וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקה: טיאגו דה סילבה זכה בזהב בקפיצה במוט, לאבילני רק שני

הקופץ הברזילאי שבר שיא אולימפי עם גובה של 6.03 והקדים את שיאן העולם שהסתפק רק בכסף. שוניי מילר זכתה בזהב ב-400 נשים, פליקס רק שנייה. זהב לרודישה בריצת ה-800 מטרים

לילה נוסף של תחרויות וגמרים נערכו אתלטיקה. הדרמה הכי גדולה התרחשה בגמר הקפיצה במוט שם רנו לאבילני שיאן העולם והאלוף האולימפי הסתפק בכסף ומי שהדהים עם הזהב היה טיאגו דה סילבה הברזילאי. בגמר ה-400 מטר קיבלנו דרמה גדולה כאשר אליסון פליקס האמריקאית הפסידה את הזהב לשוניי מילר מהבהאמס והסתפקה בכסף. דייויד רודישה שמר על תוארו וזכה שוב במדליית זהב ב-800 מטר.

קופץ במוט ברזילאי טיאגו דה סילבה. רויטרס
זהב מדהים. טיאגו דה סילבה/רויטרס

גמר קפיצה במוט, גברים

זהב: טיאגו דה סילבה, ברזיל, 6.03 (שיא אולימפי)
כסף: רנו לאבילני, צרפת 5.98
ארד: סאם קנדריקס, ארה"ב 5.85

גמר הקפיצה במוט סיפק דרמה ענקית והפתעה אדירה, כאשר רנו לאבילני, שיאן העולם והאלוף האולימפי שהיה פייבוריט מובהק לשמור על תוארו הפסיד את הזהב לטיאגו דה סילבה, הקופץ הברזילאי שהטריף את הקהל המקומי שהריע לו ושרק בוז לצרפתי. סילבה קבע שיא אולימפי של 6.03 מטרים ועקף ברגע האחרון את לאבילני שהימר על גובה של 6.08 כדי לזכות בזהב, אך נכשל ונחל אכזבה גדולה. סאם קנדריקס מארה"ב הסתפק בארד עם גובה של 5.85 מטרים. שונסי בארבר אלוף העולם הקנדי איכזב כשסיים רק במקום העשירי.

רצה מאיי הבהמאס שוניי מילר. AP
זרקה את עצמה אל הזהב. שוניי מילר/AP

גמר 400 מטר, נשים

זהב: שוניי מילר, איי הבאהמאס, 49.44 שניות
כסף: אליסון פליקס, ארה"ב, 49.51
ארד: שריקה ג'קסון, ג'מייקה, 49:85

איזו דרמה קיבלנו בגמר ל-400 מטר נשים. אחרי שהופתעה במבחנים האמריקאים ולא הצליחה להעפיל לתחרות הריצה ל-200 מטר, אליסון פליקס אלופת העולם הייתה פייבוריטית לנצח את המרחק הכפול, אבל שוניי מילר מהבאהמאס שהובילה בריצה הזו, זרקה את גופה תוך כדי מעידה כדי לקחת את הזהב ברגע האחרון בריצה שהוכרעה ממש בפוטו פיניש. שריקה ג'קסון הג'מייקנית הסתפקה בארד.

רץ קנייתי דייויד רודישה. רויטרס
ענק. רודישה/רויטרס

גמר 800 מטר, גברים

זהב: דייויד רודישה, קניה, 1:42.14 דקות
כסף: תאופיק מחלופי, אלגי'ריה, 1:42.61
ארד: קלייטון מרפי, ארה"ב, 1:42.93

אם למישהו היה ספק, הגיע האלוף האולימפי ושיאן העולם וקבע את תוצאת השנה שלו בדרך להיות הראשון מאז 1964 ששומר על תוארו במקצה. מחלופי מאלג'יר, שזכה בלונדון בזהב ב-1,500 מטר, סיים שני. מרפי האמריקאי זכה בארד, פייר אמברוג בוסה מצרפת, מדליסט הארד מאליפות אירופה ב-2012, אכזב כשסיים רביעי.

זורקת דיסקוס קרואטית סנדרה פרקוביץ'. רויטרס
היא כבר בגמר. פרקוביץ'/רויטרס

מוקדמות זריקת דיסקוס, נשים

יאים פרס מקובה רשמה את התוצאה הטובה ביותר עם זריקה למרחק של 65.38 מטר, זיניו סו מסין זרקה ל-65.14 מטר. האלופה האולימפית מלונדון סנדרה פרקוביץ' מקרואטיה סיימה שלישית בלבד עם 64.81 מטר. אלופת העולם ב-2015 דניה קבאז'רו מקובה רשמה תוצאה של 62.94 מטר, התוצאה השישית בטיבה.

רץ משוכות ג'מייקני עומאר מקלויד. רויטרס
הגשם לא הפריע. מקלויד/רויטרס

מוקדמות 110 מטר משוכות, גברים

עומאר מקלויד הג'מייקני, אחד הפייבוריטים לזכייה בזהב, אותת על כוונותיו עם התוצאה הטובה ביותר, כאשר עצר את השעון על 13.27 שניות. רוני אש מארצות הברית ודימיטרי באסקו רשמו תוצאה של 13.31 שניות כל אחד.

מוקדמות 400 מטר משוכות, נשים

טרייסי ריטסאננה מג'מייקה רשמה את התוצאה הטובה ביותר עם 54.88 שניות, אחריה הגיעו אשלי ספנסר האמריקאית עם 55.12 ושרה סלוט פטרסן הדנית עם 55.20.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully