וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקה אולימפית: בולט בקלות בחצי ב-200, טיילור זכה במשולשת

הג'מייקני טייל עם זמן של 20.28, הקנדי אנדרה דה גראס רשם את הזמן הטוב ביותר במוקדמות, 20.09 שניות. טיילור האמריקאי קבע 17.86 והפך לראשון מזה 36 שנים ששומר על התואר במשולשת

יוסאין בולט אצן ג'מייקני. רויטרס
בלי תקלות. בולט/רויטרס

יום נוסף של תחרויות אתלטיקה באצטדיון האולימפי בריו יצא לדרך בשעות הצהריים של יום שלישי בישראל. השיא של הסשן הראשון היה הריצה של יוסאין בולט במוקדמות ה-200 והג'מייקני לא אכזב ועלה בקלות לחצי הגמר. כריסטיאן טיילור האמריקאי שמר על התואר שלו כאלוף האולימפי בקפיצה משולשת וגם בדיסקוס לנשים האלופה שמרה על התואר, כאשר סנדרה פרקוביץ' הקרואטית חגגה בתום הגמר.

יוסאין בולט אצן ג'מייקני. רויטרס
הרבה לפני היריבים/רויטרס

מוקדמות 200 מטרים - גברים

כל העיניים הופנו לעבר יוסאין בולט, שכהרגלו סיפק את הסחורה. הג'מייקני זינק למקצה התשיעי מתוך עשרה במוקדמות ופחות או יותר בסוף הקשת, כשהבין שהוא ראשון בפער ניכר, החל להאט ולהסתכל לצדדים על הרצים שמאחוריו. כל זה לא הפריע לו לקבוע 20.28 קליל במיוחד ולהבטיח את מקומו בחצי הגמר.

אנדרה דה גראס, הקנדי המצוין, רשם את הזמן הטוב ביותר במוקדמות, 20.09 שניות. הספרדי ברונו הורטלנו הפתיע עם הזמן השני בטיבו, 20.12 ואילו יוהאן בלייק סיים עם 20.13. לשון מריט האמריקאי קבע 20.15 וגם הוא בשלב הבא.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
כריסטיאן טיילור אתלט אמריקאי. רויטרס
זהב שני ברציפות. טיילור/רויטרס

גמר קפיצה משולשת - גברים

זהב: כריסטיאן טיילור (ארה"ב) - 17.86 מטר
כסף: וויל קליי (ארה"ב) - 17.76 מטר
ארד: בין דונג (סין) - 17.58 מטר


כבר בקפיצה הראשונה שלו בגמר הצליח האלוף האולימפי המכהן, האמריקאי כריסטיאן טיילור, לספק קפיצה שתספיק לו על מנת לשמור על התואר. טיילור זינק למרחק 17.86 מטרים, שיא עונתי עבורו והפך לראשון ששומר על התואר בשתי אולימפיאדות רצופות מאז ויקטור סנאייב מברית המועצות, שעשה זאת ב-1976 וב-1980.

וויל קליי האמריקאי אף הוא גרף את הכסף, כאשר כמו טיילור, גם במקרה שלו התוצאה שהשיג בקפיצה הראשונה הספיקה, 17.76, שיא אישי עבורו. הארד הלך לבין דונג הסיני, שקבע בעצמו שיא אישי, 17.58, גם כאן בקפיצה הראשונה.

סנדרה פרקוביץ' זורקת דיסקוס קרואטית. רויטרס
זריקה אחת מוצלחת הספיקה לפרקוביץ'/רויטרס

גמר זריקת דיסקוס - נשים

זהב: סנדרה פרקוביץ' (קרואטיה) - 69.21 מטר
כסף: מלינה רובר מיקון (צרפת) - 66.73 מטר
ארד: דניה קבאיירו (קובה) - 65.34 מטר


סנדרה פרקוביץ' הקרואטית, האלופה האולימפית המכהנת, נזקקה לזריקה אחת טובה בלבד על מנת לזכות שוב בזהב, כאשר היא פוסלת בכל חמש הזריקות האחרות. פרקוביץ' פתחה עם צמד פסילות ולפני שנותרה מחוץ לשמונה הראשונות, שמקבלות שלוש זריקות נוספות, היא הצליחה לייצר זריקה איכותית, 69.21 מטרים ולנצח בקלות את כל יריבותיה. מלינה רובר מיקון הצרפתייה לקחה את הכסף עם 66.73 והארד הלך לקובנית דניה קבאיירו.

אלמאז אייאנה רצה אתיופית. רויטרס
טיול לגמר. אייאנה/רויטרס

מוקדמות 5,000 מטרים - נשים

אלמאז אייאנה האתיופית, שריסקה את שיא העולם ב-10,000 מטרים בצורה מדהימה בסוף השבוע, העפילה לגמר בחצי המרחק אחרי ריצה קלילה יחסית ועם התוצאה הטובה ביותר במוקדמות, 15:04.35. בת ארצה סנברה טפרי סיימה עם הזמן השני הכי טוב, הרחק מאחור, 15:17.43 ואילו ויויאן ג'פקאומי צ'ריוט הקנייתית הגיעה שלישית עם 15:17.74.

seperator

מוקדמות 1,500 מטרים - גברים

יקוב הולוסקה הצ'כי העפיל לחצי הגמר עם הזמן הטוב ביותר במוקדמות, 3:38.31, שתי מאיות לפני רונלד קוומוי הקנייתי. הזמן השלישי בטיבו היה שייך לעבדלאטי איגווידר המרוקני, 3:38.40.

פביאנה מורר קופצת במוט ברזילאית. AP
פספוס גדול. מורר/AP

מוקדמות קפיצה במוט - נשים

12 העולות לגמר נקבעו, כאשר שבע מתוכן עברו את הגובה הנדרש, 4.60. מי שעברה בצורה החלקה ביותר הייתה אקטריני סטפנידי היווניה, בעוד הברזילאית פביאנה מורר, אלופת העולם ב-2011 וסגנית אלופת העולם המכהנת, פותחת עם גובה 4.55, פוסלת בכל שלוש הקפיצות ומפספסת את הגמר.

seperator

מוקדמות 100 משוכות - נשים

בהיעדרה של שיאנית העולם קנדרה האריסון, שכלל לא עברה את המבחנים האמריקאים ולא הגיעה לריו, מי שסיימה עם הזמן הטוב ביותר במוקדמות הייתה בריאנה רולינס האמריקאית, שקבעה זמן של 12.54 שניות וניצחה בקלות את המקצה השישי והאחרון. קירסטי קסטלין, אמריקאית אף היא, סיימה עם הזמן השני בטיבו, 12.68 ואילו ג'סמין קמאצ'ו קווין מפורטו ריקו רשמה 12.70 בדרך לחצי הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully