וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק קיאן רן: המדליסטים הכי צעירים בתולדות האולימפיאדות

הסינית קיאן רן בת ה-15 זכתה אמש במדליית הזהב בקפיצות למים מ-10 מטר והפכה למדליסטית הכי צעירה בריו, אבל מסתבר שהיא לא חריגה. קבלו את מצעד ילדי הפלא שהדהימו בתחרויות השונות

האתלטית הסינית קיאן רן. AP
כמה צעירה, ככה ווינרית. קיאן רן/AP

קבלו את המדליסטית הכי צעירה בריו: קיאן רן זכתה אמש (חמישי) במדליית הזהב בקפיצות למים מ-10 מטר עם ניקוד כולל של 439.25 והפכה לסינית הראשונה שזוכה בתחרות הזו מאז שנת 2000. בגיל 15 ו-180 יום, היא גם המדליסטית השישית הכי צעירה בתולדות המשחקים האולימפיים. אבל למרות גילה ועל אף ההישג הנפלא, רן אמרה בסיום ש"הלך לי לא רע, אבל לא מספיק טוב. אני מחשיבה את עצמי לפרפקציוניסטית ולא עמדתי בציפיות שלי מעצמי". רן הוסיפה ש"זכיתי בזהב, זה מצוין, אבל אני חושבת שמעכשיו אצטרך לעבוד קשה יותר. אני צריכה להתרכז בעתיד שלי".

האתלטית הסינית קיאן רן. AP
האתלטית הסינית קיאן רן/AP

המדליסטים הכי צעירים בתולדות המשחקים האולימפיים

1. דימיטריוס לונדראס, בן 10 ו-218 ימים בלבד, זכה במדליית ארד בהתעמלות קבוצתית באולימפיאדת 1896. שיאו מחזיק עד היום, וספק אם יישבר אי פעם.

2. מרג'רי גסטרינג האמריקאית זכתה בזהב בקפיצה למים מגובה 10 מטר ב-1936 כשהיא בת 13 ו-268 ימים. היא נחשבה להבטחה עצומה ולעילוי בתחומה, אך הקריירה שלה לא המריאה בעיקר משום שהמשחקים האולימפיים ב-1940 ו-1944, אז עוד הייתה בשיאה המקצועי, בוטלו בגלל מלחמת העולם השנייה. בלונדון 1948 היא הופיעה שוב במשחקים האולימפיים, אך כבר הייתה מעבר לשיא ולא זכתה במדליה.

3. פו מינשיה הסינית, שאף היא התחרתה בקפיצה למים מ-10 מטרים, זכתה בזהב באולימפיאדת ברצלונה 1992 כשהיא בת 13 ו-345 ימים. ברבות השנים היא זכתה בשלוש מדליות אולימפיות נוספות והפכה לקופצת למים הגדולה ביותר בעולם.

4. נדיה קומנצ'י האגדית זכתה במדליית הזהב הראשונה שלה כבר כשהייתה בת 14 ו-243 ימים, אי שם בשנת 1976. בהופעתה הראשונה במשחקים האולימפיים המתעמלת הרומניה קיבלה ציון מושלם לראשונה בתולדות הענף. כל השאר היסטוריה.

5. המתעמלת האמריקאית דומיניק מוצ'יאנו זכתה ב-1996 בזהב בתחרות הקבוצתית בקרב רב כשהייתה בת בת 14 ו-298 ימים. היא הייתה רק אחת מבין "שבע המופלאות" - כינויה של נבחרת ההתעמלות האמריקאית שהפכה לשם דבר באטלנטה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נדיה קומנצ'י על הקורה. AP
קומנצ'י/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully