאם א-שיהאבי. לקראת הקרב, לא היה ברור האם המצרי בכלל יופיע או שיבחר להמשיך בדרכם של מתמודדים רבים מהעולם הערבי, שוויתרו על מפגשים ספורטיביים מול יריבים ישראלים.

בסופו של דבר, א-שיהאבי אכן עלה לקרב, והפסיד בקלות לששון, שניגש אליו בהוראת מאמנו אורן סמדג'ה בסיום וביקש ללחוץ את ידו. א-שיהאבי סירב ללחיצת היד וזכה לקריאות בוז עזות מכיוון הקהל באולם הג'ודו וכעת, הוא גם קיבל את עונשו מהוועד האולימפי, שם לא ראו את האירוע בעין יפה בכלל.

עוד בנושא:

אורי ששון זכה בארד: סיקור מיוחד

אורי ששון מנסה ללחוץ יד למצרי אסלאם א-שיהאבי. אסף קליגר, מערכת וואלה!
פעולה שלא התקבלה בעין יפה. א-שיהאבי מסרב ללחוץ יד לששון/מערכת וואלה!, אסף קליגר

על פי דיווח בסוכנות הידיעות "רויטרס", הג'ודוקא המצרי נשלח לביתו על ידי ראשי הוועד האולימפי המצרי ולא יוכל ליטול חלק בטקס הסיום של אולימפיאדת ריו או להיכנס לכפר האולימפי, זאת לאחר שימוע שנערך לו על ידי הוועד האולימפי הבינלאומי. א-שיהאבי אף ננזף במהלך השימוע ולא ברור האם איגוד הג'ודו העולמי ינקוט נגדו בצעדים נוספים.

בוועד האולימפי הבינלאומי הודו במהלך השימוע כי אף חוק ג'ודו לא "נשבר", שכן אין חובה ללחוץ את ידו של היריב, אך הוסיפו כי ההתנהגות של א-שיהאבי הייתה נגד חוקי המשחקים של "הפייר פליי ורוח הידידיות". א-שיהאבי עצמו התראיין במצרים ואמר: "לוחצים יד רק לחברים והוא לא חבר שלי. אין לי שום דבר נגד ספורטאים יהודים, אבל מסיבות אישיות לא לחצתי את ידו. לא עברתי על החוקים".

בהצהרת הוועד האולימפי נמסר: "גם הוועד האולימפי המצרי גינה בחריפות את הפעולות של מר א-שיהאבי ושלח אותו לביתו. נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי הוציא הודעה לפיה הוא מצפה מכל הספורטאים וכל המדינות לכבד את המשחקים האולימפיים. ועדת המשמעת קבעה כי ההתנהגות הזו שברה את חוקי הפייר פליי והייתה נגד רוח הידידות, שהם ערכי המשחקים האולימפיים. הוועדה נזפה בספורטאי על התנהגות לא ראויה ודרשה מהוועד האולימפי המצרי לדאוג שהספורטאים שלו יקבלו חינוך הולם על ערכי האולימפיאדה לפני שהם מגיעים למשחקים האולימפיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully