וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוכטה וחבריו פיברקו את השוד, משטרת ברזיל המליצה להגיש כתב אישום

צפו בסרטון המפליל: הארבעה שטענו כי נשדדו באיומי אקדח למעשה לא הורשו להיכנס לשירותים בתחנת דלק, השתוללו, שברו את הדלת והטילו את מימיהם במקום. המשטרה הברזילאית זועמת

צילום מסך

בווידאו: התמונות ממצלמת האבטחה בתחנת הדלק

סיפורם של ריאן לוכטה ושלושת חבריו למשלחת השחייה האמריקאית ג'ק קונגר, גונאר בנץ וג'ימי פייגן ממשיך להסתעף והיום (חמישי) מדווחים בברזיל שהמשטרה המקומית המליצה להגיש כתב אישום נגד הארבעה בחשד ששיקרו כשטענו כי נשדדו באיומי אקדח, ולמעשה, בעצם צולמו על ידי מצלמת אבטחה בתחנת דלק בפאתי ריו מתקוטטים עם מאבטח מקומי. "הספורטאים שיקרו לנו", אמר שוטר בכיר בריו לסוכנת הידיעות רויטרס, וטען ששניים מהשחיינים סתרו את גרסתו של לוכטה, ואישרו את גרסת המשטרה הברזילאית.

לטענת השחיינים, בדרכם חזרה ממסיבה שנערכה אצל המשלחת הצרפתית ביום ראשון, המונית שלהם נעצרה על ידי אנשים שהתחזו לשוטרים והם נשדדו, כאשר אקדח מוצמד לראשו של לוכטה. אלא שהמשטרה הברזילאית, שהחלה לחקור את המקרה, טענה כי השחיינים בקושי הצליחו לספק פרטים על המקרה. נהג המונית שהסיע את הרביעייה טרם נמצא וגם עדי ראייה או ראיות עוד לא התגלו, מה שעורר ספקות מסוימים לגבי אמינות הטענות של האמריקאים.

הערב פורסם וידאו ממצלמת האבטחה של תחנת הדלק בה נצפו הארבעה בסביבות שש בבוקר. לוכטה וחבריו עצרו כדי להשתמש בשירותים, אך הדלת היתה נעולה. לאחר שלא הורשו להיכנס שברו את הדלת, הטילו את מימיהם בתחנת הדלק עצמה וקרעו את אחד הפוסטרים מהקירות, מה שהוביל לעימות עם מאבטח חמוש. במשטרה הברזילאית טוענים לוונדליזם, ושוקלים להגיש תלונה. לאחר מכן ניסו השחיינים להיכנס למונית אך לא הורשו לעזוב את המקום, ושלושה מהם נראו יושבים על הכביש ומניפים את ידיהם באוויר. בשלב מסוים לוכטה קם והתווכח עם אחד המאבטחים, ונאלץ להתיישב שוב. כמו כן, נטען כי אחד המאבטחים הפנה את נשקו אל עבר לוכטה וחבריו, אך רק כדי שלא יברחו עד שתגיע המשטרה.

הבעלים של תחנת הדלק דרש מהשחיינים לשלם עבור הדלת השבורה, ועל פי דיווחים לוכטה וחבריו אכן שילמו סכום כסף כלשהו, ואז, בסופו של דבר, עזבו את המקום ושבו לכפר האולימפי.

ריאן לוכטה, השחיינים האמריקאיים מתועדים במצלמות האבטחה. צילום מסך
ריאן לוכטה, השחיינים האמריקאיים מתועדים במצלמות האבטחה/צילום מסך

אביו של לוכטה סיפר שבנו כבר נמצא בארצות הברית והלך לקנות ארנק חדש במקום זה שנשדד ממנו: "למה שמישהו ימציא דבר כזה? זה מגוחך", אמר סטיב לוכטה, "זו הייתה חוויה לא נעימה והוא רק שמח שהכל בסדר".

בשעות הלילה קונגר ובנץ כבר היו על המטוס והורדו ממנו, בעוד פייגן כלל לא הצליח לעלות לטיסה חזרה הביתה, זאת לאחר ששופט מקומי הוציא בליל אמש הוראה להחרים מהם את הדרכונים עד לסיום החקירה. משטרת ברזיל נכנסה אתמול לכפר האולימפי במטרה לקחת לשחיינים את הדרכונים, אולם הם כבר לא היו שם. דובר נבחרת השחייה האמריקאית סירב למסור לתקשורת מידע נוסף ורק אמר: "נשתף פעולה עם הרשויות".

עדכון ראשון: 5:25

ריאן לוכטה שחיין אמריקאי. רויטרס
מה בדיוק קרה שם? לוכטה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully