וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אויבי האומה: המתאבקת הנושכת ממצרים אורבת מעבר לפינה

17.8.2016 / 8:30

אילנה קרטיש, התקווה התורנית למדליה, עלולה להיתקל באנס מוסטפה שתקפה אותה בברוטליות בעבר. רון אטיאס תלוי בברזילאי שניצח אותו, ועשוי לזכות במדליה דרך בית הניחומים

מערכת וואלה!

אחרי מספר ימי הפוגה, יישאו היום (רביעי) העיניים הישראליות בחזרה למזרנים ולזירות בריו דה ז'נרו. שוב נקווה למצוא את נציגינו עולים לפודיום. ושוב, אם יפסידו - כמו בג'ודו - נקווה למצוא אותם נאבקים לפחות על הארד מבית הניחומים. ושוב, אולי, הסיקור הספורטיבי ילווה בסערה פוליטית.

seperator

רון אטיאס: בין לוב לאיראן

שם: רון אטיאס, טאקוונדו לגברים עד 58 ק"ג

על המחוג: 15:15 שמינית הגמר, 21:15 רבע הגמר, 23:15 חצי הגמר, 02:15 בית הניחומים, 03:15 קרבות המדליות

רון אטיאס, הגבר הראשון שמייצג את ישראל בענף הטאקוונדו, נחת בריו עם מטרה ראשונית ברורה: להביא ניצחון כחול-לבן ראשון בענף הזה במשחקים האולימפיים. קודמותיו בשנים עברו, בת אל גטרר ומאיה ערוסי, הודחו כבר בסיבוב הראשון.

אטיאס הוא סגן אלוף אירופה, אבל הבעיה שלו היא שההגרלה לא זימנה לו יריבים אירופיים. לפחות לא בפתיחה. את היום הוא פתח בשמינית הגמר מול הברזילאי ונילטון טשיירה, הפסידי ומקווה להצלחתו בהמשך כדי להגיע לבית הניחומים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
רון אטיאס לוחם הטקוואנדו, ינואר 2016. ברני ארדוב
לא פשוט. רון אטיאס/ברני ארדוב

אילנה קרטיש: זיכרונות טריים מאולם הג'ודו

שם: אילנה קרטיש, היאבקות לנשים בסגנון חופשי עד 69 ק"ג

על המחוג: 16:00 השלבים המוקדמים, 22:00 בית הניחומים וקרבות המדליות

למשלחת הישראלית יש זיכרונות טריים נפלאים מאולם "קריוקה 2", שבו נערכו בשבוע שעבר תחרויות הג'ודו. כעת הוא שינה מעט את פניו, והוחלף במזרני היאבקות. ועם המזרן החדש מגיעות התקוות הישנות. אילנה קרטיש, האישה המתאבקת הישראלית הראשונה במשחקים האולימפיים, מפנטזת על מדליה.

כמו אטיאס, גם קרטיש תפתח את הופעותיה מול יריבה ברזילאית - גילדה מריה דה אוליביירה. וכמו אטיאס, ברבע הגמר היא עלולה להיתקל בקשר הבלתי פוסק בין פוליטיקה לספורט. את מי שעשויה להיות יריבתה בשלב הזה היא מכירה היטב, ולא בנסיבות חיוביות.

לפני שלוש שנים זכתה קרטיש במדליית זהב היסטורית לישראל בתחרות גרנד פרי באיטליה, לא לפני שעברה טראומה בחצי הגמר. היא פגשה את המצרייה אנס מוסטפה ונתקלה במתקפה ברוטלית: מוסטפה סירבה ללחוץ את ידה בתחילת הקרב, שברה את שתי אצבעותיה של הישראלית, נשכה אותה בגב וגרמה לה לדימום, וסירבה שוב ללחוץ את ידה גם בתום הקרב. ומה קרטיש עשתה בקרב הזה? ניצחה.

אילנה קרטיש. הוועד האולימפי בישראל,
יש סיכוי לאחת נוספת כזאת? קרטיש/הוועד האולימפי בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully