וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים ומוות ברגליים של ניימאר: הגיעה שעת הנקמה של ברזיל בגרמניה

יותר משנתיים עברו, אבל עכשיו, כשברזיל פוגשת את גרמניה בקרב על הזהב, זוועת המינייראסו צפה מחדש ומשכיחה את אווירת הקרנבל. שליחנו לריו על מדינה בפוסט טראומה, אוהדים פסימיים ונקמה ספורטיבית שמוטלת על הכתפיים של איש אחד בלבד

יניב פכטר

בחניון של פאבלו ברובע הבילויים לאפה (פ' דגושה), מבטיחים שתמורת ארבעה מטבעות ריאל לשעת חנייה גם תמצא את הרכב שלך ללא חלון שבור כשתחזור מהקאפירינייה. אסקי סיבירי מזדקן עוזר לבעלים לשמור מפני גניבות. מלון פלומיננזה הפשוט משקיף על הרחוב שחלק מקירותיו צוירו אחרי גביע העולם מלפני שנתיים. על הקיר בחניון של פאבלו הציור היפה מכולם. הברזילאים טוענים שהוא גם העצוב מכולם ולכן לא קיבל מקום יותר מרכזי. רואים שם בחור ברזילאי סוחב על גבו את עול גביע העולם של 2014 ופניו מדברות בלי שיגידו מילה. דמעה זולגת מעין אחת מאוד עצובה. ברזיל האמינה שתיקח את הגביע לפני שנתיים, אבל ההשפלה בחצי הגמר מול גרמניה הייתה קשה מדי. אנשים מספרים כי נרשמו במדינה לא מעט ניסיונות התאבדות אחרי שגם בקרב על המקום השלישי ברזיל הפסידה. אבל עוד קודם בחצי הגמר גרמניה לא ריחמה והתעללה עם 1:7 שלא יישכח לעולם.

עוד בנושא:
ברזיל הביסה את הונדורס 0:6, תשחק מול גרמניה בגמר
בברזיל חוגגים עם ניימאר: "הוא מפלצת, הוא יודע להתעלות"

אוהדי נבחרת ברזיל. יניב טוכמן, מערכת וואלה! NEWS
הדמעות זולגות מעצמן. ציור הקיר בלאפה/מערכת וואלה! NEWS, יניב טוכמן

מאז לא שואלים את הברזילאים מה דעתם על המשחק ההוא מהשמונה ביולי 2014. לברזילאים יש כינוי כמעט לכל דבר ולאותה תבוסה באצטדיון מיניירו בבלו הוריזונטה הם קוראים ה'מינייארסו'. אמרת מינייארסו ליד ברזילאי והוא ישר יבין לאן אתה חותר. גם סבתות וילדים מכירים את המורשת. זה היה ההפסד של כל האומה, ההפסד הגבוה ביותר בתולדות ברזיל בעידן החדש. רק ההפסד לאורוגוואי לפני 96 שנים משתווה לו מבחינת הפרש השערים. הרבה שיאים נשברו באותו משחק ארור מבחינת הברזילאים. אולי הגדול מכולם היה ספיגת ארבעה שערים תוך שש דקות. מירוסלב קלוזה והאחרים יצאו עם שקים של חוויות מאותו משחק לכל החיים.

ניימאר לא היה שותף לשיא השלילי ההוא. פציעה בגב השאירה אותו בחוץ, מחכה ליום בו יוכל להוביל את ברזיל לנקמה. לפני תחילת המשחקים האולימפיים כאן בריו, החלו הרהורים על אפשרות לסגירת מעגל. אבל ברזיל פתחה נורא עם שתי תוצאות תיקו מול דרום אפריקה ועיראק, שאיימו להעיף אותם מהאולימפיאדה כבר בהתחלה. לברזילאים כבר כמעט נשבר והם איימו לא להגיע לשום משחק, אבל אז החלה התאוששות ששיאה בפירוק הונדורס בחצי הגמר.

האולימפיאדה היא לא המונדיאל, אבל אין דבר שברזילאי רוצה היום יותר מתבוסה של הגרמנים מחר (שבת, 23:30) בקרב מול ברזיל על מדליית הזהב. במרינה דה גלוריה שלא האירה פניה למעין דוידוביץ', ברזיל הגדילה אתמול לפנות ערב את מספר מדליות הזהב שלה לארבעה. מאוחר בלילה התווספה גם מדליית זהב בכדורעף חופים לגברים. את המחסום הזה היו כאן חייבים לשבור. עד אתמול היה למארחת כאן רק שלוש מזהב בדיוק כמו בבייג'ינג ובלונדון. השייט סידר אתמול את הזהב הרביעי לפני הכדורעף חופים, אבל הברזילאים רוצים יותר והמדליה שתוענק מחר במראקנה חייבת מבחינתם להיות רק בצבע אחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקן נבחרת ברזיל, ניימאר. AP
הכל עליו. ניימאר/AP

"אני מאוד חושש", אומר אנדרו שיושב לארוחת ערב עם החברה דודה בבר הסאלאו שברובע לאפה. "600 ריאל לוקחים לכרטיס אבל זה לא העניין. גם אם היה לי את הכסף הפנוי, לא הייתי משלם. מי יכול לראות שוב הפסד? אני מעדיף לעשות כל דבר ולא להיות בלחץ הזה תוך כדי משחק". בכיכר המרכזית ממנה יוצאים הוואנים לטפס עד לקורקובדו, חיים את היום אבל חושבים על מחר. "החיים שלנו ברגליים של ניימאר", אומר ליאנדרו שממהר להפסקת צהריים מהחנות בה הוא עובד. "הוא לא שיחק באותו משחק ארור לפני שנתיים והוא בא לאולימפיאדה הזו כדי לקחת את הזהב. לעשות אותנו מאושרים. משהו מהכבוד נפגע. בכל תחרות כאן בריו סופרים לנו עד שבע. צריך לסגור את הסיפור הזה ואין יותר מתוק מלהחזיר לגרמנים כאן אצלנו". זה המשחק שצריך להחזיר את האמון בין העם שחש עדיין נבגד לבין הנבחרת שלו.

הברזילאים אוהבים את הספורט האולימפי והם הורגשו כאן בכל האצטדיונים וההיכלים, אבל כמעט ששכחנו שברזיל זה קודם כדורגל וסמבה. עם הריקוד אין להם תחרות, אבל בכדורגל הם כבר מזמן לא נותני הטון. קאשיוס שעושה סדר, שם את המראה האמיתית מול הפנים. "ברזיל האולימפית אולי תהיה כאן מדליסטית הזהב, אבל בנבחרות האמיתיות של המונדיאל, לא נוכל לקחת בעוד שנתיים בקטאר. אנחנו לא מספיק טובים וזו האמת הכואבת. הימים ההם שכל העולם הסתכל על ברזיל בהערצה, התחלפו בלעג. לפחות בואו נשאיר את הזהב כאן בריו ואחרי זה נראה איך משקמים גם את הנבחרת הלאומית".

אוהדי נבחרת ברזיל. יניב טוכמן, מערכת וואלה! NEWS
האוהדים פסימיים. אנדרו ובבר/מערכת וואלה! NEWS, יניב טוכמן

בדרך לאצטדיון האתלטיקה נוסעים בשירות הובר, אפליקציה שמסדרת נהגים פרטיים שגובים חצי מנהגי המוניות. לושיו הנהג לא מסתפק בפחות משביעייה בחזרה. הוא מדגיש שרק כך ניתן למחוק את אותה בושה של השמונה ביולי 2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully