וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באו קטנים, יצאו מאכזבים: על ההופעה המאכזבת של אטיאס וקרטיש

במשלחת הישראלית ציפו שלוחם הטקוואנדו והמתאבקת יצליחו להפתיע ואפילו לצאת עם מדליה מריו, אבל בפועל זה היה היום הכי מאכזב מפתיחת האולימפיאדה. יניב טוכמן, שליחנו לריו, רואה את הסוף ובונה על נבחרת ההתעמלות האומנותית

מערכת וואלה!

1. ניקולה מירוטיץ' משיקגו בולס התעלל עם חבריו מספרד בצרפתים ברבע גמר הכדורסל בקריוקה 1, אבל מרבית הישראלים שהיו אתמול בצהריים בפארק האולימפי, עשו את דרכם לאולם הטקוואנדו עטופים בדגל ברזיל. המטרה להשאיר בחיים את סיכויי מדליית הארד של רון אטיאס. האמצעי, לדחוף את ונילטון טישיירה המקומי עד הגמר. חוקים מקלים בטקוואנדו ובהיאבקות. לא רק שאתה צריך לעבור מעט סיבובים כדי לזכות במדליה, אתה גם נשאר בחיים אם הפסדת ובתנאי שזה שניצח אותך מגיע עד הגמר. בתשע ורבע בבוקר כבר עלה אטיאס לקרב מול טישיירה. מי שחשש מקהל ברזילאי מוטרף, נרגע כבר בהתחלה. הברזילאים מילאו לילה קודם את ארנת כדורעף החופים בקופקבאנה בחצי גמר הנשים שלהם ולמי היה כוח לקום לטקוואנדו? אבל טישיירה לא נזקק לקהל ביתי בכמויות כדי להביס את אטיאס. בראש וחצי הוא גבוה מהרמלאי שלנו ובכמה בעיטות לקסדה, הוא פירק את לוחם הטקוואנדו מספר אחת שלנו. עכשיו נשאר להחזיק אצבעות לברזילאי כמו שלא החזיקו בישראל אצבעות בעבר לפלה ולזיקו והכל למען הסיכוי לארד.

אבל בצהריים טישיירה איכזב ובסיבוב השני הפסיד למקסיקני עם השם הקצרצר קרלוס רובן נבארו ואלדס. עוד לפני שהכרוז הספיק לסיים לקרוא את השם של לוחם הסומבררו, הוא כבר היה ביתרון על טישיירה. אטיאס ומאמנו יחיעם שרעבי שקיוו לניצחון ברזילאי, חזרו לחדר בכפר האולימפי מאוכזבים מאוד. אותו תסריט בדיוק חוותה אילנה קרטיש, הקרב שלה בהיאבקות היה באולם הג'ודו שהאיר לישראל פנים. רפאל סילבה, כן יש המון כאלה, שהיה אחראי על הסדרנים בקריוקה 2 שמח לראות את הישראלים שוב אצלו במיקס זון. "רק אצלי אתם לוקחים מדליות", חייך לכולם.

רון אטיאס לוחם טקוואנדו ישראלי ריו 2016. AP
אכזבה צורמת. רון אטיאס/AP

לא היה צריך לעשות דרך ארוכה מהאולם בו הפסיד אטיאס לזה בו התחרתה קרטיש. רק קיר מפריד בין ההיכלים וכולם נדרכו לקראת הקרב הראשון של קרטיש שהגיעה לכאן עם ביטחון עצמי מופרז. יתכן וקופחה מאחר שלא נספר לה הריתוק שביצעה לטענתה ובאמת יכול להיות שהברזילאית מריה דה אוליביירה גילדה קנתה שמנים בסופר פארם המקומי ומרחה על כל נקודה בגוף. בשורה התחתונה הישראלית כבר היתה בפיגור 6:0 מול יריבה בינונית מאוד בדרך להפסד הכה כואב. קרטיש ראויה להערכה גדולה על דרכה בהיאבקות מהיום בו החליטה לזנוח את הג'ודו ולהחליף מקצוע. היא חיה לבד בחו"ל ומקיימת את עצמה בתנאים מאוד קשים. זה לא פותר אותה מהשאלה מדוע היא כה מצליחה באליפויות אירופה והרבה פחות באליפויות עולם וכעת גם באולימפיאדה. כמו במקרה של אטיאס, גם קרטיש היתה זקוקה לניצחונות של הברזילאית עד הגמר על מנת להישאר בחייים, אבל בסיבוב השני פגשה דה אוליביירה את המצרית וכשלה מולה.

לברזילאים אולי לא הולך כאן בצבירת מדליות, אבל לישראלים הם עושים את המוות ומפילים את כל כוחותינו. שני הלוחמים של ישראל שקיוו לבוא קטנים ולצאת מכאן עם מדליות, רשמו אולימפיאדה ראשונה רעה אבל מה שהם עברו ודאי ייתן להם הרבה נסיון לקראת העתיד. בניגוד לקרטיש שדיברה אחרי שנרגעה ועמדה מול המיקרופונים, אטיאס נעלם עם מאמנו בחדרי חדרים ולתקשורת הובטח שידבר רק בלילה, אם בכלל.

זה היה היום הכי מאכזב של המשלחת הישראלית בריו. אפילו יותר מאכזב מהיומיים הראשונים של האולימפיאדה. גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי לא כרך את שני הספורטאים יחד. מבחינתו אטיאס נתקל ביריב טוב ממנו וגבוה ממנו מה שנתן לו יתרון שבא לידי ביטוי באותן בעיטות לקסדות, ואילו קרטיש היתה צריכה לעבור את הברזילאית מאחר שהיא מתאבקת טובה ממנה. כך או אחרת, נראה שלא נעשה כאן תיאום ציפיות אמיתי ושהפער בין הישראלים לבין העולם הגדול (לא אירופה) בענפים האלה מאוד גדול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אילנה קרטיש מתאבקת ישראלית לאחר שהפסידה, ריו 2016. פז חסדאי
מצליחה באליפויות אירופה, נכשלת באליפויות עולם ואולימפיאדות. קרטיש/פז חסדאי

2. מתחילים להרגיש בריו את הסוף המתקרב של האולימפיאדה. אמנם משחקי הכדור לקראת השיא וברזיל תשחק בגמר במראקנה בשבת, אבל בפארק האולימפי כבר נרשמת דלילות מסויימת בעיקר מכיוון שהשחיינים והג'ודאים עזבו והאתלטים בכלל מתחרים באזור אחר. בארנת הכדוריד בפארק שנקראת משום מה 'ארנת העתיד' אף שמייד אחרי האולימפיאדה יפרקו אותה וישתמשו בחומרים שלה לבניית כיתות לימוד בעיר, שיחקו אתמול את רבעי הגמר. הרמה היתה גבוהה מאוד. בבוקר נתנו הצרפתים עוד הצגה וניצחו את הברזילאים בדרך לחצי הגמר. מיד אחריהם עלו הגרמנים והקטארים למשחק שנפתח צמוד, אבל בסיומו רשמו הגרמנים ניצחון קליל.

אוהבים כדוריד בקטאר. יותר אפילו מכדורגל, מספר לי עיתונאי קטארי. לפני שנה וחצי אירחה קטאר את אליפות העולם והגיעה עד הגמר שם נכנעה לצרפת, מחזיקת הזהב בשתי האולימפיאדות האחרונות. מאוד קל לאזרח את הספורטאים בקטאר ובנבחרת שלהם שחקנים מכל העולם. בשער דניאל סאריץ' שמשחק בברצלונה ובהתקפה רפאל קאפוטה יליד קובה. קאפוטה עוד החזיק את קטאר בתמונה עם תשעת השערים שלו, אבל הגרמנים היו חזקים מדי וניצחו. לפחות ביציעים נרשם דו קרב הרבה יותר צמוד ולפעמים היה נדמה מהיציע שמנגד שגם קהל מכל העולם, הקטארים רוכשים בכסף הבלתי נגמר שלהם.

מתעמלת אמנותית נטע ריבקין ממריאה למשחקים האולימפיים. יוסי ציפקיס
התקווה הבאה של המשלחת. נטע ריבקין/יוסי ציפקיס

3. רון דרמון בטריאתלון ולטיסיה בק בגולף יתחרו היום, אבל עיני המשלחת כאן להתעמלות האמנותית שתחל מחר. נבחרת הבנות ונטע ריבקין כבודדת יצטרכו להתעלות כדי שישראל תסיים עם טעם מתוק בפה את ריו. שתי מדליות זה בהחלט נתון טוב אבל הכל בא מענף אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully